Kuldnõela auhinna võitis luksusrõivaste brändi looja Roberta Einer, kes loob naiselikke ja iseteadlikke komplekte, milles leidub mängulisust ja huumorit. Kuldnõela raames tõi moelooja Tallinn Fashion Weeki lavale isikliku ja ausa kollektsiooni, mis tähistab tema viite tegutsemisaastat. “Täpselt viis aastat tagasi avanes mul võimalus näidata enda loomingut esmakordselt Londoni moenädalal. Täna, kümme kollektsiooni ja showroom’i hiljem on läbi käidud pikk ja keeruline teekond täis kordaminekuid, õppetunde ning ka koostöid maailmakuulsate brändidega,” võtab varasemalt Hõbenõelaga pärjatud Roberta Einer oma teekonna lühidalt kokku.
Tänavuse Hõbenõela auhinna, millega tunnustatakse viimase aasta säravaimat panust meie moeellu, võitis Cärol Ott, kaubamärgiga CAROLXOTT. Cärol Oti eesmärk edendada aastaringselt saarel elavate inimeste elamustingimusi ja populariseerida väikesaarte kultuuri sai alguse 2018. aastal. Kollektsioonides on kasutusel saartel kasutusel olevad traditsioonilise käsitöö ressursid ning paljud tooted valmivad kangajääkidest ja -kudumitest. Brändi eesmärgiks on kasutada traditsioonilisi käsitöövõtteid oma töödes uudses võtmes, mis suudaks käia kaasa ka maailma trendidega ning samal ajal toetada ka vähemusrahvaid oma igapäevastes tegemistes.
Esmakordselt andis Kuldnõela žürii välja parima aksessuaaride looja auhinna Kuldne Nõelakoda, mille võitis aksessuaaridisainer Kadri Kruus. Üheksa aastat tegutsenud Kadri Kruusi aksessuaare iseloomustavad klassika, kvaliteet ja meisterlik käsitöö uues julges, innovatiivses vormis. Kadri Kruusi aksessuaarid muudavad glamuuri funktsionaalseks ja funktsionaalse multifunktsionaalseks.
Publiku lemmiku tiitli võitis Hõbenõelale nomineeritud disainer Karl Korsar.
“Tallinn Fashion Weeki programm näitab, nagu ikka, Eesti moe hetkeseisu – moelaval saab näha tuntud tegijaid ja uusi tulijaid, aga ka lisaks üllatusi välismaalt. Meil on hea meel selle üle, et vaatamata maailmas ja majanduses toimuvale keerulisele foonile on meie disainerid täis loomeindu ja valmis seda ka moesõpradega jagama,” ütleb Tallinn Fashion Weeki peakorraldaja Anu Kikas.
Sügisesel moenädalal kroonitakse traditsioonilisel Kuldnõela galal Eesti moedisaini ihaldatuima auhinnaga Kuldnõel viimasel viiel aastal silma paistnud moelooja ning Hõbenõelaga avaldatakse tunnustust viimase aasta jooksul tähelennu teinud disainerile. Kuldnõela on välja antud aastast 1996 – sellest on kujunenud Eesti kõige olulisem ja ihaldatum moeauhind.
Tänavused Kuldnõela nominendid on Cärol Ott, Katrin Kuldma ning Kirill Safonov. Hõbenõelale on nomineeritud Kristiina Jeromans, Auria Nurm ning Sandra Luks.
Sügisese Tallinn Fashion Weeki programmist leiab teiste seast ka sellised nimed nagu Kristina Viirpalu, Iris Janvier ja Karl-Christoph Rebane.
Tutvu kogu Tallinna moenädala programmiga siin.
As part of the collaboration, AFW will roll out the Sustainability Requirements framework developed by CPHFW for their official show schedule. Kicking off with a one-year pilot phase to embed the Minimum Standards into their existing admission criteria, the full implementation will come into effect in September 2026. During upcoming Amsterdam Fashion Week, approximately 30 brands featured in the official show schedule will be measured against the Sustainability Framework Requirements.
Danie Bles, CEO of Amsterdam Fashion Week said: “At AFW, sustainability is at the heart of everything we do. Sustainability isn’t optional – it’s the future of fashion, and we’re shaping it today. With this in mind, we are incredibly proud to announce our partnership with CPHFW. By adhering to the Sustainability Requirements, we join forces with our fellow fashion weeks to support designers in making real, measurable progress in their sustainability efforts.”
Cecilie Thorsmark, CEO of Copenhagen Fashion Week added: “We are thrilled to announce our partnership with Amsterdam Fashion Week so shortly after joining forces with the British Fashion Council. With this new collaboration, we further establish the Sustainability Requirements within Europe and work even more closely on shared language and common objectives. This partnership not only fosters much-needed industry alignment but underpins the unique role fashion play in driving positive change within the industry.”
Since its launch, the Norwegian Fashion Hub, Oslo Runway, Berlin Fashion Week executed by Fashion Council Germany and the British Fashion Council have embarked on the implementation of the Sustainability Requirements framework.