Karusnahast loobumisega liitub Michael Kors Holdings Limited, mille alla kuuluvad tuntud luksusmoe brändid Michael Kors ja Jimmy Choo, paljude teiste moemaailma juhtivate brändide ja edasimüüjatega, sealhulgas Gucci, Armani, Hugo Bossi, Ralph Lauren’i, Yoox Net-a-Porteri ja Stella McCartney’ga ning kuulub nüüdsest rahvusvahelisse Fur Free Retailer programmi. Eestist on programmiga liitunud 16 moeloojat, brändi ja ettevõtet.
“Mul on siiralt hea meel teatada, et meie ettevõte loobub karusnahast oma Michael Korsi ja Jimmy Choo kollektsioonides,” ütles Michael Kors Holdings Limited juhatuse esimees John D. Idol. “See otsus tähistab meie ettevõtte ajaloos uut peatükki ja sammu innovatiivsete materjalide suunas.”
“Tänu tehnoloogia arengule on meil võimalik luua luksuslikku esteetikat ilma karusnahata,” teatas disainer Michael Kors. “Uusi tehnoloogiaid esitleme juba veebruarikuisel moeetendusel.”
Fur Free Retailer programmi esimehe Joh Vindingu sõnul on üha selgem, et moeettevõtted ja tarbijad ei soovi enam tegemist teha toodetega, mille tõttu kannatavad miljonid loomad. Ja seda eelkõige olukorras, kus on saadaval innovatiivsed alternatiivid.
MTÜ Loomuse kommunikatsioonijuht Annika Lepp on samuti veendunud, et märgid karusnaha kui materjali populaarsuse tuhmumisest on ilmselged nii kodu- kui ka välismaal. “Kaasajal on igasuguse tootmise võtmeküsimusteks siiski jätkusuutlikkus, loomade heaolu ja sotsiaalne vastutus.”
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.