Alustuseks aga natuke ajaloost. Mulberry Bayswateri mudel nägi ilmavalgust 2003. aastal ning ei läinud kaua selle tõusuni tõelisse ikoonistaatusesse. Londoni linnaosa järgi nime saanud käekotist sai Briti naiste jaoks ultimate moeese, tõeline it-bag, mis on samal ajal ka ütlemata mugav, praktiline ja vastupidav. Traditsioonilisest inglise arstikotist inspiratsiooni saanud mudel hullutas Ühendkuningriikide ja peagi ka kogu maailma naisi ligi dekaadi. Seda kandsid nii Kate Moss kui Cambridge’i hertsoginna; seda ihaldasid endale nii vanad kui noored. Ja kuigi veel tänase päevani on Bayswater Mulberry kõige tuntum, enimmüüdav ja armastatuim mudel, sai moemaja uus loominguline juht rohelise tule, et tuua Bayswater 2016. aastasse.
Senistele Bayswateri austajatele muretsemiseks õnneks ülemäära palju põhjust ei antud, sest Bayswater säilitas oma äratuntava olemuse, kuid saavutas väikeste kosmeetiliste muudatustega värskema ja šikima väljanägemise. Vähemalt meie arvame nii. Coca muutis ikoonkoti senise kurvikama kuju kergelt struktureeritumaks ja „teravamaks” ning kotimudel sai endale väljaulatuvad „tiivad” (mis on tõenäoliselt suurimaks vihjeks, et Coca on endine Céline’i disainer). Neid „tiibu” saab kusjuures kanda nii väljaulatuvatena kui ka koti sisse lükatuna. Bayswateri põhielemendid on aga kotile alles jäänud, näiteks äratuntav lukukinnitus ning oma kuju säilitanud klapp.

Milline on meie hinnang? Ütleme keerutama välja, et meile uuenduskuuri läbinud Bayswater meeldib. On alati risk võtta midagi nii ikoonilist ning asuda seda muutma, kuid meie silmis on Johnny Coca leidnud väga edukalt tasakaalu, mis säilitab Bayswateri ikoonilisuse, kuid annab käekotile vajaliku annuse modernsust, mida Mulberryl läheb tänapäeva aina kiiremini liikuvas moemaailmas kindlasti vaja.
Muide, hea uudis kõigile neile, kellel võib uue Bayswateriga harjumine ehk natuke rohkem aega võtta: vähemalt mõneks hooajaks jääb ka senine Bayswateri mudel uue mudeliga paralleelselt Mulberry valikusse, kuid moemaja ei täpsustanud, kui pikaks ajaks täpsemalt.
Mulberry esinduskauplus Tallinnas asub aadressil Suur-Karja 2. Mulberry värskete kollektsioonidega saab tutvuda ka brändi veebilehel, aadressil mulberry.com.
Rousteing, kes asus Balmaini loovjuhiks 2011. aastal kõigest 25-aastasena, oli sel hetkel noorim mitteasutajast loovjuht suure moemaja eesotsas pärast Yves Saint Laurent’i Dioris. Samuti oli ta esimene mustanahaline disainer, kes võttis enda alla kõikide kategooriate juhtimise Prantsuse moemajas.
„Nagu iga lugu, jõuab ka see kord lõpule,“ teatas Olivier Rousteing. „Olen sügavalt uhke kõige üle, mida oleme saavutanud, ja lõpmata tänulik oma erakordsele Balmaini tiimile – minu valitud perele –, kes on olnud mu kodu viimased 14 aastat.“
Brändi ametliku avalduse kohaselt oli tegemist vastastikusel kokkuleppel tehtud otsusega, ning Balmain lubab lähiajal teada anda moemaja edasistest sammudest. Meie jääme aga põnevusega ootama, kuhu Rousteing oma ande ja loovuse järgmisena viib.
Algselt 2018. aastal loodud COCO NEIGE on CHANEL’i talvine erikollektsioon, mis on mõeldud nii nõlvadele kui ka linnatänavatele. See toob kokku mugavuse, liikuvuse ja majesteetliku peenuse – täpselt sellise lähenemise, mis on Gabrielle Chaneli pärandi tuum.
„Mulle meeldib, kuidas kollektsioon pole piiratud – see annab vabaduse mängida moega nii mägedes kui linnas,“ ütleb Nana Komatsu. Ning tõesti, tema kanda on komplektid, mis toovad talve garderoobi poeetilist soojuse ja jõulisuse kontrasti: roosa taftist suusakomplekt, rohekas-lilla bukleest ülikond, kašmiirkampsunid, kahetoonilised tepitud joped ning graafilised mustvalged komplektid.
Tutvu kõnealuse kollektsiooniga galeriis!
Kollektsioon on juba saadaval ka CHANELi butiikides.