Foto: Marimekko

Palju õnne, Unikko!

Usume, et moe- ja disainihuvilistele on jäänud silma, et kõigis Marimekko 2024. aasta kollektsioonides saab enim tähelepanu Unikko muster. Seda igati põhjendatult, sest legendaarne muster tähistab tänavu 60. aastapäeva. 

Kuna juba nädala pärast lähevad üle maailma – Helsingist Tokyoni – käima suured Unikko juubelipidustused, siis mõtlesime, et teeme ikoonilisele mustrile kummarduse meiegi. Kuidas? Läbi kümne põneva fakti Unikko kohta, mida iga disainihuviline teada võiks.

  1. Unikko loodi aastal 1964, kui disainer Maija Isola otsustas vastu hakata Marimekko asutaja Armi Ratia reeglile, mis keelas lillelised mustrid. Oma pealehakkamisega tõestas Isola, et lilled võivad olla sama julged ja modernsed kui ükskõik milline abstraktne muster.
  2. Muide, Maija Isola oli Marimekko esimene palgale võetud tekstiilidisainer.
  3. “Unikko” tähendab soome keeles “moon” – ehk Unikko on moonilille muster.
  4. Esiti oli Unikko mõeldud ainult Marimekko moekollektsioonidele, kuid peagi leidis muster tee ka Marimekko kodu- ja sisustustoodetele.
  5. Kuigi nüüdseks on Unikko mustrit nähtud sadades (kui mitte tuhandetes) värvikombinatsioonides, olid esimesed Unikko toonid punane, roosa ja oranž.
  6. Maija Isolale meeldis maalida oma mustreid maas, vaba käe ja pintslitõmbega – nii sündis ka kergelt rustikaalne Unikko.
  7. Kui 2012. aastal alustas Marimekko koostööd Finnairiga, siis valiti just sini-kollane Unikko muster kaunistama Finnairi lennukeid. 
  8. Unikko muster on Marimekko kollektsioonides alati esindatud – kas erinevates tõlgendustes või uudsetes värvitoonides.
  9. Marimekko signatuur-lillemuster on saanud ka brändi 2024. aasta kevadsuvises kollektsioonis uue tõlgenduse – Piirto Unikko ja Heijastus Unikko mustrite näol.
  10. 60 aastaga on Unikko tõusnud Marimekko kõige tuntumaks mustriks ja muutunud tõeliseks Soome disaini sümboliks.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Closed

Moebränd CLOSED on maandunud Kaubamaja Naiste- ja Meestemaailma

Moemärgi Closed lugu sai alguse 1978. aastal, kui prantsuse moedisainerid Marithé ja François Girbaud rajasid brändi, mis tõi moemaailma värske hingamise. Brändi fookus oli algselt teksadel ning nende eristuvate detailide tõttu saavutas Closed kiiresti kultusliku järgijaskonna. 1980ndatel kandsid Closedi loomingut nii Tupac Shakur, George Michael kui ka Will Smith.

Täna, rohkem kui 40 aasta hiljem on Closed endiselt tugevalt moepildis, olles kasvanud teksabrändist terviklikuks moemajaks. Tänapäeval juhivad brändi Hamburgis elavad sõbrad ja äripartnerid Til Nadler, Gordon Giers ja Hans Redlefsen, kes hoiavad elus brändi kolmikidentiteeti: prantsuse loovus, itaalia käsitöö ja saksa täpsus.

Kuigi Closedi juured on teksas, pakuvad nad täna laia valikut meestele ja naistele: igapäevaseid T-särke, mugavaid pusasid, pehmeid kudumeid ja ajatuid mantleid. Kõik tooted on disainitud klassikalise silueti ja naturaalse tunnetusega, mis teeb neist igapäevase garderoobi kvaliteetsed baastooted.

Muide, erilist tähelepanu pöörab bränd ka jätkusuutlikkusele. Kuigi Closed ei positsioneeri end öko-brändina, on nad järjepidevalt panustanud uuenduslikesse lahendustesse – alates orgaaniliste ja keskkonnasõbralike kangaste kasutamisest kuni 100% taaskasutatud pakenditeni. Tänu sellele, et üle 80% tootmisest toimub Euroopas, on brändi tarneahelad ka lühemad ja ökoloogilised standardid kõrgemad.

Uudista Closedi uusimaid kollektsioone Kaubamaja Meeste- ja Naistemaailmas või Kaubamaja e-poes!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: CHANEL

CHANEL ja poeetiliselt mustvalge Pariis

CHANEL avab sügis-talv 2025/26 hooaja poeetilise vaatega Pariisile – kohvikuterrassid, kivitänavad, Haussmanni majad ja kauguses aimuv Eiffeli torn. Fotograaf Mikael Janssoni kaamerasilm tabab taanlannast modelli Mona Tougaardi liikumas läbi mustvalge linna, kus iga samm on kui stseen filmist.

Kampaania mängib valguse ja varjuga, ühendab graafilised jooned ja ootamatud detailid, tuues esile CHANELi signatuursed elemendid uues – sügis-talv 2025/26 hooajale sobivas – võtmes. See on korraga rokilik, romantiline ja jõuline – pidevas liikumises, nagu Pariis ise.

Tutvu kampaaniafotodega galeriis!

Kollektsioon jõuab CHANEL butiikidesse septembris 2025.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid