Foto: Marimekko

Unikko uus tulemine Marimekko kevadsuvises kodukollektsioonis

Oma kevad/suvi 2024 kollektsiooniga on Soome disainimaja Marimekko võtnud eesmärgiks teha ühelt poolt vähemaga rohkem, teisalt aga tähistada suurejooneliselt Marimekko kõige ikoonilisema mustri Unikko 60. aastapäeva. Uues kollektsioonis on üks disainimaailma äratuntavamaid mustreid esindatud rohkematel viisidel kui kunagi varem, seda nii uute tonaalsuste kui ka tõlgendustena.

Marimekko kevadsuvise hooaja juhatavad sisse viited kevade esimestele puulehtedele ning looduse enda põhivärvidele. Hooaja arenedes süvenevad kergemate toonide, nagu pastelne kollane ja kreemjas valge, varjundid ja suvehooaja alguseks on kollektsiooniesemete värvid täies õies säravate kollaste, korallipunaste ja mururohelistena.

Kevad/suvi 2024 kollektsiooni peakangelane on muidugi Unikko, mis jõuab toodetele mitmes variatsioonis, alates miniatuursest kuni abstraktseni välja. Ikooniline muster on taasloodud täiesti uutes tõlgendustes, nii Piirto Unikko, Vesi Unikko kui ka noore disainer Antti Kekki kahe täiesti uue Unikkost inspireeritud mustri Siirto ja Seppel näol. Muidugi pakub uus hooaeg Marimekko fännidele teisigi hitt-mustreid – Annika Rimala Kukka, Maija Isola Melooni, Maija Louekari Alku ja Armi Ratia Tiiliskivi.

Maija Isola poolt 1964. aastal loodud Unikko mustri 60. aastapäeva tähistamiseks tutvustab Marimekko ka limiteeritud aastapäeva erikollektsiooni, mis on täis uusi meeleolukaid esemeid, sealhulgas Unikko-kujulisi taldikuid ja Unikko kaanega purke. Kõige suurematele Unikko entusiastidele esitleb Marimekko piiratud väljalaskega 8-liitrist Unikko kaussi, mida tuleb müüki ainult 60 tükki üle maailma. Kõik Unikko 60. aastapäeva tooted jõuavad müügile erimärgisega ja juubelipakendis.

Ei ole vähem oluline, et kõnealuse kollektsiooniga jätkab Marimekko orgaaniliste ja taaskasutatud materjalide kasutamist, vähendamaks niiöelda tavapäraste materjalide osakaalu oma kollektsioonides. Näiteks on Unikko kosmeetikakott ja padjapüür ning istmepadja kate valmistatud 100 protsenti taaskasutatud polüestrist ja vannitoodetes on 79 protsenti kogu kasutatavast puuvillast orgaaniline. Samuti on paljud kevad/suvi 2024 kodukollektsiooni tekstiilid trükitud pleegitamata kangale Marimekko enda tehases Helsingis. Kokku on täna Marimekko kodukollektsioonis kasutatavast puuvillast 42 protsenti ulatuses orgaaniline.

Tutvu Marimekko uue kevadsuvise kodukollektsiooniga galeriis!

Veel sarnaseid artikleid


Iittala
Foto: Iittala

KAS JUBA KUULSID? Iittalal valmisid esimesed lõhnaküünlad

Soome disainiklassik Iittala on sügistalvise hooaja saabumisega igati sobivalt astunud uude, sensoorse disaini maailma. Nimelt on valminud brändi esimesed lõhnaküünlad, mis on inspireeritud klaasivalmistamise põhielementidest – tulest, liivast ja veest.

Iittala klaasitehases saab kõik alguse tulest, liivast ja veest – kolmest elemendist, mis on klaasivalmistamise tuum. Liiv on algmaterjal, mille tuli muudab helendavaks klaasiks. Vesi, mida kasutatakse puidust vormide niisutamiseks, aitab kujundada sulanud massi. Nüüd on need samad elemendid saanud inspiratsiooniks uuele viisile Iittalat kogeda – läbi kolme maheda aroomi.

Uued küünlad on saadaval nii eraldi kui ka valatult taaskasutatavasse keraamilisse anumasse, mille kuju on inspireeritud Alvar Aalto ikoonilisest lainelisest vormist. Skulpturaalne anum on loodud jätkusuutlikkust silmas pidades – kui küünal on põlenud, saab anumast ajatu sisustuselement, mida võib oma äranägemise järgi taas täita.

Iittala esimese lõhnaküünalde kollektsiooniga saad tutvuda veebipoes iittala.com.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Café Kitsuné

Soome, Pariis, Jaapan: CAFÉ KITSUNÉ × IITTALA

On tasse, millest kohv maitseb lihtsalt paremini. Ja meil on tunne, et need on just need. Värskelt on ilmavalgust näinud koostöö, mis ühendab Iittala põhjamaise minimalismi ja Café Kitsuné elegantse Pariisi-Jaapani esteetika. Kahe kultusbrändi ühine, piiratud koguses kollektsioon on austusavaldus hommikusele kohvirituaalile – sellele vaiksele hetkele enne päeva algust, mil aeg näib hetkeks seiskuvat.

Koostöö keskmes on Iittala Teema sari – ajatu, selgejooneline ja praktiline disain, mille lõi legendaarne Soome disainer Kaj Franck. Just see universaalne vorm on saanud uue elu tänu Café Kitsuné signatuursele latte art’i mustrile. Tulemuseks on neli harmoonilist tassi toonides Matcha, Sakura, Cappuccino ja Sesame. Lisaks sellele, et need tassid on kaunid, on need ennekõike loodud kasutamiseks. Mugav käepide, lihtne vorm, virnastatavus ja vastupidavus teevad neist tõelise disaini ja funktsionaalsuse sümbioosi.

Koostöö tähistamiseks on Café Kitsuné loonud ka spetsiaalse menüü, mida saab proovida nende Pariisi ja Tokyo kohvikutes ühe kuu jooksul. Menüü pakub värskes kuues jooke nagu Matcha Latte, Black Sesame Latte, vahune Cappuccino ja aromaatne Sakura, mille kõrvale serveeritakse mustritest inspireeritud küpsetisi.

Café Kitsuné × Iittala kollektsioon jõuab müügile 16. oktoobril nii Iittala ja Café Kitsuné veebipoodides kui ka valitud kauplustes üle maailma.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid