Gucci otsus tuleneb pikaajalisest suhtlusest rahvusvahelise karusnahavabaliidu Fur Free Alliance liikmetega Humane Society of the United States (HSUS) ja LAV. Liitu kuulub enam kui 40 loomakaitseorganisatsiooni, kes töötavad ühiselt karusnahakaubanduse peatamise nimel. Eestit esindab liidus MTÜ Loomus.
Gucci karusnahavaba poliitikaga loobutakse naaritsa, koioti, kähriku, rebase, jänese ja karakulli ning teiste spetsiaalselt aretatud või püütud liikide karusnahast. HSUS ja LAV aitavad ka edaspidi Guccil uurida ja vähendada nende mõju loomadele ja keskkonnale.
“Sotsiaalse vastutuse võtmine on üks Gucci põhiväärtustest ja me püüame ka edaspidi keskkonna ja loomade nimel paremini tegutseda. HSUS-i ja LAV-i abiga on Gucci järgmise sammu tegemisel põnevil ja loodab, et see aitab tõsta teadlikkust ja luua uuendusi, mis muudavad luksusmoetööstuse paremaks, “ ütles Gucci president ja tegevjuht Marco Bizzarri.
“Niivõrd suure ja olulise moemaailma tipptegija loobumine karusnahast on kindel märk sellest, et ehtsa karusnaha kasutamine on sõna otseses mõttes moest väljas,” ütles Loomuse kommunikatsioonijuht Annika Lepp. “Ka Eesti moeettevõtted ja disainerid on võtnud suuna karusnahavabaduse poole. Tänaseks on Fur Free Retailer programmiga liitunud juba 14 Eesti moeloojat, kelle hulgas näiteks sellised tuntud tegijad nagu Xenia Joost, Reet Aus, Kätlin Kikkas, Reval Denim Guild, Perit Muuga ja paljud teised,” lisas Lepp.
Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“
Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.
Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”
Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.
Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.