Moetööstusel on karusnahatööstusega olnud pikaajaline suhe, kuid ei ole kahtlustki, et see suhe on tänaseks omandamas hoopis teistsuguseid toone kui veel mõned aastakümned tagasi. Ühelt poolt näeme täna üha enam kaubamärke, mis loobuvad karusnaha kasutamisest täielikult, samas näeme ka, et ikoonilised moeloojad nagu Karl Lagerfeld loovad vaat et terve Fendi couture-kollektsiooni päris karusnahka kasutades (ja pälvivad sellega ka ohtralt kriitikat). Selle valguses on rõõm näha, et maailma kõige mõjukam moeajakiri on võtnud vastu otsuse pooldada ainult kunstkarusnahka ning seda sõnumit ka intensiivselt levitada.
Vogue Paris augustinumbri kaanefoto on jäädvustanud legendaarne fotograafiduo Inez ja Vinoodh ning kõik kolm – kaanemodell ja fotograafid – on tulihingelised loomade õiguste eest võitlejad. Kaaneloo avalikustamisega algatasid fotograafid oma sotsiaalmeediakontol (@inezandvinoodh) justkui omamoodi kampaania, kus selgitavad fotode tagamaid ning kinnitavad, et täna ei ole vajadust kanda päris karusnahka, kuna head disainerid suudavad luua imelisi ja praktilisi kasukaid ka kunstnahast.
Vogue Paris, aplodeerime südamest!
Kampaania ei keskendu üksnes pidustustele, vaid peatub ka vahehetkedel: argipäeva vaibumisel enne õhtuseid plaane, kodutee ootuses peituvas mugavustundes ning rahul, mis saabub siis, kui pühadeaegne sagin lõpuks vaibub.
By Malene Birgeri kampaania südames on muusa, mähitud hooaja kõige kutsuvamatesse tekstuuridesse: siidiselt kumavatesse satiinidesse, kunstipäraselt kroogitud kangastesse, sügavatesse talvetoonidesse ja kudumitesse, mis pakuvad õrna embust. Ta liigub läbi ruumide, mida raamivad monumentaalsed uksed, kaunis dekoor, rikkalik puit ja ajatult elegantsed sisustuselemendid – iga miljöö jutustab oma lugu, olles vaikne traditsioonide ja uute mälestuste hoidja.
Kollektsioon avaneb brändi ikooniliste lõigete ja siluettide kaudu, mis on juba aastaid olnud osa By Malene Birgeri pühadeaja garderoobist. Nende kõrval esitletakse ka uusi pidulikke komplekte, mis loovad värske vaatenurga hooaja trendidele.
Tutvu kõnealuse kollektsiooniga galeriis!
By Malene Birgeri pühadekollektsioon ootab avastamist moemärgi edasimüüjate juures – Eestis näiteks Tallinna Kaubamajas – ning aadressil bymalenebirger.com.
Rousteing, kes asus Balmaini loovjuhiks 2011. aastal kõigest 25-aastasena, oli sel hetkel noorim mitteasutajast loovjuht suure moemaja eesotsas pärast Yves Saint Laurent’i Dioris. Samuti oli ta esimene mustanahaline disainer, kes võttis enda alla kõikide kategooriate juhtimise Prantsuse moemajas.
„Nagu iga lugu, jõuab ka see kord lõpule,“ teatas Olivier Rousteing. „Olen sügavalt uhke kõige üle, mida oleme saavutanud, ja lõpmata tänulik oma erakordsele Balmaini tiimile – minu valitud perele –, kes on olnud mu kodu viimased 14 aastat.“
Brändi ametliku avalduse kohaselt oli tegemist vastastikusel kokkuleppel tehtud otsusega, ning Balmain lubab lähiajal teada anda moemaja edasistest sammudest. Meie jääme aga põnevusega ootama, kuhu Rousteing oma ande ja loovuse järgmisena viib.