Festivali avab 5. juunil Tartu Kõrgema Kunstikooli hoovis toimuv moeetendus Mood-Performance-Tants (MPT), mis on samast koolist alguse saanud moeetenduste seeria ja tähistab sel aastal 20. sünnipäeva. Aastate jooksul on MPT lavastusest saanud Eestis ainulaadne moeetendus, ühendades kunstipärase moe, tantsu ja performance’i dekoratsioonide ning muusikalise taustaga. Moeetendusel osaleb ka selleaastane ERKI Moeshow võitja Annika Kiidron, kes arvab: “Tartu on mõnus tudengilinn, mis täis noort power’it ja julget pealehakkamist. Ka siinne moe ja kunsti skeene on väga julge ja tuus ning absoluutselt maailmatasemel!”
Festival jätkub 6. juunil moeetendusega OmaMood, mis toimub Eesti Rahva Muuseumis. Moeetenduse eesmärk on populariseerida rahvuslikust käsitööst inspireeritud rõivaste kandmist ning näidata, kuidas on võimalik käsitööpärandit kaasajastada. Moeetendus ise on Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia kingitus Eesti Vabariigi 100. aastapäevaks. “Tänavune show tuleb põnev, sest vaataja kuuleb Silver Sepa loomingust spetsiaalselt moeetenduse jaoks loodud muusikat, mis on pandud kokku kõlama rahvusliku disaini iluga,” tutvustab OmaMood moeetenduse peakorraldaja Kaari Soosalu.
Kolmandaks moeetenduseks on 7. juunil Eesti Rahva Muuseumis toimuv Antoniuse moeetendus, mille peamiseks märksõnaks on tänavu “ready-to-wear” ehk lavale pääsenud disainerite kollektsioonid on valmis kohe pärast etendust poelette vallutama. Väljavalitud kollektsioonide autorite hulgas on juba tunnustust leidnud disainereid, kui ka neid, kes veel otsivad oma suunda moemaastikul. Moeetendusel loob meeleolu Mick Pedaja. “Nii aksessuaaride kui rõivaste tase 2018. aasta Antoniuse moeetendusel paistab silma oma eriti kõrge kvaliteedi ja läbimõeldud tootedisaini poolest. Rõhume rohkem moele, vähem kunstile, praktilisus ennekõike,” lisab Antoniuse moeetenduse peakorraldaja Piret Vapajeva.
Uuri Eesti Moe Festivali ning moeetenduste kohta lisa aadressil fashionfestival.ee.
Täna, rohkem kui 40 aasta hiljem on Closed endiselt tugevalt moepildis, olles kasvanud teksabrändist terviklikuks moemajaks. Tänapäeval juhivad brändi Hamburgis elavad sõbrad ja äripartnerid Til Nadler, Gordon Giers ja Hans Redlefsen, kes hoiavad elus brändi kolmikidentiteeti: prantsuse loovus, itaalia käsitöö ja saksa täpsus.
Kuigi Closedi juured on teksas, pakuvad nad täna laia valikut meestele ja naistele: igapäevaseid T-särke, mugavaid pusasid, pehmeid kudumeid ja ajatuid mantleid. Kõik tooted on disainitud klassikalise silueti ja naturaalse tunnetusega, mis teeb neist igapäevase garderoobi kvaliteetsed baastooted.
Muide, erilist tähelepanu pöörab bränd ka jätkusuutlikkusele. Kuigi Closed ei positsioneeri end öko-brändina, on nad järjepidevalt panustanud uuenduslikesse lahendustesse – alates orgaaniliste ja keskkonnasõbralike kangaste kasutamisest kuni 100% taaskasutatud pakenditeni. Tänu sellele, et üle 80% tootmisest toimub Euroopas, on brändi tarneahelad ka lühemad ja ökoloogilised standardid kõrgemad.
Uudista Closedi uusimaid kollektsioone Kaubamaja Meeste- ja Naistemaailmas või Kaubamaja e-poes!
Kampaania mängib valguse ja varjuga, ühendab graafilised jooned ja ootamatud detailid, tuues esile CHANELi signatuursed elemendid uues – sügis-talv 2025/26 hooajale sobivas – võtmes. See on korraga rokilik, romantiline ja jõuline – pidevas liikumises, nagu Pariis ise.
Tutvu kampaaniafotodega galeriis!
Kollektsioon jõuab CHANEL butiikidesse septembris 2025.