Foto: Britt Samoson

Britt Samoson disainis Shishile jõuluehete seeria

Armastatud sisustusbränd Shishi esitleb kodumaist jõulukuulide seeriat, mille autoriks on tuntud disainer ja moeillustraator Britt Samoson. Põhjamaiselt minimalistlikku ja habrast mustvalget seeriat kaunistavad Briti illustratsioonid, millelt leiame Eesti levinuimad talvelinnud – leevikese, tihase ja varblase. Uue kollektsiooniga saab tutvuda alates 1. oktoobrist Shishi majas Noblessneris.

“Shishi kollektsioonides on linnumotiiv tegelikult kogu aeg olemas olnud, näiteks puidust, sulgedest ja Remo Savisaare loodusfotosid kasutades. Selle aasta koostööd Britiga inspireeris eeskätt tema joonistuste ilus ja täiuseni viimistletud detailidega käekiri, mis Shishi ehteseeriasse suurepäraselt sobib,“ rääkisid Shishi asutajad Mart Haber ja Taivo Piller.

Neljas erinevas suuruses kuulid, mis sobivad nii jõulupuule kui ka erinevate ruumikaunistuste kompositsiooni, on äärmiselt kerged ja vastupidavad. „Valmistamisel kasutatud materjalid lubavad neid kasutada aastaid ning samuti on nende stiil aegumatu, mis vähendab ka keskkonnale jäetavat jalajälge – kõiki ehteid ei pea igal aastal uuendama. Järgime oma kollektsioonide pakendamisel üha rohkem jätkusuutlikku joont, mis on ka üks järjest enam levinud Skandinaaviast alguse saanud sisekujundustrende. Veedame üha rohkem aega kodus, seega selle sisustuses saab oluliseks mitte ainult esteetiline pool, vaid ka see, kui hästi me tunneme end teatud materjalide keskel ning kuivõrd keskkonnahoidlikud need on,“ lisavad Shishi asutajad.

„Mul oli suur rõõm neile joonistada – olen juba päris ammu olnud Shishi fänn ja klient. Põneva seigana on loomeprotsessist meelde jäänud, et kui läksin Shishi majja näidiste järele, siis soovitasid Mart ja Taivo tulla autoga. Mõtlesin, et huvitav, tegemist ju kuuseehetega – ja kui siis kõige suuremat mõõtu kuuli nägin, sai asi selgeks. Shishi tegijad on ikka kõiges maksimalistid ja ilmselt seetõttu ka oma tegemistes nii edukad. Ja kui siis lõpptulemust nägin, siis need minu käekirjaga eestimaised linnud mõjusid ehetel nii loomulikult. Kannatamatu inimesena ehtisin Nõmmel aias elupuu juba suvel ära ja imeilus oli,“ kirjeldas koostööd Shishiga kollektsiooni disainer Britt Samoson.

Uus jõulukollektsioon tuleb müüki Shishi majas Noblessneris 1. oktoobril, lisaks ka Kaubamajas ning Niguliste ja KUMU muuseumipoodides. Kaunis kodumaiste lindudega seeria hakkab ehtima ka Niguliste kiriku jõulupuud, mis tavakohaselt saab piduliku ehterüü esimesel advendil.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: IKEA

Kas teadsid, et IKEA andis välja spordikollektsiooni?

Kuukene tagasi tõi IKEA turule oma esimese spordikollektsiooni nimega DALJIEN. Tänaseks avastasime meiegi, et mitmed selle kollektsiooni esemed täidavad edukalt nii treeningvahendite kui ka stiilsete ja praktiliste disainielementide funktsiooni. 

19 tootest koosnev DALJIEN kollektsioon on mõeldud igapäevaelus liikumise toetamiseks ja kodus tervislikke harjumusi loomiseks. Inspiratsiooni sai kollektsioon selliste tihedalt asustatud linnade nagu New York, Chicago, London ja Shanghai kodudest. Täpsemalt sellest, et tihtipeale on kodused treeningtooted kohmakad ja ei sobi kodukujundusega. Nii saigi DALJIENi kollektsioon meeldivalt pastelne ja läbimõeldud detailidega, et sulanduda kodude loomulikuks osaks.

Kõnealusest kollektsioonist leiab esemeid alates treeningmattidest stepipingini ning rõngaskujulistest hantlitest massaažipalli ja põlvekaitsmeteni, samuti kevadistes toonides pontšo ja sussid treeningjärgseks lõõgastumiseks. 

Tutvu DALJIEN kollektsiooniga galeriis ning IKEA veebipoes ja esinduses!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Iittala

Mis toimub Iittalaga?

Möödunud nädalal tabas disainimaailma paras šokk. Põhjanaabrite kaubamärgi Iittala uus loovjuht Janni Vepsäläinen teatas, et Iittala siseneb uude ajastusse ning tugevdab brändi pühendumust kunstilistele uuendustele, disaini tipptasemele ja käsitööpärandile. Seda kõike ka täiesti uue logo ja visuaalse identiteediga.

“Iittalal on nii omapärane lugu. Näen armastatud brändi kui loomingulist universumit, mis loob ja panustab kultuuri ning kutsub oma publikut kogema ja kaasa lööma selle maailma igas puutepunktis, olgu see siis läbi põneva koostöö kunstnike ja kaubamärkidega, ürituste ja näituste, läbi oma jaemüügi- ja brändisisu või disaini kaudu meie kogukonna igapäevaelus,” alustab Janni Vepsäläinen. “Soovime tarbijale pakkuda harjumuspärasest teistsugusemaid ja ootamatumaid kogemusi tugevdades Iittala algupärast identiteeti olla tulevikku vaatav, julge ja eksperimentaalne disainibränd ning võttes samal ajal omaks kaasaegse maailma globaalse konteksti.” Ning teistsuguse ja ootamatu Iittala me kindlasti ka saime.

Uue ajastu lävel otustas Iittala, et on aeg muuta ka brändi visuaalset identiteeti. Selle raames sai tuntud kaubamärk uue logo, mille kujundas graafiline disainer Aleksi Tammi koos tüpograaf Göran Söderströmiga. Oma 140-aastase ajaloo jooksul on Iittala kasutanud mitmeid logosid, mis on peegeldanud erinevate ajastute hõngu, loomingulisi suundi ja tootmisfookuseid. Timo Sarpaneva 1956. aastal i-klaasi kollektsiooni jaoks loodud i-logo laienes aastakümnete jooksul ka teistele kollektsioonidele, kuniks see kuulus punane i-täht võeti kasutusele Iittala logona. Värske logo inspiratsiooniks ongi just Iittala vanemad logod, eriti 1892. aasta oma. Logo ühendatud T-tähed moodustavad ligatuuri, mille juured ulatuvad Iittala ajalukku ning asutamisaasta 1881 kasutamine teeb kummarduse kaubamärgi rikkalikule ajaloole ja klaasivalmistamise traditsioonidele. Uus logo keskendub esteetilise tasakaalu saavutamiseks A-tähele, mida hakatakse kasutama erinevates kontekstides ja materjalides, sealhulgas tootemärgistuses. Seega, paraku, kaovad järk järgult toodetelt i-tähega kleebised. Miks aga kollane? “Logo erkkollane taustavärv on inspireeritud kuumalt helendavast sulaklaasist,” selgitasid selle loojad.

Olgu lisatud, et Iittala uus ajastu laieneb ka jaekaubandusse: esimesena läbib muutuse Iittala esinduskauplus Helsingis ning seejärel kõik teised müügikohad.

Kes on Janni Vepsäläinen?

Janni Vepsäläinen nimetati Iittala loovjuhiks 2023. aastal. Sellest ajast alates on ta suunanud kaubamärki uude ja julgesse ajastusse. Oma bakalaureusekraadi omandas Vepsäläinen Lahti Ülikoolis ja magistrikraadi Londoni Kuninglikus Kunstide Akadeemias. Varasemalt on ta töötanud selliste tuntud brändidega nagu JW Anderson, Givenchy, Alexander McQueen, Simone Rocha ja The Row. Enne Iittala loovjuhi rolli ja kodumaale naasmist töötas ta Londonis JW Andersoni kudumite vanemdisainerina.

Vepsäläinen on pälvinud mitmeid auhindu, sealhulgas Loro Piana auhinna aasta parima kudumikollektsiooni eest ja tunnustuse Ameerika moedisainerite nõukogult. Naise looming on olnud osa ka Londoni moe- ja tekstiilimuuseumi näitusest “Knitwear Chanel to Westwood”. Tema viimane tunnustus tuli Londoni Victoria ja Alberti muuseumist, kus esitleti tema JW Andersoni kardigani. Harry Stylesi seljas olnud kardiganist sai pandeemia ajal sensatsioon, mis inspireeris tuhandeid inimesi ka enda versiooni kuulsast kardiganist kuduma.

Täna tegutseb Helsingis resideeruv Vepsäläinen oma ateljees Fiskarsi Grupi peakontoris Keilaniemis ning ka Iittala külas asuvas klaasitehases.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid