Tartu Loomemajanduskeskuse ja Estonian Fashion Festivali poolt ellu kutsutud moeetendus leiab aset Tartu Ülikooli muuseumi valges saalis. Tänase päeva teeb eriliseks ka sTARTUp Day 2022 ärifestival, mis meelitab Tartusse tehnoloogiamaailma koorekihi ja investeerimisest huvitatud inimesed. Ka Antonius pakub midagi investeerimishuvilistele – kohal on digimoe ettevõtted ning mitmed alustavad moeloojad.
Kuna koroonapiirangud on tänaseks (või vähemalt mõneks ajaks) minevik, toimub Antonius üle kahe aasta taas füüsilise moeetendusena. Kontseptsiooniliste muutustega kohanemine pani korraldustiimi mõtlema ka muutuste peale moes. Tartu Loomemajanduskeskuse juhatuse liige Külli Hansen selgitab: „Meie jaoks on oluline, et etendus käib ajaga kaasas ning on pidevas muutumises. Näiteks tuli etendusel koroona-aastatel kolida veebi, aga tänu sellele muutusele kasvas etenduse vaatajate hulk sadades kordades. Tänavune, juubelinumbrit kandev, Antoniuse moeetendus pakub lisaks moeetendusele ka sisulist programmi, mille raames tutvustatakse moeloojatele ja tarbijatele digimoodi. See tundub uskumatuna, aga oleme varemgi näinud, kui kiiresti võib fantaasia reaalsuseks saada.“
Antonius 2022 moeetendusel näitavad oma kollektsioone: Key Külaots, Maria Petraityte (Leedu), Kaire Avi, Susanna Peters, COLLAB4MOOD (Paul Berg, OMOM Concept, Fibami, LÕÕM), Viktorija Kuliavaite (Leedu), Otto Antson, Anu Sirkas ning disainiduo Merily Mikiver ja Marion Mölder.
Moesündmuse peakorraldajaks on Liis Tiisvelt, kes on ühtlasi ka moeteemalise taskuhäälingu „Mitut moodi EFF“ saatejuht. Lavastajaks on näitleja Marianne Kütt, stilistika eest vastutab moelooja Triinu Pungits.
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.