Inimhinge ja laiemalt kõige elava ajatu müsteerium ongi “Anima Mea” kandev tukse, vaadates egotsentrilise maailmanägemuse piiride taha, kus ei peitu küll vastused kõigele aga võib leiduda võti, kuidas kaootilise ja pööraselt muutuva maailmaga selgust ja rahu leida. Plaanidest ja liigsetest konstruktsioonidest lahti lastes on Pärnoja juhindunud intuitsioonist, jättes kuulajaile vabad käed isiklikeks ja intiimseteks tõlgendusteks. Keset kadu kõlav soov hoida hinges lootust on taas rohkem kui ajakohane, sisendades usku uuestisünniks ja taastärkamiseks.
Algselt 2020. aasta Ülestõusmispühadele planeeritud esiettekanne lükkus olude sunnil sügisesse hingedeaega, mil teos koos Arvo Pärdi loominguga moodustas kontserdiõhtu pealkirjaga “Südaöine: Pärt & Pärnoja”. Tallinnas, Jaani kirikus toimunud kontserte külastas kahel õhtul ligi 1500 inimest; Klassikaraadio live-salvestus kujunes aga möödunud aasta üheks populaarseimaks ülekandeks. Teose algtekstina on kasutatud fraase psalmidest, teadmata autorite-munkade ladinakeelseid ja keldi palveid, samuti Anna Haava luulet. Sõnalise osa seadmise taga seisavad Erki Pärnoja, Anu Lamp, Jaan Tammsalu ja Eero Epner.
Kontserdi esiettekanne sai järelproduktsioonis helilisi täiendusi ning jõudiski kuulajateni 3. aprillil Erki Pärnoja viienda albumina – “Anima Mea”, mis on saadaval vinüül- ja CD-plaadina, samuti kuulatav voogedastusplatvormidel.
“See kogumik on lugu unistusest, mis on mul olnud juba väikesest saati,” tutvustab Paula. “Veetsin lapsena palju aega fantaasiamaailmades, raamatuid lugedes ja unistades. Mõnikord suvel ronisime õega mahajäetud hoonete katustel ja kujutlesime, et lendame draakoniga üle kodutänavate. Mäletan seda tugevat igatsust ja uudishimu — kui kaugele sealt näeks ja mis tunne oleks läbi õhu liuelda.”
Žanriliselt on EP kuus lugu segu lo-fi stiilist ja filmimuusikast, kohati on tunda isegi klassikahõngu. “Kui peaksin kuulamissoovituseks valima ainult ühe loo, siis oleks see kindlasti EP viimane lugu “valkyrie”, mis on on väljamõeldud keeles ja kahe noodi vahepealses helistikus,” ütleb Paula.
Kahes loos teevad kaasa Johan-Eerik Kõlar klaveril, Katrina Merily Reimand viiulil, Simone Minn vioolal ja Martin Mänd tšellol. Albumi miksis ja masterdas Siim Ülavere.
Kevadel Viljandi Kultuuriakadeemias produtsendi kõrghariduse omandavale muusikule kohaselt produtseeris Paula oma EP lood ise. “Üldiselt on see väga DIY-kogumik. Kaanefotod, visuaalid, produtseerimine, suur osa salvestamisest — kõik on oma kätega meisterdatud, ja see annab terviklikkust ning intiimsust juurde. Hea meel on tõdeda, et see teos sündis ausast kohast, kus tähtis on vaid kunst. Et ma ei ole proovinud albumit kuhugi kasti sobitada, vaid olen lasknud tal oma elu elada,” sõnab Paula lõpetuseks.
Kuula Poolringi ühialbumit “dragons” Spotifyst!
Aasta algus on Night Tapes bändile olnud edukas ja tegude rohke – viimase kuu vältel on nende eelmised singlid jõudnud suurimatesse Spotify playlist’idesse. Muide, ansambel Gorillaz lisas loo „drifting” enda playlist’i, samuti on pala see saanud suurt mängimistoetust UK suurimalt raadiojaamalt BBC Music. Ansambli kuulajaskond on viimase kuuga jõudsalt kasvanud – Spotify’s ligi 50% võrra ja Youtube’is 850%.
Uus lugu „every day is a game” on kolmas singel suve alguses ilmuvalt lühialbumilt „assisted memories”. „See album räägib inimeseks olemise kogemusest, meie erinevatest versioonidest ja kasvamisest ning äsja välja tulnud singel momendi võtmisest ja hea aja märkamisest meie ümber,” räägib bändiliige Iiris Vesik. Värskelt väljatulnud loo video valmis Inglismaal Kenti rannas koostöös režisööri ja operaatori Owain Morganiga.
Night Tapesi saab näha juba järgmisel kuul esinemas Eestis, 5. aprillil Intsikurmu kontsertõhtul Tallinn Music Weeki raames ning suve ainsa ülesastumise Eestis teevad nad 12.-13.juulil toimuval festivalil Võnge.