Päikesekaitsekreem ja isepruunistajad – nahasõbralik alternatiiv päikese käes päevitajatele

Eestlastele meeldib iga vähegi päikeselise päeva saabudes minna kas randa, maale või koduõuele päevitama, et saada nahale suviselt toonitud välimus. Tegelikult peaks päevitamise ajal kasutama naha kaitseks UV-kiirgust blokeerivaid kaitsekreeme, mis ka päevitunud jume saamist raskendab. Miks nii? Sest päevitusjume on tegelikult naha fotokahjustus, mis mõjutab naha üldist heaolu ja sage kaitsevahenditeta päevitamine tõstab nahavähi tekkeohu suisa taevasse.

Suviselt säravat ja karamellpruuni nahatooni aitab saavutada naha korralik niisutamine ja koorimine ning seejärel isepruunistajate kasutamine. Kombinatsioon päikesekaitsekreemist ja isepruunistajast on nahale oluliselt kahjutum kui tundide pikkune otsese päikese käes viibimine. Kui teie ilu- ja hooldusvahendite hulgast puudub nii päikesekaitsekreem kui isepruunistaja, leiate laia valiku mõlemat ja ka muud tüüpi ilutooteid ilukaubamajast Douglas EE.

Päikest ei pea kartma, kui end korralikult kaitsta

Teadusuuringud ja meediaväljaanded ei väsi meelde tuletamast, et tervisliku ja noorusliku naha saladus on korralik nahahooldusrutiin ning eriti toonitatakse päikesekaitsekreemi kasutamise tähtsust. Eestis elavad inimesed võivad tihti sellele käega lüüa ja väita, et päikest harva nähes on vaja sellest viimast võtta – suvistel päevadel kuueni ja kõrgemale tõusev UV-indeks on piisavalt kõrge, et tekitada nahakahjustusi, mida on päikesekreemi kasutamisega lihtne ennetada. 

Päikesekreemid jagunevad laias laastus kolme rühma:

  • Füüsiliste filtritega päikesekreemid, mis sisaldavad UV-kiirgust tagasi peegeldavat tsinkoksiidi või muid mineraalosakesi.
  • Keemiliste filtritega kreemid, mis absorbeerivad UV-kiirgust ega lase sellel nahani jõuda. Keemilistest filtritest näeb päikesekreemide koostises enim oksübensooni ja oktinoksaati.
  • Kolmas rühm on päikesekaitsekreemid, milles on kombineeritud nii füüsilised kui keemilised filtrid.

Päikesekreemi valimisel peaksite tähelepanu pöörama selle koostisele: mineraalainetega päikesekreemid kipuvad nahale jätma valget kihti, mida keemiliste filtritega kreemide kasutamisel ei teki. See-eest on mineraalkreemid parem valik tundlikule nahale, kuna keemilised filtrid võivad õrna nahka ärritada.

Teine oluline punkt päikesekreemi valiku juures on selle kaitsevõime, mis on väljendatud SPF-numbriga. SPF (sun protection factor ehk päikesekaitsefaktor) näitab ära, kui pikka aega ja kui efektiivselt kreem juhisekohase kasutamise korral nahka kaitseb. Piltlikult võttes kuluks SPF 50 kasutamisel naha päikesepõletuse saamiseks 50 korda enam aega kui kaitsmata nahal. Kui plaanite väljas viibimise ajal ka ujuda või higistate kuuma ilmaga palju, peaksite iga paari tunni tagant kreemi uuesti peale kandma.

Kasutage pruunistamiseks päikese asemel spetsiaalseid vahendeid

Päikesepruun jume on ka neile, kes päikesest hoiduvad, käega katsutavas kauguses. Kasutage naha toonimiseks isepruunistavat seerumit, vahtu, kreemi või spreid, mis lubab teil päevitunud välimust nautida kasvõi südatalvel. Isepruunistaja valimisel kaaluge kõigepealt, kui suurt ala te soovite toonida ning kui pikaks ajaks peaks toodet jätkuma – sellest sõltub teie järgmine otsus.

Populaarsemaid isepruunistaja tüübid on:

  • Tilgad: segage vastavalt toote kasutusjuhendile mõned tilgad pruunistavat toodet oma kehakreemi või näokreemiga, kandke see masseerides nahale ja nautige senisest tumedamat jumet.
  • Kreem: tilkadega võrreldes vähem kontsentreeritud pruunistaja, mis on juba tootja poolt näo-või kehakreemiga segatud. Tumedama päevituse saavutamiseks kasutage mitu korda nädalas.
  • Pruunistav vaht: seda kantakse peale spetsiaalse aplikaatorkindaga või svammiga ja tooniva efekti saamiseks peaks vahtu nahal hoidma mitu tundi. On oht ebaühtlaseks tulemuseks, kui nahk on eelnevalt koorimata.
  • Pruunistav sprei: põhiliselt näole mõeldud spreipudelis pruunistaja, mida kantakse peale analoogselt meigifiksaatoriga ning mis aitab regulaarsel kasutamisel jumekat välimust hoida.

Kui olete enda jaoks mugavaima lahenduse välja valinud, peaksite järgmiseks valima kindla toote. Soovitame alati enne toote valimist teha eeltööd veendumaks, et toode poleks määriv, ebameeldiva lõhnaga või lihtsalt teiste kasutajate poolt madala hinnanguga. Tuntud isepruunistajate brändide nagu Isle of Paradise, St. Tropez ja James Read tooted on kasutajate poolt kõrgelt hinnatud, kuid võite kindlasti kaaluda ka teiste tootjate pruunistajaid. 

