Foto: Iris Tähema

Sacred Waste – värskendav pööre teise ringi disainermoes

Kodumaisel moeskeenel on pead tõstmas uus veebipõhine kontseptsioonipood Sacred Waste, mis pakub hoolikalt valitud teise ringi disainerrõivaid brändidelt nagu Rick Owens, Helmut Lang, Comme des Garcons, Ann Demeulemeester, Margiela ja teised.

Kontseptsioonipoe eesmärk on tutvustada kohalikul turul lisaks nimekatele luksusbrändidele ka alternatiivseid avant-garde disainereid. Mille seast võib leida Jaapani moemärke nagu eelnimetatud Comme des Garcons, Yohji Yamamoto ja Issey Miyake, samuti avangardistliku moevoolu eestvedajat Rick Owensit ja teisi peamiselt Euroopa juurtega disainerbrände. Valikusse jõuavad esemed, mis on ajatud, kantavad ja lihtsasti kombineeritavad, kuid samaaegselt isikupärase karakteriga. 

„Olen alati teadnud, et mood on minu kutsumus, kuid “karm reaalsus” tööstuses pärast moeõpinguid Eesti Kunstiakadeemias näitas selgelt vajadust sügavama ja tähendusrikkama lähenemise järele,” sõnab Sacred Waste asutaja Katriann Kaasik. “Peale sisemist võitlust iseenda ja moemaailmas valdavate väärtustega leidsin uuesti kire moe vastu, osteldes teise ringi riideid ning tehes seda mõtestatult ja eesmärgipäraselt.”

Just üleskutse mõtestama oma oste on poe põhimissioon, julgustades kliente looma esemetega isiklikku sidet, mõtlema läbi, kuidas ja millal eset kanda ning millist tähendust see nende jaoks omab. „Soovime, et ostetud ese oleks investeering, mis paneb ostjat hästi tundma ning on alati esimene valik, mille järele haarata, kui ei tea, mida selga panna. Sacred Waste ese ei lähe kunagi moest ning loodame, et see jääb ostja kappi aastateks. Kuniks hetkeni mil saab ajapikku sentimentaalse väärtuse omistanud rõiva järgnevatele põlvedele pühalikult edasi pärandada,“ lisab Kaasik.

Tutvu Sacred Waste esimeste toodetega aadressil sacred-waste.com.

Veel sarnaseid artikleid


Barbour
Foto: Barbour

Briti pärandbränd Barbour nüüd Kaubamajas

Kui on üks bränd, mis teab, mida tähendab ajatu vastupidavus, siis on see Barbour. Tegu on inglise pereettevõttega, mis juba viiendat põlvkonda loob ajatuid vahariidest ülerõivaid ja jakke, mis nüüd on saadaval ka Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes.

Brändi lugu sai alguse 1894. aastal Inglismaa kirdeosas South Shieldsis, kus John Barbour rajas oma ettevõtte J. Barbour & Sons. Üle 130 aasta hiljem on bränd endiselt perekonna omanduses – nüüd juba viienda põlvkonna juhtimisel – ning tegutseb samas piirkonnas. Just seal asub ka Barbouri tehas, kus valmistatakse siiani käsitsi brändi ikoonilisi Bedale’i ja Beauforti vahatatud jopesi. Samuti hoolitsetakse seal klientide rõivaste pikaealisuse eest – jopesid vahatatakse, parandatakse ja taaselustatakse käsitsi, et anda neile uus elu.

Barbour on sünonüüm praktilisele elegantsile ja ajatud britilikule stiilile. Brändi kollektsioonid – meestele, naistele, lastele ja isegi koertele – on inspireeritud Inglise maapiirkonna väärtustest ja loodusest. Lisaks legendaarsetele ülerõivastele pakub moemärk ka särke, pükse, kudumeid, kleite, aksessuaare ja jalanõusid.

Täna on bränd tõeline ülemaailmne ikoon, mille tooteid müüakse rohkem kui 55 riigis üle maailma – alates Suurbritanniast ja Euroopast kuni Ameerika Ühendriikide ja Aasiani.

Avasta Barbour Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Tõnu Runnel

Reet Aus ja Stella Soomlais avavad ühise stuudiopoe

Kaks Eesti ringdisaini eestkõnelejat – Reet Aus ja Stella Soomlais – avavad juba novembris uue disainerite kompleksi, kus ühinevad nii füüsiline ruum kui loomingulised väärtused. 

Telliskivi kvartali uutes ruumides paiknevad mõlema disaineri stuudiod, mille vahel asub ühine disainipood. Tegemist ei ole pelgalt müügipinnaga, vaid tervikliku kogemusega, kus disaini kaudu tutvustatakse ringmajanduslikku mõtteviisi ja läbipaistvat tootmist. Poe valikusse kuuluvad Reeda ja Stella enda looming ning valitud Eesti disainerite tooted – näiteks Patrick Soome ehted, Maarit Pööri tekid, Cervo Volante jalanõud ja Tarmo Luisu valgustid.

“Oleme Stellaga ühes ruumis juba teist korda – kunagi jagasime stuudiot Kalasadama 8, kust sai ka alguse Eesti Disaini Maja,” meenutab Reet. “Ühist poodi pole me samas kunagi vedanud, kuid see samm on hästi loogiline, sest suuresti on meil sarnane klientuur.”

Stella sõnul on disainerid oodanud uut ruumi juba mitu aastat, kuid eks kõik head asjad võtavad aega. “Nüüdne keskkond on palju avaram ja moodsam kui varasem, mis võimaldab pakkuda ka parema kvaliteediga poeelamust ning töötada taas n-ö kultuurikeskuse ideega, kus lisaks poepidamisele hakkame korraldama ka erinevaid disaini ja kultuuriga seotud üritusi,” lisab Stella.

Stuudiopood avab uksed 2025. aasta novembris aadressil Telliskivi 60a/5 – uus arendus asub F-hoonest diagonaalis üle väljaku endises alajaamas.

Kuna aga Reet läheb novembri alguses New Yorgi Ülikooli külalisprofessoriks ja mõnda aega teda Telliskivis ei näe, siis toimub esimene paljudest avamisüritustest juba sel neljapäeval, 30. oktoobril kell 19.00, ruumid õnnistab lauluga sisse Jarek Kasar. Pileti kontserdile saab soetada Reet Ausi kodulehel.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid