Foto: Portail.ee

Tallinn Fashion Weeki moemaraton naaseb oktoobrikuus

Eesti moe tähtsündmus Tallinn Fashion Week toob 11.-14. oktoobril lavale särava moespektaakli, esitledes moepublikule 22 disaineri ja brändi värskeid kollektsioone ning pärjates suurejoonelise Kuldnõela gala raames kodumaise moedisaini eredamaid tähti. Sügisesel moenädalal astuvad üles Kristian Steinberg, Embassy of Fashion, Tiina Talumees, Katrin Aasmaa, BonBon Lingerie, Iris Janvier ning mitmed teised tunnustatud moekunstnikud.

Kodumaise moeaasta tähtsündmus ja Eesti rõivadisaini lipulaevu koondav moenädal Tallinn Fashion Week leiab sel sügisel aset kolmeteistkümnendat korda, seades end 11.-14. oktoobriks sisse Telliskivi Loomelinnakus paikneva Vaba Lava teatrisaali. Neli päeva kestev moemaraton toob publiku ette 22 Eesti disaineri uued kollektsioonid, nende hulgas ka Kuld- ja Hõbenõela auhindadele nomineeritud moekunstnike värskeima loomingu.

“Tallinn Fashion Weekist on saanud kõige olulisem sündmus Eesti moeelus, tuues kaks korda aastas kokku siinse moedisaini paremiku ja esitledes Eesti moekunsti nii kodumaisele moerahvale kui ka nimekatele väliskülalistele,” sõnab ürituse peakorraldaja Anu Kikas. “Sel sügisel naaseme moenädalaga Telliskivi Loomelinnakusse, et pakkuda nii disaineritele kui ka ürituse külastajaile mõnusat ja inspireerivat vaheldust,” lisab ta.

Sügisese moenädala avalöök leiab aset 11. oktoobril, mil lavale astub rahvusvahelisel moeareenil ilma tegev Kristian Steinberg. Moenädala avatendusele järgneb aga suurejooneline Kuldnõela gala, kus antakse üle Eesti tähtsaim moeauhind ja tunnustatakse siinse moemaastiku säravamaid tähti. Eesti ihaldatuim moedisaini auhind Kuldnõel antakse silmapaistvale moedisainerile või kaubamärgile loomingulise järjepidevuse eest vähemalt viimase viie aasta vaates ja selle nominentideks on Kadri Kruus, Marit Ilison ning Kristina Viirpalu moebrändiga KV Couture. Lisaks Kuldnõelale antakse üle ka Hõbenõel, millega tunnustatakse viimase aasta meeldejäävaimat panust meie moeellu ning mille nominentideks on sel aastal Xenia Joost, Mari-Liis Saretok brändiga Kokomo Collection ning Mare Kelpman rõivabrändiga Kelpman Textile.

Tallinn Fashion Weeki teisel päeval astuvad moepubliku ette Sirimiri, Mammu Couture, Iris Janvier ja Tallinn Dolls by Karolin Kuusik ning kolmandal päeval BonBon Lingerie, Nymf, Katrin Aasmaa, Diana Arno ja Tiina Talumees. Sügisese moenädala viimast ehk neljandat päeva jäävad lõpetama Vilve Unt, Piret Kuresaar, Liina Stein ning ühenduse Embassy of Fashion alla koondunud nimekad disainerid.

Lisaks TFW põhiprogrammile löövad sel aastal moenädalal kaasa ka mitmed teised disainerid, avades huvilistele oma stuudiod ning pakkudes võimalust piiluda Eesti moe köögipoolele. 12. oktoobril löövad ateljeede uksed valla KÄT, Marimo, Stuudio Nahk, Birgit Skolimowski ning ehtekunstistuudio GRAM.

Tallinn Fashion Weeki piletid jõuavad müügile 1. oktoobril ning on saadaval nii Piletilevis kui ka üritusel kohapeal.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Alessandro Michele | Gucci.

Guccist Valentinosse

Kui olete kunagi kuulnud võrdlust, et kõrgmoemaailm on nagu mäng musical chairs, siis tänane uudis tõestas, et täpselt nii ongi. Kui möödunud nädalal saime teada, et Valentino pikaaegne loominguline juht Pierpaolo Piccioli lahkub ametist, siis vähem kui nädal hiljem saame teada, et tal on asendus juba olemas. Kes? Alessandro Michele.

Gucci endise loovjuhi Alessandro Michele edasisest käekäigust on spekuleeritud juba üle aasta. Iga kord, kui mõnest nimekast moemajast loovjuht lahkus, hakkas moemeedia sosistama, kas koht ehk vabastati Michelele. Täna pärastlõunal saabus selgus ning kinnitus, et Michele suundub just nimelt Valentinosse, Piccioli asemele.

Millal esimest Michele käe all valminud Valentino kollektsiooni näha saab? Kuigi tema esimene tööpäev Valentinos on juba 2. aprillil, saab see ilmselt olema naiste kevad/suvi 2025, mida esitletakse Pariisi moenädalal, käesoleva aasta septembris. Veelgi enam oodatakse aga järgmist Valentino haute couture kollektsiooni, sest see saab olema esimene kord, kus Michele kõrgmoodi selle kõige õigemas tähenduses loob.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Inez & Vinoodh

CHANELi kummardus filmile “Mees ja naine”

Käesoleval nädalal ilmavalgust näinud moemärgi CHANELi tänavukevadine reklaamkampaania teeb kummarduse ikoonilisele 1966. aasta Claude Lelouchi filmile “Mees ja naine” (“A Man and A Woman”). See austusavaldus tuleneb moemaja loovjuhi Virginie Viardi sügavast armastusest kino, eriti Lelouchi loomingu ja niinimetatud uue laine ajastu vastu.

Kampaania, mille on lavastanud ja jäädvustanud tandem Inez & Vinoodh, toob ekraanile Penélope Cruzi ja Brad Pitti, kes taaselustavad eelmainitud filmi ikoonilisi stseene. Cruz, kes on olnud moemaja saadik alates 2018. aastast, ja Pitt, kehastavad tegelasi, kes kogevad äsjaärkavat armastust, mida igal sammul saadab ei miski muu kui CHANELi signatuurkäekott.

Muideks, kuna 1966. aastal valminud filmi eelarve oli kesine, kandis näitlejanna Anouk Aimée selles oma rõivaid ning aksessuaare, kaasa arvatud ikoonilist CHANELi käekotti.

Vaadake mereäärses Deauvilles jäädvustatud kampaaniafilmi ja uudistage kampaaniafotosid galeriis!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid