Foto: Baobab Collection

Ood luksuslikult lõhnavale kodule

Kodune keskkond mängib meie elus suurt rolli, andes võimaluse pika tööpäeva järel lõõgastuda ja tunda end hygge’likus hubasuses hästi. Üks viis tuua pimedatesse õhtutesse killukese naudingut on kodulõhnade abil.

Kaubamaja Ilumaailma Lõhnatuba on olnud aastaid eksklusiivsete nišilõhnade koduks. Teravam silm on kindlasti märganud, et lisaks meeli erutavatele parfüümidele pakub Lõhnatuba ka luksuslikke kodulõhnu, seda nii ikoonilistelt märkidelt Dr. Vranjes ja Baobab Collection kui ka uustulijatelt, nagu Maraca New Zealand.

Itaalia elegantsi musternäide

Dr. Vranjes on üks maailma hinnatumaid lõhnakaubamärke, mis tuntud nii olfaktoorset kui ka visuaalset naudingut pakkuvate toodete poolest. See Itaaliast pärit bränd on spetsialiseerunud luksuslikele kodulõhnadele juba aastakümneid, jälgides meisterliku parfümeeriakunsti reegleid. Jah, Dr. Vranjese difuuserid on tuntud oma elegantse signatuurpakendi poolest, kuid tõeline eristumine seisneb lõhnade keerukuses ja püsivuses. Nagu parfüümidegi puhul lisab Dr. Vranjes luksusliku puudutuse igale ruumile läbi lõhna tipu-, südame- ja põhjanootide, mis tärkavad kohe, kui difuuserist või lõhnaküünlast mööduv inimene õhu liikuma paneb.

Ühendades aroomi visuaalse esteetikaga

Baobab Collection on Belgia ettevõte, mis nägi ilmavalgust 2002. aastal Tansaanias – riigis, mis on rikas just intensiivsete värvide ja lummavate aroomide poolest. Praeguseks on Baobabi küünlad tuntud oma suuruse ja originaalse disaini poolest. Anumad on loodud hinnatud käsitööliste poolt, kelle käe all muutuvad Baobabi küünlad tõeliselt ainulaadseks kunstiteoseks igas interjööris. Lisaks väärib märkimist, et kõik Baobabi käsitööküünaldes kasutatavad parfüümid on valminud Grasse’is, maailma parfüümipealinnas, eesmärgiga viia iga ruumi siseneja unustamatule lõhnarännakule.

Uus luksus Uus-Meremaa moodi

Ehkki Maraca New Zealand on luksuskodulõhnade maailmas uus tulija, on nad kiirelt saavutanud tunnustuse tänu oma ainulaadsetele ja rikkalikele aroomidele. Uus-Meremaa loodusest inspireeritud Maraca New Zealandi teeb eriliseks nende pühendumus looduslikele koostisosadele ja ökoloogiliselt säästlikule tootmisele. Lisaks on nende lõhnaküünlades ja difuuserites kasutatud päris parfüüme – tulemuseks on sügav ja keerukas aroom, mis toob samas koju looduskauni rahu ja harmoonia.

Artikkel ilmus Kaubamaja ajakirja Hooaeg 2023. aasta talvenumbris.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Havaianas

7 põnevat fakti maailma populaarseima plätubrändi kohta

Kui rääkida suvest, rannast ja muretust olemisest, siis kerkib paljudele silme ette üks kindel detail – värvilised, kerged ja ajatud Havaianase plätud. Brasiiliast pärit bränd on tõusnud tagasihoidlikust algusest tõeliseks ikooniks, mida kantakse nii liivarannas kui ka moenädalatel. Siin on seitse põnevat fakti, mis teevad Havaianasest enamat kui lihtsalt plätupaar.

1. Juured ulatuvad Jaapanisse

Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.

2. Nimi viitab Havaile

Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.

3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas

Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“

4. Moerevolutsioon 1990ndatel

Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.

5. Kõik kannavad Havaianaseid

Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.

6. Disainikoostööd tippmoemärkidega

Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.

7. Ka kuulsuste lemmik

Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.

Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.

Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Marta Juga

Muulin x Liisa: kapselkollektsioon, mis lõhnab suve, vabaduse ja teadliku stiili järele

Muulin on Eesti aeglase moe bränd, kelle südameasjaks on luua kvaliteetseid kapselgarderoobi rõivaid neile, kes hindavad puhast disaini, põhjamaist minimalismi ja vastutustundlikku tarbimist. Brändi asutaja Leena Valdi sõnul seisab Muulin kiirmoe ületootmise ja hooajalisuse vastu, pakkudes selle asemel ajatuid rõivaid, mis sobituvad kandja ellu aasta ringi – ilma allahindluste, hooajatrendide või tarbetu raiskamiseta.

„Meie disainid on mõeldud neile, kes soovivad elada kooskõlas keskkonnaga ja väärtustavad klassikalist ilu, ajatut lõiget ja looduslikke kangaid. Me toodame ainult nõudluse alusel ja jääkidevabalt, et iga ese oleks teadlik valik ja samas ka südamega loodud,” kirjeldab Leena.

Kõik Muulini rõivad valmivad Eestis oma ala meistrite käe all, kasutades üksnes sertifitseeritud loodussõbralikke kangaid (OEKO-TEX / GOTS). Just sellesse läbimõeldud ja sihipärasesse maailma astus mõned aastad tagasi ka Liisa Karjahärm – restoranipidaja, moearmastaja, ema ja Muulini kauaaegne modell.

„Liisa tuli Muulini tiimi kolm aastat tagasi ja temast sai kiiresti palju enamat kui lihtsalt meie modell,” meenutab Leena. „Ta kandis meie riideid kõige sagedamini, proovis esimesena uusi mudeleid ning oli alati valmis tulema pildistamistele – isegi siis, kui kõik tuli otsustada viimasel hetkel. Ta on inspireeriv, loova mõtlemisega ja alati valmis kaasa mõtlema.”

Koostöö kulmineerus loomuliku sammuna – ühiselt loodud rannapuhkuse kapselkollektsiooniga, mis sündis soovist pakkuda midagi vaba, mugavat ja kandjat toetavat. Rõivaid, mida tahaks alati reisile kaasa pakkida.

„Minu suur armastus Muulini vastu saigi alguse nende komplektidest,” räägib Liisa. „Ma olen täielik set’i-Liisa* Mul on garderoobis lausa eraldi osa, kus ripuvad kõikvõimalikud komplektid – lühikesed püksid ja triiksärgid, seelikud ja topid. Mind võlus Muulini juures kohe see, et nad loovad samast kangast kombineeritavaid esemeid, mida saab kanda nii koos kui eraldi. Just sellised rõivad leidsid tee ka meie kollektsiooni.”

Kuigi koostööd hakati planeerima sügisel, jõuti loomulikult suverõivasteni. „Eestis on väga keeruline hooajaväliselt suverõivaid leida – eriti midagi, mis oleks mugav, esteetiline ja vastutustundlikult toodetud. Meil tekkis tunne, et Muulin võikski olla see bränd, kelle valikust leiab kuurort-rõivaid aasta ringi, mitte ainult suvekuudel,” selgitab Liisa.

Kollektsioon, mis valmis kahe naise sünergiast ja jagatud väärtustest, kannab endas Muulini selget esteetikat: ajatut joont, looduslikku kangast, ausat tootmist ja läbimõeldud funktsionaalsust. Ning samal ajal ka Liisa energiat – elujaatavat, isiklikku ja mängulist lähenemist rõivastele, mis ei määra inimest, vaid liiguvad temaga kaasa.

14 esemest koosnevat Muulin x Liisa kapselkollektsiooni saab eeltellida muulin.com veebipoest alates 14. juulist.

Tutvu kollektsiooniga galeriis!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid