Nimelt ei ole ammu enam saladus, et tihtipeale kõik, mis puudutab litreid, mikroplasti ka sisaldab. Ning just mikroplast on see, mis jõuab lõpuks meie veekogudesse ning mõjub vee-elustikule täiesti laastavalt, sest mikroplast hõljub vees ja satub toiduga kalade ja teiste mereloomade organismi – ja sealt edasi meiegi söögilauale.
Selfridges on tegelikult juba aastaid astunud samme, et oma tegemistes keskkonnasõbralikum olla. Näiteks keelas kaubamaja karusnahast toodete müügi juba 2005. aastal, plastkõrred 2017. aastal ning möödunud aastal eksootiliste loomade nahast tehtud aksessuaarid. Selfridges’i jätkusuutlikkuse juht Daniella Vega ütles, et kõnealune, litreid puudutav keeld võiks kokkuvõttes olla midagi, mis inspireerib nii ilubrände, kliente kui tegelikult ka teisi kaubanduskette, sest täna on olemas – just ilutoodete vallas – mitmeid keskkonnasõbralikke alternatiive glitter-toodetele ning nendele üleminek annab arvestatava tõuke võitluses plasti, sh mikroplastiga.
Jääme huviga ootama (ja lootma), kas selline julge samm leiab järgijaid nii teiste rahvusvaheliste kui ka Eestis asuvate ostukeskuste seas.
Jah, tõepoolest — SKIMS, mis on tuntud oma kehakorrigeeriva pesu ja rõivaste poolest, esitles just oma esimest ilukategooria „innovatsiooni“: Seamless Sculpt Face Wrap. Tegu on näo vormijaga — ja loomulikult on see juba välja müüdud.
Kõnealune näoteip (või ikkagi näovormija? Või kompressiooniside?) on tehtud brändi SKIMS ikoonilisest skulptuurkangast, sisaldab kollageenlõnga (jah, selline asi on väidetavalt olemas) ning kinnitub mugavalt kuklalt ja pealaelt.
Seega, kui tunned, et su lõualuu vajab öösiti rohkem tuge, saad end SKIMSi kodulehel kõnealuse toote ootenimekirja lisada. Sest ilmselgelt ei taha sa jääda ilma TikToki järjekordsest kinnisideest. Nali. Või mitte?
Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”
Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.
Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.