Foto: Valentino

Selfridges astub säravasse võitlusesse mikroplastiga

Kui me täna juba Ühendkuningriigi kaubanduse lainel oleme… Üks maailma kuulsamaid kaubamajade kette, Londonis Oxford Streetilgi asuv Selfridges teatas, et 2021. aastaks kaovad nende kaubamajadest kõik säravad litrilised ilutooted, mis sisaldavad mikroplasti. 

Nimelt ei ole ammu enam saladus, et tihtipeale kõik, mis puudutab litreid, mikroplasti ka sisaldab. Ning just mikroplast on see, mis jõuab lõpuks meie veekogudesse ning mõjub vee-elustikule täiesti laastavalt, sest mikroplast hõljub vees ja satub toiduga kalade ja teiste mereloomade organismi – ja sealt edasi meiegi söögilauale. 

Selfridges on tegelikult juba aastaid astunud samme, et oma tegemistes keskkonnasõbralikum olla. Näiteks keelas kaubamaja karusnahast toodete müügi juba 2005. aastal, plastkõrred 2017. aastal ning möödunud aastal eksootiliste loomade nahast tehtud aksessuaarid. Selfridges’i jätkusuutlikkuse juht Daniella Vega ütles, et kõnealune, litreid puudutav keeld võiks kokkuvõttes olla midagi, mis inspireerib nii ilubrände, kliente kui tegelikult ka teisi kaubanduskette, sest täna on olemas – just ilutoodete vallas – mitmeid keskkonnasõbralikke alternatiive glitter-toodetele ning nendele üleminek annab arvestatava tõuke võitluses plasti, sh mikroplastiga.

Jääme huviga ootama (ja lootma), kas selline julge samm leiab järgijaid nii teiste rahvusvaheliste kui ka Eestis asuvate ostukeskuste seas. 

Veel sarnaseid artikleid


Foto: ATP Atelier

Segu Itaaliast ja Skandinaaviast, nüüd Kaubamajas

See ei ole esimene kord, kui Portaili veergudel ATP Atelierist räägime. Täna aga teeme seda vägagi rõõmustaval põhjusel – nimelt on bränd jõudnud Eestisse, täpsemalt Tallinna Kaubamaja Kingamaailma.

Nagu paljud armastatud moemärgid, on ka ATP Atelier alguse saanud sõprusest. Maj-La Pizzelli ja Jonas Clason on pikaaegsed sõbrad, kes veetsid oma suvepuhkuseid alati koos Lõuna-Itaalias Otrantos. 2011. aastal lõid nad koos ATP Atelieri – aksessuaaribrändi, mille kõik nahast tooted valmivad käsitööna Toscanas, kus hoitakse au sees sajanditepikkust nahatöökultuuri.

Brändi eesmärk on algusest peale olnud disainida kingi ja aksessuaare, mida saab kanda igal pool – olgu see Stockholmis, New Yorgis või puhkusel mõnes Itaalia väikelinnas. Tulemuseks on tooted, mis on klassikalise joonega, kuid samas vaieldamatult isikupärased.

Ja mida üldse tähendab “ATP”? Väga meeleolukalt – All Tomorrow’s Parties.

Tutvu brändiga Tallinna Kaubamaja Kingamaailmas ja veebipoes kaubamaja.ee!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: House of Dagmar

House of Dagmar? Jah, House of Dagmar!

House of Dagmar on moemärk, mida Skandinaavia stiili austajad on pikisilmi Kaubamajja oodanud. Kolme õe poolt loodud ning rahvusvaheliselt tunnustatud brändi käekiri ühendab minimalistliku joone ja ajatult šiki elegantsi. Nüüd on see põhjamaine moepärl lõpuks saadaval Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas.

Hooajale kohaselt viib House of Dagmari sügistalvine kollektsioon meid põhjamaise elegantsi ja modernse naiselikkuse ristteele. Vormide ja vastanduste mängus on traditsiooniline rätsepatöö ning drapeering saanud pehmema ja tänapäevasema tõlgenduse. Kollektsiooni iseloomustab struktuuri ja vabaduse tasakaal, läbikumavad, ent ka katvad kangad, kihilisus ning dünaamilised tekstuurid.

Kaubamajja jõudnud kollektsiooni värvipalett on sügavalt mahe ja samas ootamatuid sähvatusi täis: tummised pruunid, mustad ja hallid toonid põimuvad kahvatu roosa helguse ning elava punase energiaga.

Tutvu House of Dagmari sügistalvise kollektsiooniga galeriis ja Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid