Foto: Silver Gutmann

JUBA TÄNA toimub Tartus moeetendus Antonius 2022

Estonian Fashion Festivali iga-aastase sündmuse viimane moeetendus Antonius 2022 leiab aset juba täna ja seda suursuguse šõuga. Laval saab näha üheksa noordisaineri vastvalminud kollektsiooni ning paneeldiskussiooni, kus uuritakse, kuidas digimood saab pakkuda moeloojatele uusi ärilisi võimalusi.

Tartu Loomemajanduskeskuse ja Estonian Fashion Festivali poolt ellu kutsutud moeetendus leiab aset Tartu Ülikooli muuseumi valges saalis. Tänase päeva teeb eriliseks ka sTARTUp Day 2022 ärifestival, mis meelitab Tartusse tehnoloogiamaailma koorekihi ja investeerimisest huvitatud inimesed. Ka Antonius pakub midagi investeerimishuvilistele – kohal on digimoe ettevõtted ning mitmed alustavad moeloojad.

Kuna koroonapiirangud on tänaseks (või vähemalt mõneks ajaks) minevik, toimub Antonius üle kahe aasta taas füüsilise moeetendusena. Kontseptsiooniliste muutustega kohanemine pani korraldustiimi mõtlema ka muutuste peale moes. Tartu Loomemajanduskeskuse juhatuse liige Külli Hansen selgitab: „Meie jaoks on oluline, et etendus käib ajaga kaasas ning on pidevas muutumises. Näiteks tuli etendusel koroona-aastatel kolida veebi, aga tänu sellele muutusele kasvas etenduse vaatajate hulk sadades kordades. Tänavune, juubelinumbrit kandev, Antoniuse moeetendus pakub lisaks moeetendusele ka sisulist programmi, mille raames tutvustatakse moeloojatele ja tarbijatele digimoodi. See tundub uskumatuna, aga oleme varemgi näinud, kui kiiresti võib fantaasia reaalsuseks saada.“

Antonius 2022 moeetendusel näitavad oma kollektsioone: Key Külaots, Maria Petraityte (Leedu), Kaire Avi, Susanna Peters, COLLAB4MOOD (Paul Berg, OMOM Concept, Fibami, LÕÕM), Viktorija Kuliavaite (Leedu), Otto Antson, Anu Sirkas ning disainiduo Merily Mikiver ja Marion Mölder.

Moesündmuse peakorraldajaks on Liis Tiisvelt, kes on ühtlasi ka moeteemalise taskuhäälingu „Mitut moodi EFF“ saatejuht. Lavastajaks on näitleja Marianne Kütt, stilistika eest vastutab moelooja Triinu Pungits.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Miu Miu

“Miu Miu tüdruk” Kylie Jenner

Kylie Jennerist on ametlikult saanud Miu Miu girl – vähemalt viitab sellele moemaja uus sügis/talv 2025 reklaamkampaania. Kui varasemalt on Miu Miu esindamise au kuulunud pigem õele Kendall Jennerile, siis tundub, et nüüd on Kylie kord rambivalgusesse astuda.

Kuigi paljude jaoks tuli säärane otsus üllatusena, siis tegelikult on Kylie Jenneri suhe tippmoega viimastel aastatel ainult süvenenud – tema kontole kuuluvad kampaaniad nii Acne Studios kui ka Jean Paul Gaultier moemajadega, lisaks astus ta üles Coperni moeetendusel. Seega polegi ehk Miu Miu radarile jõudmine nii suur ootamatus.

Kõnealuses kampaanias poseerib Jenner koos muusiku Towa Birdi, näitlejate Lou Doilloni, Rila Fukushima ja Myhalaga, modelli Yura Romaniuki ning räppari Cortisa Stariga.

Vaata pilte Jennerist Miu Miu kampaanias galeriist!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Havaianas

7 põnevat fakti maailma populaarseima plätubrändi kohta

Kui rääkida suvest, rannast ja muretust olemisest, siis kerkib paljudele silme ette üks kindel detail – värvilised, kerged ja ajatud Havaianase plätud. Brasiiliast pärit bränd on tõusnud tagasihoidlikust algusest tõeliseks ikooniks, mida kantakse nii liivarannas kui ka moenädalatel. Siin on seitse põnevat fakti, mis teevad Havaianasest enamat kui lihtsalt plätupaar.

1. Juured ulatuvad Jaapanisse

Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.

2. Nimi viitab Havaile

Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.

3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas

Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“

4. Moerevolutsioon 1990ndatel

Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.

5. Kõik kannavad Havaianaseid

Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.

6. Disainikoostööd tippmoemärkidega

Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.

7. Ka kuulsuste lemmik

Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.

Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.

Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid