Foto: Tokumaru

Jaapani turg toob kokku toidunautlejad, mõttemängusõbrad ja kultuurihuvilised

Pühapäeval, 10. septembril kell 12.00–18.00 leiab Solaris keskuses aset traditsiooniks saanud Jaapani turg, mis toob kokku eestlastest Jaapani kultuuri huvilised, nende seas ka ligi 200-liikmelise jaapanlaste kogukonna Eestis. 

Sushile, esinduslikule valikule Jaapani teele ja käsitööna valminud udon-nuudlitele lisaks saab turult soetada traditsioonilisi Jaapani aksessuaare, nõusid ja kirjandust, osaleda origami meisterdamise töötoas ning panna end proovile Jaapani mõttemängudes. 

Tokumaru restorani omaniku ja juba viiendat korda toimuva Jaapani turu ühe korraldaja Daigo Takagi sõnul pakutakse sel päeval põnevaid tegevusi ja maitseid kõigile. „Tõusva päikese maa köitva kultuuri, traditsioonide ja köögiga soovitame tutvuma tulla mitmeks tunniks, kogu perega ja kindlasti avatud meelte ja tühja kõhuga,“ sõnas Takagi.

Sel aastal võõrustab Solaris keskuse Jaapani turg mitmeid erikülalisi Jaapanist, teiste seas väisavad Eestit Jaapani käsitöö udon-nuudlite tootja Inaniwa Udon Ogawa, pea kakskümmend põlvkonda sojakastmeid tootnud perefirma Shibanuma, orgaaniliste sojakastmete tootja Adachi Jozo ning Tokumaru restoranide emafirma kokk Yukimasa Mori. Jaapani kultuurile omaselt ei puudu turult ka matcha, mida saab nautida Jaapani rohelisele teele õhulise Jaapani keeksi ja teiste põnevate maiustuste vormis.

„Jaapani turule tuleb alati inimesi ka kaugemalt kui Tallinnast, jaapanipärane ehe toit ja jook on ilmselt tõmbenumbriteks, mis on teinud sellest traditsioonist PÖFFi ja jõulude järel meie kõige külastatavama aja,“ ütles Solaris keskuse turundusjuht Kristin Lepikson.

Solaris keskuse Jaapani turu täpsema ajakava ja osalejate kirjelduse leiab Facebookist. 

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Disainer Alice Pärtelpoeg pälvis 2025. aasta Estonian Fashion Festivali peaauhinna. | Riina Varol

Tänasest saavad moekunstnikud kandideerida Estonian Fashion Festivalile

Estonian Fashion Festival (EFF) avas disainerite konkursi järgmise aasta festivalile, mis toimub 10.-12. juunil 2026 Tartus ja Viljandis. Kandideerima on oodatud moedisainerid ja -brändid, kes väärtustavad jätkusuutlikku ja teadlikku moeloomet ning soovivad oma töödega jõuda laiema publikuni.

Järgmise aasta juunis toimuv Estonian Fashion Festival leiab aset juba üheksandat korda ning toob kokku kolm erinäolist etendust – Antoniuse Moeetendus, Mood-Performance-Tants ja OmaMood. Need etendused annavad disaineritele võimaluse näidata moelavadel nii eksperimentaalseid kui igapäevaselt kantavaid kollektsioone kui ka pärandist ja käsitöötraditsioonidest inspireeritud disaine.

EFF ootab kandideerima disainereid, kes kasutavad oma töös kestlikke moepraktikaid nagu näiteks taaskasutus, eetilised tootmisviisid või uuenduslikud materjalilahendused. Festivali juht Key Külaots rääkis, et tänaseks on EFFi lavadel oma loomingut tutvustanud 255 disainerit. „See on muljetavaldav kogus disainereid, kes on oma töösse põiminud jätkusuutliku mõtteviisi ja aidanud sedasi tõsta Eesti moekunsti kvaliteeti,“ rääkis Külaots. „Kuna disainerite tase ja teadlikkus kasvavad iga aastaga, saame ka meie tõsta nõuete lati pisut kõrgemale.”

Külaots lisab, et EFF on osalevatele disaineritele enamat kui võimalus näidata oma loomingut – see on arenguprogramm, mis pakub koolitusi, mentorlust ja ekspertide tagasisidet. Lisaks tunnustatakse festivali lõpus silmapaistvaid moeloojaid ka auhindadega ning parim neist saab võimaluse näidata oma jätkusuutlikku kollektsiooni Berliini Moenädala raames.

Moefestival on olnud hüppelauaks mitmele tunnustatud disainerile – teiste seas on tuule tiibadesse saanud näiteks Karl-Kristoph Rebane, Cärol Ott ja Hannes Rüütel. Hiljutisel moefestivalil osalenud disainer Alice Pärtelpoeg tõdes, et kogemus aitas kaasa ta professionaalsele arengule ning lisaks sai ta kinnitust oma tulevikusuuna osas. “Estonian Fashion Festival on hea platvorm alustavatele disaineritele – see aitab tõsta kindlasti nähtavust, luua väärtuslikke kontakte ning annab hoogu oma ideede elluviimiseks,” rääkis Pärtelpoeg.

Moedisainerid saavad esitada kandidatuuri EFFi kodulehel kuni 9. veebruarini 2026. Lisaks on kõik huvilised oodatud ka 20. novembril veebis toimuvale infotundi. Rohkem infot leiab lehelt fashionfestival.ee.

Veel sarnaseid artikleid


Silverspoon
Foto: Koyo

Silverspoon autasustas 2025. aasta parimaid restorane

31. oktoobri õhtul kogunesid gastronoomia valdkonna esindajad Lennusadamas pidulikule Silverspoon/Hõbelusikas galale tunnustamaks Eesti gastronoomia- ja restoranimaastiku parimaid tegijaid 

Pidulikule õhtusöögile oli kogunenud külalislahkuse valdkonna koorekiht eesotsas tipprestoranide juhtide ja peakokkadega, kellele elasid kaasa tuntud avaliku elu tegelased ja kohaliku toidukultuuri austajad.

Silverspooni tänavuse õhtusöögi menüü autoriks oli 2024. aasta parimaks kokaks tunnistatud Silver Illak ning taimetoidu eelistajad said nautida Ragnar Bambergi (Tervise Catering) loomingut. 

Rikkaliku meelelahutusprogrammi naelaks oli maailmas suurt tähelepanu saavutanud mitmekülgne artist ja modell Rita Lynch, kelle artisti ampluaasse kuuluvad laulmine, näitlemine ja burleskinumbrid. Lavale astusid ka Koit Toome, Uku Suviste, Karl Killingu ja Lauri Pihlapi poistebänd.

Õhtu tõelisteks kangelasteks olid aga parimatest parimad gastronoomia valdkonna tegijad, kes viisid koju Silverspoon/Hõbelusikas 2025. aasta tunnustusauhinnad järgmistes kategooriates:

Best Fine Dining – Ecrin

Best Casual Dining – Dominic

Best National Cuisine – Gobi 

Best Restaurant Service  Koyo

Best Family Restaurant – GOSPA

Best Italian Cuisine – Dominic

Best Asian Cuisine – Koyo

Best French Cuisine – Ecrin

Best Chef – Alexey Aleksandrov (Ecrin) 

Media Award – Kaupo Karelson

Jätkusuutliku ning püsiva kvaliteedi auhind – Rudolf

Selle aasta tulemuste puhul märkisid korraldajad, et kõikide kategooriate esimese kümne hulka tulnud restorane eraldasid peaauhinnast vaid punktisummade üksikud komakohad. See näitab kohaliku restorani valdkonna tugevat ja ühtlast taset, mis omakorda iseloomustab meie toidu- ja restoranikultuuri elujõudu.

Silverspoon/Hõbelusikas võitjad selguvad 150-liikmelise kohtunik-hindajate kogu anonüümsete restoranikülastuste põhjal. Hindajad täidavad elektroonilised ankeedid, mis edastatakse audiitorfirmale PricewaterhouseCoopers, kes kogutud ankeetide punktisummades põhjal selgitab välja kõikide kategooriate edetabeli. 

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid