Milleks seda näoseerumit ikkagi vaja läheb?

Näohooldus koosneb mitmest üliolulisest etapist: kui esimesena on tarvis nahk korralikult puhastada ja toniseerida, siis ilusa ja ülivajaliku punkti paneb just niisutamine. Ent isegi tänasel päeval jääb inimestele arusaamatuks, milles seisneb näokreemi ja seerumi vahe ning milleks üldse seerumit vaja läheb. Esteetilise meditsiini õde Elli Maria Mäesalu selgitab, mis on seerumi ülesanne näohoolduses ning kuidas seda nahale peale kanda tuleb.

Kõigepealt seerum, siis näokreem

Elli Maria sõnul aitab seerum nahka varustada aktiivainetega, seda kiirelt, efektiivselt ja vastavalt tootevalikule. “Näiteks leidub seerumites antioksüdante, niisutavat hüaluroonhapet, AHA/BHA happeid, Q10 koeensüüme, niatsiinamiidi, retinooli, tiamidooli,” loetles ta. Kuna seerum imendub näokreemist kiiremini ja on suurema aktiivaine kontsentratsiooniga, siis on Elli Maria sõnul ka suurem tõenäosus, et aktiivaineid satub suuremal määral vajalikesse nahakihtidesse.

Siiski kasutab üks hulk inimesi seerumit valesti – tähtis on nimelt toodete pealekandmise järjekord. “Üldiselt võib seerumi ja kreemi jaotada humektandi ja oklusiivi rolli – see tähendab, et kannate näiteks niisutava hüaluroonhappeseerumi nahale ning sulgete selle oklusiivsema kreemiga nahka, mis paneb n-ö niisutatuse nahakihtidesse “lukku”, et ei tekiks transepidermaalset veekadu,” selgitas ta.

Seega tuleb seerumit peale kanda enne näokreemi, kuna viimane “lukustab” aktiivained pikemaks nahakihtidesse. “Samuti boost’ib seerum juba hea kreemi toimeainet,” lisas Elli Maria.

Päikesekaitsekreemi ei tohi unustada

Seerumi võiks esteetilise meditsiini õe sõnul kanda eelpuhastatud ja kergelt niiskele nahale õrna patsutamisega. Seejärel tuleks paarkümmend sekundit oodata ning kanda nahale niisutav kreem, mis sisaldab juba SPF-faktorit või siis päevakreemi peale eraldi SPF 30 päikesekaitsekreem.

Siiski soovib üks hulk inimesi kasutada vaid seerumit ning näokreemist loobuda. Miks see nii on? “Vahel soovivad rasusema nahaga inimesed tõepoolest  kasutada vaid seerumit, kuna see imendub kiirelt ja jääb näonahal kerge, ilma liigse toodete kihita,” ütles ta. Ent kes võiksid kindlasti seerumit kasutada? “Mina soovitaksin seerumit kasutada kõigil, alati võib testida erinevaid aktiivaineid ja koostisosi, seda vastavalt oma nahatüübile ja/või -probleemidele,” kinnitas Elli Maria.

Õhtune seerum võiks anda nahale “tööd”

Et seerumeid on väga palju erinevaid ning kõigil on täita veidi erinev ülesanne, võib vaatepilt ilu- või apteegiletil esimese hooga silme eest kirjuks võtta. Elli Marial jagub õige seerumi valikuks häid soovitusi. “Õhtuti soovitaksin kasutada pigem aktiivsemaid seerumeid, mis annavad nahale n-ö tööd – kuna magades toimub kõige intensiivsem rakkude uuenemisprotsess, on hea, kui aktiivained loomulikke protsesse toetavad. Öösel ei puutu nahk kokku otsese päikesevalgusega ning seetõttu on aktiivaineid hea nahale kanda just õhtuti, kuna need muudavad naha valgustundlikumaks, mis omakorda suurendab päikesekiirgusest tingitud põletusohtu,” selgitas ta.

Ent see ei tähenda tema sõnul seda, et hommikuti ei võiks SPF faktoriga kreemi kasutada. “Valgustundlikkus säilub siiski teatud määral. Seega võiks valida õhtuseks seerumiks nt retinooli või AHA/BHA happeid sisaldava seerumi.”

C-vitamiini sisaldav seerum sobib kasutamiseks hommikuti

Hommikuti nahale kantav näoseerum võiks sisaldada antioksüdante, kuna neid ei ole Elli Maria sõnul naha jaoks kunagi liiga palju. “Antioksüdandid aitavad neutraliseerida vabu radikaale, mis tekitavad meie sügavates nahakihtides kahjustusi – seal just peitubki naha noorus.” Vabu radikaale tekitab juurde näiteks päikesekaitsekreemita päikesevalguse käes viibimine. Seega sobib hommikuti kasutamiseks näiteks C-vitamiini sisaldav näoseerum. “Histoloogiliselt on just C-vitamiin näidanud kudede paranemist pikema kasutuse vältel. Kindlasti ei tohiks hommikuti unustada SPF faktoriga kreemi,” toonitas ta. Loomulikult võib aktiivainete kontsentratsioone Elli Maria sõnul aastaajati veidi reguleerida ning kasutada õhtuti leebemaid happeid sisaldavaid seerumeid nagu glükonolaktoon või piimhape. “Samuti saab reguleerida näiteks retinooli kontsentratsiooni või segada seda tilkhaaval niisutajasse.” Kindlasti võib julgelt läheneda ka kasutuskordade arvule. “Näiteks suvel võiks kanda retinooli kahel korral nädalas, muul ajal õhtuti hüaluroonhapet sisaldavat seerumit. Seevastu talvel võib jällegi julgemalt aktiivainetega toimetada, kuna kui suvel seda liiga agaralt teha, võib põletusoht olla suurem,” märkis ta.

