2018. aastal ilmavalgust näinud moebränd Ennos on eeskujulik näide skandinaavialiku minimalismi, naiselikkuse ja kvaliteedi delikaatsest kombinatsioonist, millesse on pikitud ka Ida-Euroopale omast praktilisust. „See bränd on justkui tinglik vahepeatus Pariisi ja Tallinna vahel,” kirjeldab moemärgi olemust Kersti Pohlak, peamiselt Pariisis resideeruv Ennose asutaja ja disainer.
„Idee seada hüpikpood sisse just nimelt Puändis tekkis sellest, et mulle endale see raamatupood väga sümpatiseerib ning proovin selle külastamiseks aega leida alati, kui Tallinnas viibin,” räägib Kersti. Ta lisab, et raamatupoodi Puänt jõuab veebruarikuu jooksul müügile valik Ennose mitut moodi kantavatest villa ja villasegustest sallidest – millest mitmed on valminud spetsiaalselt hüpikpoe tarbeks ega ole mujal saadaval.
„Raamatupoe Puänt valik on väga oma omanike nägu,” räägib Puändi asutaja Elisa-Johanna Liiv. „Nii nagu leiab meie juurest ainult neid teoseid, mida ise lugeda soovime, nii kutsume endale pop-up’itama ainult neid sõpru ja disainereid, kelle looming meid kõnetab.” Ennose puhul on selleks klassikalised jooned ning puhas disain. „Oleme Kersti tegemistel silma peal hoidnud juba algusest peale ning rõõmustame antud koostöö üle väga!”
Ennose hüpikpood raamatupoes Puänt jääb avatuks veebruarikuu lõpuni. Liitu üritusega ka Facebookis.
Raamatupood Puänt asub Telliskivi Loomelinnakus, aadressil Telliskivi 60A/1, Tallinn. Raamatupood Puänt on avatud esmaspäevast reedeni kell 11.00−19.00 ja laupäevast pühapäevani 11.00−17.00.
Frasers Group omandas digitaalse jaemüüja – mis oli viimastel aastatel pidevalt kahjumit kandnud – 2023. aasta detsembri lõpus Apax Partnersilt 52 miljoni naela eest. Frasersi sõnul on Matches kahe kuuga, mis on möödunud ülevõtmisest, jätkanud kahjumi kogumist ja ärieesmärkide mittesaavutamist. Meediasse on jõudnud ka kuuldused, et Matches on hilinenud platvormil müügil olevatele kaubamärkidele maksmisega, mille tõttu on mitmed neist katkestanud jaemüüjaga sidemed.
Frasers Group teatas avalduses, et kuigi Matchesi juhtkond on üritanud leida viisi äri stabiliseerimiseks, on selgeks saanud, et äri ümberkorraldamiseks oleks vajalik liiga palju muudatusi ning jätkuv rahastamisvajadus ületaks summasid, mida uued omanikud peavad elujõuliseks. Selles valguses on Matchesi direktorid astunud esimesed sammud, mis võivad viia kas ettevõtte ümberstruktureerimiseni, et see muutuks elujõuliseks, või likvideerimiseni ja täieliku sulgemiseni. Kõige tõenäolisem tundub, et Matchesi ootab ees viimane.
Taustast ka. Matchesfashion asutati 1987. aastal butiigina Londoni äärelinnas Wimbledonis abikaasade Tom ja Ruth Chapmani poolt. Chapmanid, kellele kuulus poe enamusosalus aastakümneid, müüsid selle erakapitali investoritele 2017. aastal, teenides sellega umbes 400 miljonit naela. Toona hinnati ettevõtte väärtuseks 800 miljoni naela.
Muide, ka äsjalõppenud Kopenhaageni moenädalal jäi silma erakordselt palju komplekte, kus domineerisid punased ning roosad toonid. Samuti sai näha omajagu maitsekaid roosakaspunaseid aksessuaare, mis oma efektsusega mõjusid tõesti kui kirsike tordil.
Kuidas aga kanda armutoonid välja nii, et komplekt saaks romantiline, aga mitte üle pakutud? Galeriist leiad hulganisti ideid!