“Shishi kollektsioonides on linnumotiiv tegelikult kogu aeg olemas olnud, näiteks puidust, sulgedest ja Remo Savisaare loodusfotosid kasutades. Selle aasta koostööd Britiga inspireeris eeskätt tema joonistuste ilus ja täiuseni viimistletud detailidega käekiri, mis Shishi ehteseeriasse suurepäraselt sobib,“ rääkisid Shishi asutajad Mart Haber ja Taivo Piller.
Neljas erinevas suuruses kuulid, mis sobivad nii jõulupuule kui ka erinevate ruumikaunistuste kompositsiooni, on äärmiselt kerged ja vastupidavad. „Valmistamisel kasutatud materjalid lubavad neid kasutada aastaid ning samuti on nende stiil aegumatu, mis vähendab ka keskkonnale jäetavat jalajälge – kõiki ehteid ei pea igal aastal uuendama. Järgime oma kollektsioonide pakendamisel üha rohkem jätkusuutlikku joont, mis on ka üks järjest enam levinud Skandinaaviast alguse saanud sisekujundustrende. Veedame üha rohkem aega kodus, seega selle sisustuses saab oluliseks mitte ainult esteetiline pool, vaid ka see, kui hästi me tunneme end teatud materjalide keskel ning kuivõrd keskkonnahoidlikud need on,“ lisavad Shishi asutajad.
„Mul oli suur rõõm neile joonistada – olen juba päris ammu olnud Shishi fänn ja klient. Põneva seigana on loomeprotsessist meelde jäänud, et kui läksin Shishi majja näidiste järele, siis soovitasid Mart ja Taivo tulla autoga. Mõtlesin, et huvitav, tegemist ju kuuseehetega – ja kui siis kõige suuremat mõõtu kuuli nägin, sai asi selgeks. Shishi tegijad on ikka kõiges maksimalistid ja ilmselt seetõttu ka oma tegemistes nii edukad. Ja kui siis lõpptulemust nägin, siis need minu käekirjaga eestimaised linnud mõjusid ehetel nii loomulikult. Kannatamatu inimesena ehtisin Nõmmel aias elupuu juba suvel ära ja imeilus oli,“ kirjeldas koostööd Shishiga kollektsiooni disainer Britt Samoson.
Uus jõulukollektsioon tuleb müüki Shishi majas Noblessneris 1. oktoobril, lisaks ka Kaubamajas ning Niguliste ja KUMU muuseumipoodides. Kaunis kodumaiste lindudega seeria hakkab ehtima ka Niguliste kiriku jõulupuud, mis tavakohaselt saab piduliku ehterüü esimesel advendil.
Iittala klaasitehases saab kõik alguse tulest, liivast ja veest – kolmest elemendist, mis on klaasivalmistamise tuum. Liiv on algmaterjal, mille tuli muudab helendavaks klaasiks. Vesi, mida kasutatakse puidust vormide niisutamiseks, aitab kujundada sulanud massi. Nüüd on need samad elemendid saanud inspiratsiooniks uuele viisile Iittalat kogeda – läbi kolme maheda aroomi.
Uued küünlad on saadaval nii eraldi kui ka valatult taaskasutatavasse keraamilisse anumasse, mille kuju on inspireeritud Alvar Aalto ikoonilisest lainelisest vormist. Skulpturaalne anum on loodud jätkusuutlikkust silmas pidades – kui küünal on põlenud, saab anumast ajatu sisustuselement, mida võib oma äranägemise järgi taas täita.
Iittala esimese lõhnaküünalde kollektsiooniga saad tutvuda veebipoes iittala.com.
Koostöö keskmes on Iittala Teema sari – ajatu, selgejooneline ja praktiline disain, mille lõi legendaarne Soome disainer Kaj Franck. Just see universaalne vorm on saanud uue elu tänu Café Kitsuné signatuursele latte art’i mustrile. Tulemuseks on neli harmoonilist tassi toonides Matcha, Sakura, Cappuccino ja Sesame. Lisaks sellele, et need tassid on kaunid, on need ennekõike loodud kasutamiseks. Mugav käepide, lihtne vorm, virnastatavus ja vastupidavus teevad neist tõelise disaini ja funktsionaalsuse sümbioosi.
Koostöö tähistamiseks on Café Kitsuné loonud ka spetsiaalse menüü, mida saab proovida nende Pariisi ja Tokyo kohvikutes ühe kuu jooksul. Menüü pakub värskes kuues jooke nagu Matcha Latte, Black Sesame Latte, vahune Cappuccino ja aromaatne Sakura, mille kõrvale serveeritakse mustritest inspireeritud küpsetisi.
Café Kitsuné × Iittala kollektsioon jõuab müügile 16. oktoobril nii Iittala ja Café Kitsuné veebipoodides kui ka valitud kauplustes üle maailma.