Perfektse suvejume saavutamine on lihtsam kui arvatagi oleksite osanud: vahetage tundidepikkune päikese käes lebamine paariminutilise protseduuri vastu välja ja nautige päevitunud nahka ilma UV-kiirguse kahjuliku mõjuta. 

Valige suve ohutuks möödasaatmiseks oma nahale sobiv päikesekreem ja nautige suve täiel rinnal!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Longines

MIDAGI MEESTELE: sügise kõige mõjukamad aksessuaarid

Sügis on aeg, mil tempo aeglustub ja detailid saavad uue tähenduse. Just siis, kui novembri tuuled tuletavad meelde lähenevat isadepäeva, tasub pilk pöörata meestemaailma kõige kõnekamatele detailidele – kelladele ja aksessuaaridele. On ju stiilne aksessuaar märk enesekindlusest ja -teadlikusest. 

Milliseid trende meestele tänavune sügishooaeg toob? Goldtime teab vastust.

Ei ole saladus, et Eesti mehed on aksessuaaride kandmises muutunud üha julgemaks – eriti kui jutt käib käeehetest. Lihtne nahkrihm või mustast metallist käevõru võib kanda endas rohkem tähendust, kui esmapilgul paistab. Trendid soosivad kihilist kandmist: mitu erinevat materjali ja tekstuuri ühes koos loovad isikupärase ja pingevaba tulemuse.

Animaalsed motiivid

Looma- ja taimemustrid on jõudnud ka meeste ehete maailma. Need sümboliseerivad jõudu, kaitset ja vabadust – väärtusi, mis kõnetavad meest, kes ei pelga näidata oma sisemist energiat. Olgu see Thomas Sabo käevõru panteriga või krokodilliga sõrmus, mille kujundus vihjab looduse rütmile – need detailid annavad välimusele jõulise ja iseloomuliku nüansi.

Must minimalism

Minimalism ei tähenda tagasihoidlikkust. Vastupidi – mustad metallid ja puhtad vormid on efektsed just oma lihtsuses. Need aksessuaarid, mida pakuvad nii The Man, Diesel kui Emporio Armani brändid, on korraga nii soliidse kui mässulise mehe valik, sobides ülikonna manseti kõrvale, aga ka nahkjaki alla. Ajatu ja universaalne must toon ei küsi olukorda ega aastaaega – see lihtsalt sobib.

Kell kui iseloomu peegel

Käekell jääb alati meeste aksessuaarimaailma keskmesse. Olgu eelistuseks klassikaline Šveitsi disain, sportlik nutikell või robustsem Casio kronograaf – kell on rohkem kui ajamõõdik, see on hoiak. Goldtime’i valikust leiab mainekaid brände nagu Tissot, Longines, Emporio Armani, mis ühendavad tehnilise täpsuse ja isikupärase disaini – ideaalse tasakaalu mehe jaoks, kes hindab nii funktsionaalsust kui ka esteetikat.

Igavene kaitsetahe

Eesti mehelikule jõule on Goldtime loonud ka midagi sügavamat – The Man “Kaitsetahe” kollektsiooni, mis on austusavaldus riigikaitsele ja neile, kes seisavad meie vabaduse eest. Iga selle kollektsiooni ost toetab Reservväelaste fondi, aidates tõsta Eesti kaitsetahet ja ühtsustunnet.

Parim valik kellasid ja ehteid meestele ootab Goldtime’i kauplustes üle Eesti ja e-poes goldtime.ee.

Veel sarnaseid artikleid


Barbour
Foto: Barbour

Briti pärandbränd Barbour nüüd Kaubamajas

Kui on üks bränd, mis teab, mida tähendab ajatu vastupidavus, siis on see Barbour. Tegu on inglise pereettevõttega, mis juba viiendat põlvkonda loob ajatuid vahariidest ülerõivaid ja jakke, mis nüüd on saadaval ka Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes.

Brändi lugu sai alguse 1894. aastal Inglismaa kirdeosas South Shieldsis, kus John Barbour rajas oma ettevõtte J. Barbour & Sons. Üle 130 aasta hiljem on bränd endiselt perekonna omanduses – nüüd juba viienda põlvkonna juhtimisel – ning tegutseb samas piirkonnas. Just seal asub ka Barbouri tehas, kus valmistatakse siiani käsitsi brändi ikoonilisi Bedale’i ja Beauforti vahatatud jopesi. Samuti hoolitsetakse seal klientide rõivaste pikaealisuse eest – jopesid vahatatakse, parandatakse ja taaselustatakse käsitsi, et anda neile uus elu.

Barbour on sünonüüm praktilisele elegantsile ja ajatud britilikule stiilile. Brändi kollektsioonid – meestele, naistele, lastele ja isegi koertele – on inspireeritud Inglise maapiirkonna väärtustest ja loodusest. Lisaks legendaarsetele ülerõivastele pakub moemärk ka särke, pükse, kudumeid, kleite, aksessuaare ja jalanõusid.

Täna on bränd tõeline ülemaailmne ikoon, mille tooteid müüakse rohkem kui 55 riigis üle maailma – alates Suurbritanniast ja Euroopast kuni Ameerika Ühendriikide ja Aasiani.

Avasta Barbour Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid