Foto: Antoniuse moeetendus

Eesti Moe Festival ühendab kolm omanäolist moeetendust

5.-10. juunil toimuv Eesti Moe Festival toob Tartusse Loomemajanduskeskuse eestvedamisel kokku kolm varem eraldi toimunud Lõuna-Eesti moeetendust – Mood-Performance-Tants, OmaMood ja Antoniuse moeetendus. Ei ole kahtlustki, et iga etendus on täiesti omanäoline ja väärib siinkohal lähemat tutvustamist.

Festivali avab 5. juunil Tartu Kõrgema Kunstikooli hoovis toimuv moeetendus Mood-Performance-Tants (MPT), mis on samast koolist alguse saanud moeetenduste seeria ja tähistab sel aastal 20. sünnipäeva. Aastate jooksul on MPT lavastusest saanud Eestis ainulaadne moeetendus, ühendades kunstipärase moe, tantsu ja performance’i dekoratsioonide ning muusikalise taustaga. Moeetendusel osaleb ka selleaastane ERKI Moeshow võitja Annika Kiidron, kes arvab: “Tartu on mõnus tudengilinn, mis täis noort power’it ja julget pealehakkamist. Ka siinne moe ja kunsti skeene on väga julge ja tuus ning absoluutselt maailmatasemel!”

Festival jätkub 6. juunil moeetendusega OmaMood, mis toimub Eesti Rahva Muuseumis. Moeetenduse eesmärk on populariseerida rahvuslikust käsitööst inspireeritud rõivaste kandmist ning näidata, kuidas on võimalik käsitööpärandit kaasajastada. Moeetendus ise on Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia kingitus Eesti Vabariigi 100. aastapäevaks. “Tänavune show tuleb põnev, sest vaataja kuuleb Silver Sepa loomingust spetsiaalselt moeetenduse jaoks loodud muusikat, mis on pandud kokku kõlama rahvusliku disaini iluga,” tutvustab OmaMood moeetenduse peakorraldaja Kaari Soosalu.

Kolmandaks moeetenduseks on 7. juunil Eesti Rahva Muuseumis toimuv Antoniuse moeetendus, mille peamiseks märksõnaks on tänavu “ready-to-wear” ehk lavale pääsenud disainerite kollektsioonid on valmis kohe pärast etendust poelette vallutama. Väljavalitud kollektsioonide autorite hulgas on juba tunnustust leidnud disainereid, kui ka neid, kes veel otsivad oma suunda moemaastikul. Moeetendusel loob meeleolu Mick Pedaja. “Nii aksessuaaride kui rõivaste tase 2018. aasta Antoniuse moeetendusel paistab silma oma eriti kõrge kvaliteedi ja läbimõeldud tootedisaini poolest. Rõhume rohkem moele, vähem kunstile, praktilisus ennekõike,” lisab Antoniuse moeetenduse peakorraldaja Piret Vapajeva.

Uuri Eesti Moe Festivali ning moeetenduste kohta lisa aadressil fashionfestival.ee.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Alessandro Michele | Gucci.

Guccist Valentinosse

Kui olete kunagi kuulnud võrdlust, et kõrgmoemaailm on nagu mäng musical chairs, siis tänane uudis tõestas, et täpselt nii ongi. Kui möödunud nädalal saime teada, et Valentino pikaaegne loominguline juht Pierpaolo Piccioli lahkub ametist, siis vähem kui nädal hiljem saame teada, et tal on asendus juba olemas. Kes? Alessandro Michele.

Gucci endise loovjuhi Alessandro Michele edasisest käekäigust on spekuleeritud juba üle aasta. Iga kord, kui mõnest nimekast moemajast loovjuht lahkus, hakkas moemeedia sosistama, kas koht ehk vabastati Michelele. Täna pärastlõunal saabus selgus ning kinnitus, et Michele suundub just nimelt Valentinosse, Piccioli asemele.

Millal esimest Michele käe all valminud Valentino kollektsiooni näha saab? Kuigi tema esimene tööpäev Valentinos on juba 2. aprillil, saab see ilmselt olema naiste kevad/suvi 2025, mida esitletakse Pariisi moenädalal, käesoleva aasta septembris. Veelgi enam oodatakse aga järgmist Valentino haute couture kollektsiooni, sest see saab olema esimene kord, kus Michele kõrgmoodi selle kõige õigemas tähenduses loob.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Inez & Vinoodh

CHANELi kummardus filmile “Mees ja naine”

Käesoleval nädalal ilmavalgust näinud moemärgi CHANELi tänavukevadine reklaamkampaania teeb kummarduse ikoonilisele 1966. aasta Claude Lelouchi filmile “Mees ja naine” (“A Man and A Woman”). See austusavaldus tuleneb moemaja loovjuhi Virginie Viardi sügavast armastusest kino, eriti Lelouchi loomingu ja niinimetatud uue laine ajastu vastu.

Kampaania, mille on lavastanud ja jäädvustanud tandem Inez & Vinoodh, toob ekraanile Penélope Cruzi ja Brad Pitti, kes taaselustavad eelmainitud filmi ikoonilisi stseene. Cruz, kes on olnud moemaja saadik alates 2018. aastast, ja Pitt, kehastavad tegelasi, kes kogevad äsjaärkavat armastust, mida igal sammul saadab ei miski muu kui CHANELi signatuurkäekott.

Muideks, kuna 1966. aastal valminud filmi eelarve oli kesine, kandis näitlejanna Anouk Aimée selles oma rõivaid ning aksessuaare, kaasa arvatud ikoonilist CHANELi käekotti.

Vaadake mereäärses Deauvilles jäädvustatud kampaaniafilmi ja uudistage kampaaniafotosid galeriis!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid