Ehk olete kuulnud Taani moemärgist Samsøe Samsøe? Just selle brändi showroom’is töötab Stina-Simona Epner, kes saabus Kopenhaagenisse esmalt õppima Copenhagen Business Schooli. “Mul polnud plaani Kopenhaagenisse pikemaks jääda, aga juhtus nii, et armusin sellesse linna ja maasse kiiresti,” räägib Stina-Simona. Tänaseks on ta Samsøe Samsøe juures tegutsenud pea viis aastat – alustades praktikandina ja jõudes nüüd rahvusvahelise PR’i ja showroom’i juhi ametikohale.
Milline näeb välja päev menuka Taani moemärgi showroom’is? Stina-Simona jagab meiega ilustamata sisevaadet.
Hommikul avan showroom’i ukse ja heidan kiire pilgu ruumile, et see näeks esinduslik välja. Ikka selleks, et kui Kendall Jenner peaks ootamatult sisse astuma ja kleiti laenata soovima, jääks talle Samsøe Samsøe showroom’ist vaid ilusaim mälestus – ja ta räägiks pärast Hailey Bieberile ka, kui äge see bränd on. Kui tiir tehtud, panen Spotify’st mängima mõne upcoming artisti playlist’i, et luua hea vibe.
Seejärel vaatan üle e-mailid – kas kuskil “põleb”? Näiteks, kas mõni konkreetne tootenäidis tuleb kiiresti ajakirja toimetusse või stilistile saata? Selliseid kiirreageerimisolukordi tuleb ette sageli ja siin tuleb otsustada, millistele reageerida ja millistele mitte. See üks ja ainus nahktagi tuleb saata just sinna, kus sellel on kõige suurem potentsiaal väärtust luua.
Vahepeal saabuvad ka teised tiimiliikmed ja jutuvada kasvab. Kui hommikused muljed on jagatud, tekib kiire arusaam, kellel milline tuju on ja millise energiaga päev käima lükatakse.
Kui e-mailidele on tiir peale tehtud, tuleb ka tiimiga teha check-in. Väike small talk on alati vajalik. Ülevaade sellest, kuidas kellelgi eelmine õhtu möödus ja muu kiire arutelu elust-olust on umbes sama oluline kui hambapesu – must-have igas päevas.
Kui praktikantidele on ülesanded jagatud, tuleb päriselt tegutsema hakata. Vogue Poland tahab kiiresti nelja kleiti laenata, ülehomme toimuva pressipäeva jaoks on ootamatult vaja leida 20 kilo (!) punast liiva, uus 400-esemeline kollektsioon ootab showroom’is paigutamist, tualettruumis on vahepeal lilled närtsinud, kaerapiim on kapist just enne külaliste saabumist otsa saanud, eelmise kuu tulemused vajavad ülemusele esitamist ja lillekimp, mis Milanos asuva agentuuri juhile tänutäheks saadeti… pole kohale jõudnud!
Kui showroom’is ringi sahmimine läbi ja arvuti taas avatud, selgub, et vahepeal on lisandunud 27 uut e-maili, millest 20 on kriitilise tähtsusega. Ja siis tuleb veel teade: “We need to make a campaign for Harrods in 4 days.”
Siiski peavad need 27 “Hope you’re well” e-maili ootama, sest järgmisel hetkel saabub sõnum, et keegi tähtis külaline on poole tunni pärast showroom’is. Selge – kiiresti tuleb lauale leida midagi ilusat ja söödavat, hommikupoolikul in-house produktsioonitiimi tekitatud kaos showroom’is lahendada ja ennast ka esinduslikku vormi seada. Midagi uuest kollektsioonist selga ja voilà!
Vahepeal käib kuller paaril pakil järel, sest valitud mõjuisikud peavad kašmiirkampsunist kindlasti juba sel nädalavahetusel postituse tegema ja neile tuleb see õigeaegselt kohale toimetada. Loodan, et aadress, suurus ja värv klapivad, sest double-check’iks täna aega ei ole.
Kui külalised showroom’ist teele saadetud, kingitused näpus, võib päeva teine pool alata.
Vahepeal – lõuna! 30 minutit, kus tööst ei räägi keegi. See on meie sotsiaalmeedia juhi algatatud tänuväärt reegel.
Peale lõunat on tööasjadega raske uuesti hoogu sisse saada. Fookus kipub hajuma, sest mõtted liiguvad vaikselt õhtuste plaanide suunas ja vestlused lähevad sügavateks aruteludeks moemaailma pahupoole, maailma ebastabiilsuse ja poliitika teemadel. Kuniks keegi ütleb selle kauaoodatud lause: “Should we have a glass of wine? It’s four o’clock, guys!” Olgu, iga päev päris nii ei ole, aga… reedeti kindlasti.
Tegelikult võib ka pärastlõunane aeg olla äärmiselt produktiivne. Seda mõjutab tavaliselt olustik – kui kõigil ruumis on hea flow, saab palju tehtud, kui aga keegi annab alla, kaob ka teiste motivatsioon ja energia. Kui just moenädal ees ei ole, hakatakse tavaliselt juba poole viie paiku õhtuste plaanide peale mõtlema ning kõik, mis ei “põle”, jäetakse järgmiseks päevaks.
Vaikselt astuvad kõik omas rütmis ratta selga ning suunduvad mõnusalt õhtusse. Showroom lukku ja homseni!
Kuigi paljude jaoks tuli säärane otsus üllatusena, siis tegelikult on Kylie Jenneri suhe tippmoega viimastel aastatel ainult süvenenud – tema kontole kuuluvad kampaaniad nii Acne Studios kui ka Jean Paul Gaultier moemajadega, lisaks astus ta üles Coperni moeetendusel. Seega polegi ehk Miu Miu radarile jõudmine nii suur ootamatus.
Kõnealuses kampaanias poseerib Jenner koos muusiku Towa Birdi, näitlejate Lou Doilloni, Rila Fukushima ja Myhalaga, modelli Yura Romaniuki ning räppari Cortisa Stariga.
Vaata pilte Jennerist Miu Miu kampaanias galeriist!
1. Juured ulatuvad Jaapanisse
Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.
2. Nimi viitab Havaile
Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.
3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas
Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“
4. Moerevolutsioon 1990ndatel
Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.
5. Kõik kannavad Havaianaseid
Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.
6. Disainikoostööd tippmoemärkidega
Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.
7. Ka kuulsuste lemmik
Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.
Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.
Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!