Taaskasutusele keskenduv kotibränd HEM

Taaskasutusele keskenduv kotibränd HEM

Foto: Virge Viertek

Kodumaine moemärk HEM on taaskasutuse põhimõttel toimiv kotibränd, mis põhineb vanade teksapükste ümbertöötlemisel funktsionaalseteks kandekottideks. Kuidas HEM alguse sai? Seda uurisime brändi asutajatelt Kärt Hammerilt ja Liina-Mai Püüalt.

„Seeme sai idanema pandud tegelikult juba 2012. aasta suvel, kui Kärdil oli tarvis lühikesi pükse,ˮ alustab Liina-Mai. „Vend oli vanad teksad nurka visanud ning need olid täpselt õiged uuteks lühkariteks. Järelejäänud sääreotsad aga tundusid liiga hea materjalina, mida raisku lasta, seega oli kuidagi iseeenesestmõistetav need kotiks teha.ˮ Edasi täpselt ei mäletata, kuidas see mõttekäik jätkus, aga igal juhul sai selgeks, et tugevamast materjalist turukott oli igati hea alternatiiv tavalistele „ludrideleˮ, mis muidu liikvel.

Edasi läks lugu nagu turukottidega ikka. „Kott liikus vahepeal sõprade vahel transpordivahendina. Mingil hetkel sattus see Liina-Mai kätte, kes reisis kotiga ka mööda ilma ringi,ˮ räägib Kärt. „Ning umbes aasta tagasi tekkis lõpuks idee, et tegelikult võiks rohkem ära kasutada neid üleliigseid teksaseid, mis meil kõigil kapis vedelevad, ja luua taaskasutusele pühenduva kotibrändi.ˮ Ehk siis on HEM üks pikalt idanenud idee, mis hakkas lõpuks vilja kandma.

Lisaks klassikalisele turukotile on HEMi duol plaanis toota nii suuremaid kui ka väiksemaid funktsionaalseid kotte. Sealhulgas näiteks väikese „nodiˮ organiseerijaid ja hiigelsuuri stilistisõbralikke kandekotte.

HEMi kotid tulevad müügile 17. detsembril Telliskivi kirbuturu jõululaadal. Seni saab kottide kohta uurida lisa aadressilt hembag.com.

Galerii

Sarnased artiklid

Kommentaarid