Oluline on jälgida oma naha seisukorda ja reaktsiooni erinevatele toodetele. “Alati võib nõu pidada ka vastava spetsialistiga,” ütles Elli Maria Mäesalu lõpetuseks.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Longines

MIDAGI MEESTELE: sügise kõige mõjukamad aksessuaarid

Sügis on aeg, mil tempo aeglustub ja detailid saavad uue tähenduse. Just siis, kui novembri tuuled tuletavad meelde lähenevat isadepäeva, tasub pilk pöörata meestemaailma kõige kõnekamatele detailidele – kelladele ja aksessuaaridele. On ju stiilne aksessuaar märk enesekindlusest ja -teadlikusest. 

Milliseid trende meestele tänavune sügishooaeg toob? Goldtime teab vastust.

Ei ole saladus, et Eesti mehed on aksessuaaride kandmises muutunud üha julgemaks – eriti kui jutt käib käeehetest. Lihtne nahkrihm või mustast metallist käevõru võib kanda endas rohkem tähendust, kui esmapilgul paistab. Trendid soosivad kihilist kandmist: mitu erinevat materjali ja tekstuuri ühes koos loovad isikupärase ja pingevaba tulemuse.

Animaalsed motiivid

Looma- ja taimemustrid on jõudnud ka meeste ehete maailma. Need sümboliseerivad jõudu, kaitset ja vabadust – väärtusi, mis kõnetavad meest, kes ei pelga näidata oma sisemist energiat. Olgu see Thomas Sabo käevõru panteriga või krokodilliga sõrmus, mille kujundus vihjab looduse rütmile – need detailid annavad välimusele jõulise ja iseloomuliku nüansi.

Must minimalism

Minimalism ei tähenda tagasihoidlikkust. Vastupidi – mustad metallid ja puhtad vormid on efektsed just oma lihtsuses. Need aksessuaarid, mida pakuvad nii The Man, Diesel kui Emporio Armani brändid, on korraga nii soliidse kui mässulise mehe valik, sobides ülikonna manseti kõrvale, aga ka nahkjaki alla. Ajatu ja universaalne must toon ei küsi olukorda ega aastaaega – see lihtsalt sobib.

Kell kui iseloomu peegel

Käekell jääb alati meeste aksessuaarimaailma keskmesse. Olgu eelistuseks klassikaline Šveitsi disain, sportlik nutikell või robustsem Casio kronograaf – kell on rohkem kui ajamõõdik, see on hoiak. Goldtime’i valikust leiab mainekaid brände nagu Tissot, Longines, Emporio Armani, mis ühendavad tehnilise täpsuse ja isikupärase disaini – ideaalse tasakaalu mehe jaoks, kes hindab nii funktsionaalsust kui ka esteetikat.

Igavene kaitsetahe

Eesti mehelikule jõule on Goldtime loonud ka midagi sügavamat – The Man “Kaitsetahe” kollektsiooni, mis on austusavaldus riigikaitsele ja neile, kes seisavad meie vabaduse eest. Iga selle kollektsiooni ost toetab Reservväelaste fondi, aidates tõsta Eesti kaitsetahet ja ühtsustunnet.

Parim valik kellasid ja ehteid meestele ootab Goldtime’i kauplustes üle Eesti ja e-poes goldtime.ee.

Veel sarnaseid artikleid


Barbour
Foto: Barbour

Briti pärandbränd Barbour nüüd Kaubamajas

Kui on üks bränd, mis teab, mida tähendab ajatu vastupidavus, siis on see Barbour. Tegu on inglise pereettevõttega, mis juba viiendat põlvkonda loob ajatuid vahariidest ülerõivaid ja jakke, mis nüüd on saadaval ka Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes.

Brändi lugu sai alguse 1894. aastal Inglismaa kirdeosas South Shieldsis, kus John Barbour rajas oma ettevõtte J. Barbour & Sons. Üle 130 aasta hiljem on bränd endiselt perekonna omanduses – nüüd juba viienda põlvkonna juhtimisel – ning tegutseb samas piirkonnas. Just seal asub ka Barbouri tehas, kus valmistatakse siiani käsitsi brändi ikoonilisi Bedale’i ja Beauforti vahatatud jopesi. Samuti hoolitsetakse seal klientide rõivaste pikaealisuse eest – jopesid vahatatakse, parandatakse ja taaselustatakse käsitsi, et anda neile uus elu.

Barbour on sünonüüm praktilisele elegantsile ja ajatud britilikule stiilile. Brändi kollektsioonid – meestele, naistele, lastele ja isegi koertele – on inspireeritud Inglise maapiirkonna väärtustest ja loodusest. Lisaks legendaarsetele ülerõivastele pakub moemärk ka särke, pükse, kudumeid, kleite, aksessuaare ja jalanõusid.

Täna on bränd tõeline ülemaailmne ikoon, mille tooteid müüakse rohkem kui 55 riigis üle maailma – alates Suurbritanniast ja Euroopast kuni Ameerika Ühendriikide ja Aasiani.

Avasta Barbour Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid