Millega enim kaubeldakse?
Suurima osa ligi kolmest miljonist aasta jooksul Yagasse müügile lisatud kuulutusest moodustasid naiste- ja lasteriided. Populaarseimateks kodumaisteks kaubamärkideks osutusid järelturul ostlejate seas Breden, Lenne, Ivo Nikkolo ja Monton. Nagu enamus toodete puhul, võib ka antud kaubamärkide esemeid järelturult leida rohkem kui 50% jaehinnast soodsamalt – kui näiteks uue Bredeni tuukrimütsi eest tuleb välja käia umbes 40 eurot, siis teiselt ringilt võib uueväärses seisukorras mütsi soetada 15 euro eest. Kuigi kodumaised brändid on armastatud, siis üleüldistes mahtudes teevad võidukäiku siiski rahvusvahelised kaubamärgid – selle aasta TOP 5 müüduimat brändi Yagas olid Nike, H&M, Zara, Lindex ja Tommy Hilfiger.
Ettevõtted proovivad ringmajandusega sammu pidada
Tarbimisharjumuste muutmisele aitavad kaasa ka ettevõtted ise – novembris sai alguse Ivo Nikkolo ja Yaga koostöö, mille raames julgustab kodumaine rõivabränd kasutatud Ivo Nikkolo tooteid Yagas teisele ringile saatma, teenides seejärel sooduskoodi uue toote ostuks. Sarnasel mudelil loodi suve alguses Eesti suurima raamatupoodide keti Apolloga raamaturingluse kampaania, mille kaudu suunati raamatute eluiga platvormil pikendama. Mõlema koostöö puhul tõi ühine sõnum ka tulemusi – raamatute kategooria kuulutuste maht kasvas koostööle eelneva perioodiga võrreldes 17% ning Ivo Nikkolo müügikuulutuste arv tegi lausa kolmekordse kasvu.
Teiselt ringilt ostlemine on uus normaalsus
Teisel ringil šoppajate kasvu tunnistab ka Yaga turundusjuht Anette Apri: “Numbrid kinnitavad seda, mida kuuleme inimestega vesteldes üha enam: järelturult šoppamine on saanud uueks normaalsuseks ning tihtipeale on see esimene koht, kuhu uue toote otsinguil pöördutakse. Samuti näitab rahvusvaheline statistika, et juba ostuotsustel peetakse silmas toote potentsiaalset väärtust järelturul ning üha kasvavad müügikuulutuste mahud on selle trendi kinnitajaks ka Eestis.”
Nagu paljud armastatud moemärgid, on ka ATP Atelier alguse saanud sõprusest. Maj-La Pizzelli ja Jonas Clason on pikaaegsed sõbrad, kes veetsid oma suvepuhkuseid alati koos Lõuna-Itaalias Otrantos. 2011. aastal lõid nad koos ATP Atelieri – aksessuaaribrändi, mille kõik nahast tooted valmivad käsitööna Toscanas, kus hoitakse au sees sajanditepikkust nahatöökultuuri.
Brändi eesmärk on algusest peale olnud disainida kingi ja aksessuaare, mida saab kanda igal pool – olgu see Stockholmis, New Yorgis või puhkusel mõnes Itaalia väikelinnas. Tulemuseks on tooted, mis on klassikalise joonega, kuid samas vaieldamatult isikupärased.
Ja mida üldse tähendab “ATP”? Väga meeleolukalt – All Tomorrow’s Parties.
Tutvu brändiga Tallinna Kaubamaja Kingamaailmas ja veebipoes kaubamaja.ee!
Hooajale kohaselt viib House of Dagmari sügistalvine kollektsioon meid põhjamaise elegantsi ja modernse naiselikkuse ristteele. Vormide ja vastanduste mängus on traditsiooniline rätsepatöö ning drapeering saanud pehmema ja tänapäevasema tõlgenduse. Kollektsiooni iseloomustab struktuuri ja vabaduse tasakaal, läbikumavad, ent ka katvad kangad, kihilisus ning dünaamilised tekstuurid.
Kaubamajja jõudnud kollektsiooni värvipalett on sügavalt mahe ja samas ootamatuid sähvatusi täis: tummised pruunid, mustad ja hallid toonid põimuvad kahvatu roosa helguse ning elava punase energiaga.
Tutvu House of Dagmari sügistalvise kollektsiooniga galeriis ja Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas!