Seni pilke peamiselt püüdnud oma kergelt noobli lähenemisega tänavamoele, on GUILD tuntust kogunud ka oma üdini harmoonilise tootmismiljöö poolest ning kui moemärk, mis põimib ajastuid ja kultuure uljalt ühte, jäädes seejuures alati äratuntavalt stiilipuhtaks. Ootamatut käiku selgitades jääb GUILD kleidi disainist rääkides siiski kidakeelseks.
“Meilt on tegelikult juba mitmeid aastaid nii õhtu- kui pulmakleite küsitud, kuid alati on mingi tõke tekkinud: kas on tuldud liiga viimasel minutil või on jäänud takistuseks meie järeleandmatus kvaliteedis, mis paratamatult tähendab väärtuslikke materjale ja põhjalikku tööd.. ning vahel pole lihtsalt daamide ootused ühtinud me endi esteetilise maailmatunnetusega. See leedi andis mulle aga täiesti vabad käed. Olles tema senistest tegemistest ise inspireeritud ning samal ajal tiivustatud ka temapoolsetest juhtnööridest, mis olid märksõnad nagu kartmatus, avatus, spirituaalsus, tugevus, sensuaalsus, ilu, kotkad, rongad ja draakonid.. Ütleme nii, et mu kujutlusvõime läks lendama ja käed said löödud minutitega.
Ometigi kujunes sellest kõige keerukam asi, mida olen eales disaininud. Selleks, et tõeliselt tajuda kedagi teist ja seda, mis võiks just teda rõõmustada ja kaunistada, peame esmalt jõudma iseendani, oma enese Hinge olemuseni, sest suures pildis oleme me kõik ju Üks. Meditatsioonist, sisekaemustest ja dimensioonide vahelisest rännakust kuni mitmekuulise vägagi intensiivse valmistamisprotsessini, kus päev ja öö ei läinud mitte sassi, vaid sulasid sujuvalt hoopis ühte, sai loodud terviklik nägemus, mis ei hõlma vaid ühte kleiti, vaid kogu üldlooki ja stilistikat, kandja avatarilikku olemust ning iga väikseimatki detaili nagu aksessuaarid, soeng, meik ja kingad,” räägib müstilise kleidi disaininud GUILDi peakunstnik Joan Hint.
Detailsusega ei ole tõesti kokku hoitud. GUILD valis ka aksessuaaride valmistajaid ülima põhjalikkusega. Näiteks on kleiti täiendavad kingad valmistatud spetsiaalselt antud ürituseks hinnatud Austria kingameistri Carolin Holzhuberi poolt. Olles ise GUILDiga koostööst koheselt huvitatud ning ka visioonist lummatud, on Carolin seni nõustunud koostööd tegema vaid maailma tipptegijatega – nagu nt äärmiselt innovaatilise Iris van Herpeniga. Holzhuber ise kommenteeris projektis osalemist järgmiselt: “Minu jaoks oli algusest peale tegemist väga erilise projektiga, sest kõik, mis ma teen, peab olema mõtestatud ning kandma sõnumit või tõstma ühiskonnas teadlikkust probleemide osas, mis vajavad muutmist, kuid mida sellegipoolest endiselt eiratakse. Töötada koos kahe nii tugeva naise ja kunstnikuga, kes kujundavad me kõigi olevikku ja seega – loovad ka tulevikku – kuidas ma oleksingi saanud sellest mitte osa võtta?!”
Esmakordselt näeb kleit ilmavalgust Eesti Vabariigi 100. sünnipäeval, mil seda saab kandma filmikunstnik, värske liikumise VÕRDSED algataja, Kõue mõisa taaselustaja, pealinna ühe coolima restorani Frank looja ning Eerik Niiles-Krossi alati särav abikaasa Mary Jordan.
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.