Foto: Day Birger et Mikkelsen

BEST OF Copenhagen Fashion Week

Möödunud nädalal said Skandinaavia moe austajad lülitada end lehele copenhagenfashionweek.com ning nautida virtuaalset moenädalat, kus astus üles tõeline Skandinaavia moe kahurvägi. 

Hoidsime distantsilt moenädalal silma peal meiegi ning valetaksime, kui ütleksime, et ei leidnud end isegi teatud hetkedel arvutiekraanile aplodeerimas. Mis kollektsioonid siis erilisema aplausi said? Kindlasti tempoka esitlusega Day Birger et Mikkelsen, mille kollektsioonist tahaksime tõsimeeli juba praegu kõike kanda. Samuti püüdis elevil pilke (alati meie lemmik) By Malene Birger, mille sügistalvine kollektsioon sai nii muljetavaldav, et tundub peaaegu ebaõiglane, et peame nende esemete poodidesse jõudmist veel pool aastat ootama. Samuti minimalistlikult šikk House of Dagmar, mahedatooniline Mark Kenly Domino Tan, meeldivalt mängulise esitlusega Marimekko ning juba puhtalt oma asukohavalikuga silmipaitav Holzweiler. 

Eriline tunnustus moenädalal üles astunud brändidele lähebki selle eest, et nad suutsid virtuaalsetesse esitlustesse sisse tuua sedavõrd palju nii Kopenhaagenit kui ka imelist Skandinaavia loodust. Kõik see sai lihtsalt nii… õige. 

Vaadake aga oma silmadega üle:

https://player.vimeo.com/video/506991228

https://player.vimeo.com/video/506976613

https://player.vimeo.com/video/506126079

https://player.vimeo.com/video/508361634

https://player.vimeo.com/video/506114042

https://player.vimeo.com/video/507996330

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Kaader „Tüdruk trammis“ videost.

Kes on see tüdruk seal trammis?

Muusik INGER on avaldanud muusikavideo loole “Tüdruk trammis” – palale, mis pärineb tema tänavuselt aprillis ilmunud albumilt “Armastatuna”. See lugu ei vii sind mitte ainult trammireisile läbi Tallinna, vaid ka rännakule omaenda mõtetesse, igatsustesse ja unistustesse. Just sellistesse, mis võivad sündida täiesti tavalise hommikusõidu ajal.

“”Tüdruk trammis” on kindlasti üks mu lemmikuid kogu albumilt – see on mõnus, suvine ja helge,” räägib INGER. Video võtted said alguse varavalges Balti jaamas. “Olime platsis juba kell 5:45 ja jagasime oma muusikat esimestele trammisõitjatele. Inimesed olid üllatavalt vastuvõtlikud – mõni filmis isegi salaja kõrvalt meie tegemisi.”

Inspiratsioon loole sündiski just nimelt ühest trammisõidust – kuigi INGER tunnistas oma albumi esitlusel, et ta polnud trammiga sõitnud juba ammu. Nüüdseks on see lubatud suvine sõit tehtud ning ka visuaalselt jäädvustatud.

Video tõi ekraanile loovtiim Chairmen Productioni eestvedamisel – režissöörideks Kaur Kulver ja Martin Pikk.

Laul ise sündis koostöös Markus Palo, Claus Heinrich Riismaa ja Harmo-Ron Kallastega. Produtsendiks oli Markus Palo, loo miksis Steven Ilves ja masterdas Sander Sadam.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: CHANEL

Kui rahulik hüvastijätt – CHANELi 2025/26 sügistalvine haute couture kollektsioon

Sel nädalal Pariisis esitletud CHANELi 2025/26 sügistalvist haute couture kollektsioon tähistas vaikset, ent tähendusrikast lõpp-peatükki. Tegemist on viimase kollektsiooniga, mille lõi CHANELi loovmeeskond – kollektiiv, kes aastate jooksul toetas nii Karl Lagerfeldi kui ka Virginie Viardi visioone. Peagi võtab moemajas ohjad üle loovjuht Matthieu Blazy, kelle esimest kollektsiooni ootab kogu moemaailm suure põnevusega.

Esitletud kollektsioon ise oli kui sügav kummardus CHANELi pärandile, meenutus Gabrielle Chaneli armastusest Inglismaa maastike ja Šotimaa nõmmede vastu. Need looduslähedased paigad, mis kunagi inspireerisid Mademoiselle Chaneli disainifilosoofiat, olid nüüd lähtepunktiks kollektsioonile, mis kõneles pehmusest, lihtsusest ja maalähedasest elegantsist.

Etendus toimus Grand Palais’ Salon d’Honneuris, mis oli muudetud legendaarse 31 Rue Cambon aadressil asuva salongi sarnaseks — tagasihoidlikuks, intiimseks, väljapeetuks. Willo Perroni loodud ruumikujundus peegeldas Gabrielle Chaneli minimalistlikku, ent läbimõeldud lähenemist. Just siin, selles vaoshoitud õhkkonnas, said õrnalt liikuda modellid, kes kandsid kreemvalgeid, kuldseid ja musti siluette — tuttavlikke, ent tänapäevase värskusega.

Kollektsioonis olid esindatud klassikalised moemaja motiivid: tviidkostüümid looduslikes toonides, ülikondadele omased lõiked, mis pakkusid naise kehale vabadust ja mugavust; detailid, mis meenutasid maskuliinset rätsepatööd, ent olid ümber mõtestatud naiseliku pehmuse kaudu. See oli dialoog mineviku ja oleviku vahel — CHANELi ateljee oskuste demonstratsioon, millele Blazy nüüd edasi ehitama asub.

Ent kõige olulisemalt kõneles see kollektsioon üleminekust. See oli ühe ajastu viimane peatükk — ajastu, kus disain sündis kollektiivsest mälu- ja oskustepagasist, mitte ühe konkreetse loovjuhi visioonist. See vaikne hüvastijätt oli väärikas ja sügavalt CHANELilik: täis ajatuid viiteid, käsitöö meistrlikkust ja usku, et liikumine edasi ei tähenda kunagi mineviku unustamist.

Vaata moeetendus oma silmaga üle allolevast videost:

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid