Londonis pesitsev moebränd COS on alates 2007. aastast toetunud oma tegevuses ühele põhitõele – pakkuda tarbijale hooajatuid esemeid, mis moodustavad garderoobis nii baasi kui ka tekitavad põnevaid aktsente. COSi kollektsioonid koosnevad enamjaolt uuendusmeelsetest klassikutest, mis järgivad brändi moodsa, ajatu, funktsionaalse ja delikaatse disaini eetost. Kunstidest inspireerituna seob COSi looming traditsioonilisi meetodeid uute tehnikatega nii, et iga kollektsioon oleks ajatu. Oma loomingu piire kombatakse koostöödes erinevate kunstnike, galeriide ja loomestuudiotega. Nii on läbi aastate brändile (ja brändi austajatele) rõõmu pakkunud koostööprojektid selliste asutustega nagu Serpentine Galleries, Salone del Mobile, New Yorgi Guggenheim, The Donald Judd Foundation, Frieze London, The Dia Art Foundation, Design Miami/, Opening Ceremony ja Mr Porter. Lisaks kunstnikega nagu Snarkitecture, Sou Fujimoto, Stuudio Siga, Wayne McGregor ja AFSO/ANDRÉ FU.
Tänaseks on teada, et Eesti turul aprillis avatav e-pood lansseeritakse kevadsuvise kollektsiooniga, mis vaatleb utilitaarset praktilisust. Kollektsioonis on kasutatud loodus- ning nahasõbralikke materjale ja nii on ka suur osa kasutatud värvidest pärit näiteks köögiviljadest. Kollektsioonis esindatud puuvill on samuti, kas orgaanilist või taaskasutuse päritolu. Rohkem saab uue kollektsiooni kohta lugeda meie eelmise aasta lõpul avaldatud artiklis.
Ahjaa, lansseeritava e-poe avamist tähistab COS ühes stilisti Johanna Eenma ning laulja Jüri Pootsmanniga. Vaata, millised said nende lemmikud COSi uuest kollektsioonist, allolevast galeriist!
Frasers Group omandas digitaalse jaemüüja – mis oli viimastel aastatel pidevalt kahjumit kandnud – 2023. aasta detsembri lõpus Apax Partnersilt 52 miljoni naela eest. Frasersi sõnul on Matches kahe kuuga, mis on möödunud ülevõtmisest, jätkanud kahjumi kogumist ja ärieesmärkide mittesaavutamist. Meediasse on jõudnud ka kuuldused, et Matches on hilinenud platvormil müügil olevatele kaubamärkidele maksmisega, mille tõttu on mitmed neist katkestanud jaemüüjaga sidemed.
Frasers Group teatas avalduses, et kuigi Matchesi juhtkond on üritanud leida viisi äri stabiliseerimiseks, on selgeks saanud, et äri ümberkorraldamiseks oleks vajalik liiga palju muudatusi ning jätkuv rahastamisvajadus ületaks summasid, mida uued omanikud peavad elujõuliseks. Selles valguses on Matchesi direktorid astunud esimesed sammud, mis võivad viia kas ettevõtte ümberstruktureerimiseni, et see muutuks elujõuliseks, või likvideerimiseni ja täieliku sulgemiseni. Kõige tõenäolisem tundub, et Matchesi ootab ees viimane.
Taustast ka. Matchesfashion asutati 1987. aastal butiigina Londoni äärelinnas Wimbledonis abikaasade Tom ja Ruth Chapmani poolt. Chapmanid, kellele kuulus poe enamusosalus aastakümneid, müüsid selle erakapitali investoritele 2017. aastal, teenides sellega umbes 400 miljonit naela. Toona hinnati ettevõtte väärtuseks 800 miljoni naela.
Muide, ka äsjalõppenud Kopenhaageni moenädalal jäi silma erakordselt palju komplekte, kus domineerisid punased ning roosad toonid. Samuti sai näha omajagu maitsekaid roosakaspunaseid aksessuaare, mis oma efektsusega mõjusid tõesti kui kirsike tordil.
Kuidas aga kanda armutoonid välja nii, et komplekt saaks romantiline, aga mitte üle pakutud? Galeriist leiad hulganisti ideid!