„Peanaha eest hoolitsemine on sama, kui mitte veelgi tähtsam kui juuste eest hoolt kandmine,” alustab Paula, lisades, et tihtipeale kiputakse peanaha heaolu ära unustama ning loodetakse, et kuiv, sügelev ja ketendav peanahk läheb ajapikku iseenesest paremaks. „Peanahka võib võrrelda pinnasega – kui pinnas on kuiv ja väetamata, ei kasva sealt tervet ja elujõulist juust. Seega, terve peanahk võrdub terved juuksed.“
Paula toob välja kolm põhjust, miks peanaha heaolu peaks olema prioriteet.
1. Soodustab juuste kasvu
Terve peanahk on oluline tugevate ja tervete juuste kasvuks. Peanahas peituvad juuksefolliikulid, mis on juuste kasvu eest vastutavad väikesed nahas paiknevad „kotikesed“. Teaduslikud uuringud on näidanud, et tervislik peanahk soodustab tugevate ja tervete juuksefolliikulite arengut, mis omakorda toetab juuste kasvu. Kui peanahk on põletikuline või kahjustatud, võib see põhjustada folliikulite nõrgenemist ja juuste väljalangemist.
2. Ennetab probleeme
Peanaha probleemid nagu kõõm, psoriaas ja dermatiit võivad põhjustada ebamugavust, sügelust ja põletikku. Nende ennetamine või varajane märkamine ning õige ravi aitavad vältida ebameeldivaid sümptomeid ja hoida pikemas plaanis peanaha tervist.
3. Parandab juuste välimust
Terve peanahk aitab kaasa juuste loomulikule läikele ja elujõule. Probleemid peanahaga võivad muuta juuksed tuhmiks, raskeks või elutuks. Seega aitab peanaha heaolu eest hoolitsemine säilitada ka juuste ilu ja tervist. Kõige tähtsam on järgida peanaha hoolduse rutiini, mis on spetsiaalselt kohandatud peanaha tüübile ja probleemidele. „Järjepidev peanaha tervise eest hoolt kandmine ei ole aluseks vaid elujõulistele folliikulitele, vaid toidab ja kaitseb ka meie peanahka,“ sõnab Paula lõpetuseks.

Kuidas peanaha eest korrapäraselt hoolt kanda?
Pese pead 2–3 korda nädalas
Juuste tihe šampooniga pesemine võib eemaldada naturaalsed õlid, mida peanahk toodab. See võib jätta peanaha kuivaks ja seda ka ärritada või vastupidi, sundida peanahka tootma rohkem rasu kaotatud niiskuse taastamiseks – tulemuseks on rasused ja elutud juuksed. Optimaalne soovitus on pesta juukseid vajaduspõhiselt. Vältida tuleks ka liiga pikka pesukordade vahet, mille tulemusel võib mustus ladestuda peanahale, mis omakorda on soodne pinnas nahaprobleemide tekkeks.
Õlita peanahka regulaarselt
Peanaha õlitamisel on väga suur roll tervete juuste kasvuks. See aitab peanahal lukustada niiskust, mis omakorda aitab kaasa uute juuste kasvule. Lisaks on õigesti formuleeritud õlidel võimekus parandada peanaha vereringet, pehmendada naharakke ning vähendada põletikulisi koldeid. Soovituslik on õlitada juukseid ja peanahka üks kuni kaks korda nädalas ja kindlasti kasutada selleks vastavalt formuleeritud tooteid.
Stimuleeri peanahka
Masseeri peanahka regulaarselt, et stimuleerida vereringlust, sest mida parem see on, seda parem on ka juuste kasv. Parim viis selleks on kasutada peanaha kammi või masseerijat, millega iga päev 5 minutit kuiva peanahka stimuleerida. Eriti hea on seda teha enne peanaha õlitamist.
Kasuta õrnu juuksehooldustooteid
Väldi tooteid, mis sisaldavad sulfaate. Sulfaadid on juuste ja peanaha seisukohalt karmid pesuained, mis võivad eemaldada naturaalseid õlisid juustest ja kahjustada pikas plaanis peanaha barjääri.
Uudista galeriist Kaubamaja Ilumaailma tootesoovitusi, millega tagada oma peanaha heaolu!
Artikkel ilmus Kaubamaja ajakirja Hooaeg 2024. aasta suvenumbris.
Milliseid trende meestele tänavune sügishooaeg toob? Goldtime teab vastust.
Ei ole saladus, et Eesti mehed on aksessuaaride kandmises muutunud üha julgemaks – eriti kui jutt käib käeehetest. Lihtne nahkrihm või mustast metallist käevõru võib kanda endas rohkem tähendust, kui esmapilgul paistab. Trendid soosivad kihilist kandmist: mitu erinevat materjali ja tekstuuri ühes koos loovad isikupärase ja pingevaba tulemuse.
Animaalsed motiivid
Looma- ja taimemustrid on jõudnud ka meeste ehete maailma. Need sümboliseerivad jõudu, kaitset ja vabadust – väärtusi, mis kõnetavad meest, kes ei pelga näidata oma sisemist energiat. Olgu see Thomas Sabo käevõru panteriga või krokodilliga sõrmus, mille kujundus vihjab looduse rütmile – need detailid annavad välimusele jõulise ja iseloomuliku nüansi.
Must minimalism
Minimalism ei tähenda tagasihoidlikkust. Vastupidi – mustad metallid ja puhtad vormid on efektsed just oma lihtsuses. Need aksessuaarid, mida pakuvad nii The Man, Diesel kui Emporio Armani brändid, on korraga nii soliidse kui mässulise mehe valik, sobides ülikonna manseti kõrvale, aga ka nahkjaki alla. Ajatu ja universaalne must toon ei küsi olukorda ega aastaaega – see lihtsalt sobib.

Kell kui iseloomu peegel
Käekell jääb alati meeste aksessuaarimaailma keskmesse. Olgu eelistuseks klassikaline Šveitsi disain, sportlik nutikell või robustsem Casio kronograaf – kell on rohkem kui ajamõõdik, see on hoiak. Goldtime’i valikust leiab mainekaid brände nagu Tissot, Longines, Emporio Armani, mis ühendavad tehnilise täpsuse ja isikupärase disaini – ideaalse tasakaalu mehe jaoks, kes hindab nii funktsionaalsust kui ka esteetikat.
Igavene kaitsetahe
Eesti mehelikule jõule on Goldtime loonud ka midagi sügavamat – The Man “Kaitsetahe” kollektsiooni, mis on austusavaldus riigikaitsele ja neile, kes seisavad meie vabaduse eest. Iga selle kollektsiooni ost toetab Reservväelaste fondi, aidates tõsta Eesti kaitsetahet ja ühtsustunnet.
Parim valik kellasid ja ehteid meestele ootab Goldtime’i kauplustes üle Eesti ja e-poes goldtime.ee.
Brändi lugu sai alguse 1894. aastal Inglismaa kirdeosas South Shieldsis, kus John Barbour rajas oma ettevõtte J. Barbour & Sons. Üle 130 aasta hiljem on bränd endiselt perekonna omanduses – nüüd juba viienda põlvkonna juhtimisel – ning tegutseb samas piirkonnas. Just seal asub ka Barbouri tehas, kus valmistatakse siiani käsitsi brändi ikoonilisi Bedale’i ja Beauforti vahatatud jopesi. Samuti hoolitsetakse seal klientide rõivaste pikaealisuse eest – jopesid vahatatakse, parandatakse ja taaselustatakse käsitsi, et anda neile uus elu.

Barbour on sünonüüm praktilisele elegantsile ja ajatud britilikule stiilile. Brändi kollektsioonid – meestele, naistele, lastele ja isegi koertele – on inspireeritud Inglise maapiirkonna väärtustest ja loodusest. Lisaks legendaarsetele ülerõivastele pakub moemärk ka särke, pükse, kudumeid, kleite, aksessuaare ja jalanõusid.
Täna on bränd tõeline ülemaailmne ikoon, mille tooteid müüakse rohkem kui 55 riigis üle maailma – alates Suurbritanniast ja Euroopast kuni Ameerika Ühendriikide ja Aasiani.
Avasta Barbour Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes!