Alustuseks aga natuke ajaloost. Mulberry Bayswateri mudel nägi ilmavalgust 2003. aastal ning ei läinud kaua selle tõusuni tõelisse ikoonistaatusesse. Londoni linnaosa järgi nime saanud käekotist sai Briti naiste jaoks ultimate moeese, tõeline it-bag, mis on samal ajal ka ütlemata mugav, praktiline ja vastupidav. Traditsioonilisest inglise arstikotist inspiratsiooni saanud mudel hullutas Ühendkuningriikide ja peagi ka kogu maailma naisi ligi dekaadi. Seda kandsid nii Kate Moss kui Cambridge’i hertsoginna; seda ihaldasid endale nii vanad kui noored. Ja kuigi veel tänase päevani on Bayswater Mulberry kõige tuntum, enimmüüdav ja armastatuim mudel, sai moemaja uus loominguline juht rohelise tule, et tuua Bayswater 2016. aastasse.
Senistele Bayswateri austajatele muretsemiseks õnneks ülemäära palju põhjust ei antud, sest Bayswater säilitas oma äratuntava olemuse, kuid saavutas väikeste kosmeetiliste muudatustega värskema ja šikima väljanägemise. Vähemalt meie arvame nii. Coca muutis ikoonkoti senise kurvikama kuju kergelt struktureeritumaks ja „teravamaks” ning kotimudel sai endale väljaulatuvad „tiivad” (mis on tõenäoliselt suurimaks vihjeks, et Coca on endine Céline’i disainer). Neid „tiibu” saab kusjuures kanda nii väljaulatuvatena kui ka koti sisse lükatuna. Bayswateri põhielemendid on aga kotile alles jäänud, näiteks äratuntav lukukinnitus ning oma kuju säilitanud klapp.
Milline on meie hinnang? Ütleme keerutama välja, et meile uuenduskuuri läbinud Bayswater meeldib. On alati risk võtta midagi nii ikoonilist ning asuda seda muutma, kuid meie silmis on Johnny Coca leidnud väga edukalt tasakaalu, mis säilitab Bayswateri ikoonilisuse, kuid annab käekotile vajaliku annuse modernsust, mida Mulberryl läheb tänapäeva aina kiiremini liikuvas moemaailmas kindlasti vaja.
Muide, hea uudis kõigile neile, kellel võib uue Bayswateriga harjumine ehk natuke rohkem aega võtta: vähemalt mõneks hooajaks jääb ka senine Bayswateri mudel uue mudeliga paralleelselt Mulberry valikusse, kuid moemaja ei täpsustanud, kui pikaks ajaks täpsemalt.
Mulberry esinduskauplus Tallinnas asub aadressil Suur-Karja 2. Mulberry värskete kollektsioonidega saab tutvuda ka brändi veebilehel, aadressil mulberry.com.
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.