Foto: hm.com

H&M Foundation kutsub üles toetama innovatsiooni, millest tulevikust riideid tehakse

Kujuta ette jakki, mis on valmistatud linaseemnete, suhkruroo või ananasside saagikoristusjääkidest, või pinnases hõlpsasti lagunevat T-särki, mille toormeks on seeneniidistik, või rõivaid, mis mitte ainult ei näe head välja, vaid ka toidavad ja kaitsevad nahka tänu vetikatele, millest need valmistatud on. Need on vaid mõned Global Change Awardi kolmanda aasta võiduideedest.  

Taaskord kutsub mittetulundusfond H&M Foundation publikut appi, et jagada 1 miljoni euro suurune stipendium viie innovaatilise idee vahel, mis kaitsevad planeeti ja muudavad moetööstust. Hääletamine toimub veebiaadressil globalchangeaward.com ja kestab 16. märtsini.

Global Change Award on loodud moetööstuse ringmajandusele üleminekut soodustavate, planeeti ja elamistingimusi kaitsvate varajase faasi innovatsioonide tagant tõukamiseks. Sellel aastal saadeti fondile 2600 ideed 151 riigist. Need esindasid väga erinevaid valdkondi, mille hulgas olid näiteks tarneahelate robootika, nanomaterjalid, bioloogilisest maailmast inspireeritud materjalid ja kantavad seadmed. Enim ideid saabus Indiast, Nigeeriast, USAst, Suurbritanniast, Rootsist, Bangladeshist, Itaaliast, Indoneesiast, Prantsusmaalt ja Pakistanist. 61% osalejatest olid naised.

Hääletamine annab unikaalse võimaluse mõjutada moetööstust ja panustada selle jätkusuutlikumasse tulevikku. Häält saab aadressil globalchangeaward.com anda järgnevatele ideedele:

  • Crop-A-Porter: kestlike materjalide valmistamine saagikoristusjääkidest.
  • Algae Apparel: bioloogiliste kiudude ja nahale kasuliku värvaine valmistamine vetikatest.
  • Smart Stitch: lahustuv niit, mis muudab rõivaste parandamise ja taaskasutamise imelihtsaks.
  • The Regenerator: puuvilla- ja polüesterkiudude eraldamine ja uute tekstiilkiudude valmistamine.
  • Fungi Fashion: rõivad, mis valmistatud seeneniidistikest.

“Ressursside tarbimine ja nendega ümber käimise viis on nii tänase kui tulevaste generatsioonide jaoks elulise tähtsusega. Kõik tööstusharud peavad hetkeolukorrale vastu hakkama, seda ümber mõtestama ja innovatsioonidesse panustama. Loomingulised innovatsioonid on taoliste muudatuste tegemisel võtmerollis ja kasutan võimalust õnnitleda Global Change Awardi võitjaid, kelle käes on võim aidata moestööstusel muutuda, sest nad tegelevad toodete ja ressursside ringlusesse saatmisega, mitte toodetega, millel on vaid üks elu,” tõdeb H&M Foundationi juhatuse liige ja H&M Hennes & Mauritz AB tegevjuht Karl-Johan Persson.

Global Change Awardi viis võitjat valis välja rahvusvaheline ekspertpaneel. „Nutikad kiud, värvide ja kiudude loomine vetikatest, seentest ja saagikoristusjääkidest ning puuvilla- polüestrisegukangaste taaskasutamine – need viis Global Change Awardi võitjaideed on toonud fookusesse ringmajanduse kogu valdkonda muutva potentsiaali. Ootan innuga, kuidas need ideed tulevikus edasi arenevad,” tõdeb ekpsertpaneeli liige India Vogue’i peatoimetaja Bandana Tewari.

Võidutööde tiimid ja hääletustulemused avalikustatakse 20. märtsil Stockholmis toimuval auhinnatseremoonial.

Veel sarnaseid artikleid


Glenn Martens
Foto: H&M

Esimene pilk: H&M x Glenn Martens

H&M avalikustas, et juba käesoleva kuu lõpus näeb ilmavalgust koostöökollektsioon Belgia moelooja Glenn Martensiga. Brändi sõnul on tegemist kollektsiooniga, mis toob Martensi julge ja eksperimentaalse käekirja laiema publikuni.

Glenn Martens, kes on tuntud oma loomingulise lähenemise ja mängulisuse poolest (eriti Y/Projecti disainide kaudu), on H&M-iga loodud kollektsiooni kujundanud nagu “rõivaperekonna” – mitmekülgsete esemete kogumi, millel on mitu nägu ja kasutusviisi. Mahukas kollektsioon hõlmab nii naiste-, meeste- kui ka unisex-rõivaid ja aksessuaare, kus tavapärased rõivad – T-särgid, jakid ja teksad – on saanud ootamatult uue vormi läbi vormitavate materjalide ja skulpturaalsete siluettide.

“Ma näen seda kollektsiooni kui suurt rõivaperekonda, mille igal liikmel on mitu iseloomu ja eesmärki – nagu inimestelgi, nad muutuvad iga päev. Olen alati huvitatud rõivastest, mida me päriselt kanname, ning just see mõte sai selle erilise projekti lähtepunktiks,” räägib Glenn Martens.

Kampaania, mille peaosalisteks on Joanna Lumley ja Richard E. Grant, toob Martensi iseloomuliku huumori ja briti stiiliviited eredalt esile – justkui pöörane perekonnaportree, mis tähistab individuaalsust ja eneseväljendust.

Tutvu kollektsiooniga galeriis!

H&M x Glenn Martens koostöö lansseeritakse 30. oktoobril valitud H&M kauplustes ja veebipoes hm.com.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Swarovski

Ehtemaailma soe kuma: sügis, mis särab kullas ja tähenduses

Kui õhk muutub jahedaks ja valgus pehmemaks, hakkab ehetes mängima uus intensiivsus. Tänavused sügistalvised ehtetrendid on julged ja emotsionaalsed – need toovad moepilti kulla sooja kuma, skulpturaalse vormi dramaatika, värvide glamuuri ja tähenduslike talismanide maagia. Goldtime’i valik teeb kõik need mõjutused kättesaadavaks ka siin, põhjamaa valguses.

Allpool leiad ehetetrendid, mis iseloomustavad sügist 2025 – ja mis panevad iga ehtelaeka uuel hooajal särama.

Kollane kuld on tagasi, suurejooneliselt 

Sügise kõige mõjusam trend räägib vormist – ja mahust. Kui viimased hooajad kuulusid minimalistlikule hõbedale, siis nüüd on aeg tagasi pöörduda kulda: sooja, sügava ja enesekindla. Kullatoonides moeehted on muutunud suuremaks, julgemaks ja on isegi veidi “puhvis” – justkui oleks ehe teinud sügava hingetõmbe. Sif Jakobsi uue kollektsiooni voolavad siluetid ja Aleksandr Veni arhitektuursed disainid tõestavad, et ehe võib olla sama ekspressiivne kui kunstiteos. Sarnast energiat kannab ka Eesti disainer Sigrid Kuusk, kelle skulpturaalsed vormid sulanduvad kuldse soojusega ühte.

Värvid, mis soojendavad

Sügise värvipalett peegeldub ka ehetes. Kui pruun ja kollane loovad klassikalise, vaoshoitud luksuse, siis roosa ja punane toovad kaasa energiat ja sära. Swarovski on sel sügisel taaskord tõestamas, et “rohkem on rohkem” – eriti, kui kombineerida ühes ehtes mitu vääriskivi ja tooni. Roosa ja punane koos on ootamatu, kuid erakordselt mõjuv duett, eriti kui see sobitada see rõivamoes valitseva burgundiapunasega. Värvilised vääriskivid annavad ka klassikalisele kullale uue elu – ja muudavad iga detaili isikupäraseks pilgupüüdjaks.

Talismanide energia

Kui ehe võiks rääkida, jutustaks see sel sügisel mitmeid lugusid. Nullindate boho-võbe on tagasi – kihiti kantavad kuldehted, loomaripatsid, taimemotiivid ja sodiaagisümbolid. Kõik see on natuke nostalgiline, natuke müstiline ja täielikult isiklik.

Thomas Sabo ja Fossil pakuvad rikkalikult talismane neile, kes soovivad kanda oma lugu, samas kui Eesti bränd Flame annab võimaluse kombineerida eri elemente just nii, nagu hing ihkab. Ja kui süda tõmbab romantilisema suuna poole, siis puhvis südamed on selle hooaja pehmeim viis armastust väljendada.

Leia oma selle sügise ehtetrendid Goldtime esinduspoodides, kus kuni 19. oktoobrini on kõik vääriskiviga kuldehted -25%. Goldtime’i värskeimad kollektsioonid on väljas ka Tallinn Fashion Weekil, mis leiab aset 22.–24. oktoobril.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid