Foto: IRIS JANVIER

IRIS JANVIER ja Maria Kimi koostöös sündinud “Süsi”

Möödunud neljapäeval, 14. novembril esitles kodumaine moemärk IRIS JANVIER kunstnik Maria Kimiga koostöös valminud keraamikakollektsiooni “Süsi”. Loojate sõnul on kollektsiooni eesmärgiks tuua igapäevaellu rohkem kodusoojust, tähenduslikke esemeid ja aeglast ilu.

Moemärgi esindajate sõnul lisab “Süsi” IRIS JANVIER loomingu kihtidesse veel ühe sügavalt tähendusrikka dimensiooni. “IRIS JANVIER ei ole lihtsalt moeettevõte, mis keskendub kestvate rõivaste loomisele. Tänaseks on brändi eesmärk pakkuda erinevaid elustiilielemente,” sõnas moemärgi looja Arina Baranovskaja.

Kollektsiooni inspiratsioon pärineb söest – materjalist, mis sümboliseerib kodusoojust ja looduslähedust. See on lugu, mis kutsub inimesi aeglustama tempot ja väärtustama lihtsat elu kogu selle eheduses. Iga ese on vormitud mustast savist, mille toorpind meenutab söestunud puidu tekstuuri, luues ainulaadse ja rustikaalse esteetika. Anumate sisu on glasuuritud, pakkudes kontrastina pehmust ja läiget ning samas ka funktsionaalset praktilisust. Kollektsiooni kuuluvad neli unikaalset disaini – vaaside duo, veekann ja puuviljakauss – kõik valmistatud kohaliku keraamiku Maria Kimi käsitööna.

Olgu lisatud, et iga eset on saadaval vaid 15 eksemplari, ning kõik tooted on kunstniku poolt signeeritud.

Tutvu kollektsiooniga “Süsi” galeriis!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Mari Makarov

MOESEERIA: The Last Relic

“Iga suvi toob endaga kaasa ühe väikese traditsiooni — mälestuse valgusest, soojusest ja kodumaisest loovusest,” tutvustab kodumaine fotograaf Mari Makarov värskelt valmiud fotoseeriat “The Last Relic”.

Moeseeria koondab kümme täiskomplekti Eesti disaineritelt, mille on oma nägemuse järgi kokku seadnud stilist Hannes Rüütel. Iga Mari Makarovi poolt 35mm filmile jäädvustatud kaader jutustab loo koostööst, ajatusest ja kohaliku moe hingusest — sellest, kuidas minevik ja olevik põimuvad hetkeks, mis jääb.

Fotoseeria loomisse panustasid modellina Ave Rohtla, meigikunstnikuna Gerda Miller, assisteeris Tuuliki Rohtla.

Vaata valminud seeriat galeriist!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Marianna Gunja

VAATA, mida näitab B.MOR Studio tänavusel Disainiööl

Kolmapäeval, 1. oktoobril toimub Disainiöö festivali raames traditsiooniline moeetendus “DOM – DISAIN ON MOES”, kus esitletakse rõivadisaini, mis kõnetab tänast, peegeldab homset ja küsib küsimusi ka ülehomse kohta. Tänavu astuvad lavale kolm kodumaist moebrändi: B.MOR Studio, Franz Raver ja LENTSIUS. Portail heidab pilgu B.MOR Studio loomingule ja nende värskele kollektsioonile.

B.MOR Studio on aeglase moe bränd, mis sündis 2018. aastal Tallinnas ning mille looja on inseneriharidusega Anna Chirkova. Tema tundlikkus sünteetiliste kangaste vastu suunas otsima lahendusi, mis toetaksid inimese heaolu ja hoiaksid ümbritsevat keskkonda tervislikuna. Anna loomingut iseloomustavad multifunktsionaalsus, nulljäätme põhimõte, taastav mõtteviis ning eelkõige hoolikult valitud, eetilised materjalid – näiteks vägivallavaba vill ja ohutult värvitud kangad.

Disainiööl esitlev kollektsioon “ITTAI” on kantud isiklikust loost. Annale väga lähedane pereäri – klassikaliste meeste rõivaste pood – tegutses pea kolm aastakümmet, kuid COVID-pandeemia tõi sellele lõpu. Alles jäi loendamatu hulk triiksärke, pintsakuid ja pükse, mis saavad nüüd uue elu unisex-rõivastena.

Kollektsiooni keskmes ongi ümberkujundatud meesterõivad ning vintage-kangastest ja laojääkidest loodud uued esemed. Lavale jõuab näiteks haruldane kangas, mis valmis Keila tekstiilivabrikus 1988. aastal – ehe tükk Eesti moeajalugu. Kollektsiooni täiendavad ka B.MOR Studio nahast ridikülid ja unikaalsed kotid. Ning veel üks põnev detail: Anna pere tegeles kunagi ka jalatsite valmistamisega ning just tollest ajast pärit saapatallad saavad nüüd uue kuju laval.

Tutvu ka teiste moeetendusel osalevate disaineritega aadressil disainioo.ee.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid