Foto: Balenciaga

5 muigamapanevat trendi BALENCIAGA resort-kollektsioonist

Balenciaga kuulutati tänavu moemaailma kõige kuumemaks brändiks (edestades Guccit) – tundub, et brändi loominguline juht Demna Gvasalia kasutab seda täie rauaga ka ära. Ja miks mitte?

Moepressi on pannud kihama Balenciaga värske resort 2018 kollektsioon, mis ülistab kõiki neid trende, mis paljude arvates peaksid kohe kindlasti moeajaloo prügikasti jääma. Aga kuna ei ole olemas sellist asja nagu bad press, siis tõenäoliselt ei ole Gvasalia jaoks olemas ka bad fashion’it. Pealegi, see ei oleks Balenciaga, kui see üldsuses tugevaid tundeid ei tekitaks. Muide, Gvasalia kohta on tänavu isegi öeldud: „With every collection, the Georgian designer has somehow given high-fashion makeovers to the most absurd or unexpected items.” Usume, et jutt käib siinkohal nii IKEA kottidest kui ka ühtedest kõige õudsematest kummijalanõudest. On see nüüd hea või on halb, jääb igaühe enda otsustada.

Kui aga naasta nimetatud resort-kollektsiooni juurde, olgu lisatud, et meie oleme lihtsalt vahendajad, kes toovad uuest kollektsioonist teieni viis omanäolist trendi.

Scrunchie-patsikummid

Olime suhteliselt veendunud, et need juuksekummid mõrvas Carrie Bradshaw lõplikult. Siiski tundub, et Balenciaga on võtnud vastu väljakutse neile taas elu sisse puhuda, ning kui vaadata moepealinnade värskeid tänavastiilinoppeid, siis võib see „kuri plaan” Balenciagal isegi läbi minna.

Üle mõistuse kirjud retuusid

Kunagi nägi neid retuuse siinpool ookeani ennekõike kuurortlinnades kergelt keskealiste ja mõneti ülekaaluliste slaavitaride jalas. Ameerikas kandis need omakorda kuulsaks Peggy Bundy. Ja kuna tänapäeva noored ei ole ilmselt oma elu jooksul näinud kumbagi eelnimetatutest, siis neile võib tunduda küll, et „as long as it’s Balenciaga…

Kokteilsõrmused

Tundub, et tagasihoidlikud ehted võib mõneks ajaks puhkusele saata, sest Balenciaga dikteerib üheselt mõistetavalt, et ülesuuruses kividega sõrmuseid tasub teineteise otsa kuhjata ja nendega edvistada. Olgu kaaslaseks kokteil või mitte.

Ühevärvilised sukkpüksid

Selle moenähtuse on Balenciaga juba tugevasti moeajalukku kirjutanud, kuid rõõm on näha, et tegemist ei olnud ühekordse nähtusega, vaid selle signatuur-stiiliga jätkatakse ka tulevatel hooaegadel. Siia nimekirja sattusid need sukkpüksid seetõttu, et nendega kipub enamjaolt olema „love it” või „hate it” olukord. Mingi muu variant kõne alla ei tule.

Kus su kott käinud on?

Sa ei ole kusagil käinud, kuni su kotilt saab vastupidist lugeda. Ilmselt midagi sellist tahtis Gvasalia resort-kollektsiooni kotivalikuga öelda. Kindlasti on need kõige klišeelikumad esemed kogu kollektsioonist, samas kindlasti kõvasti parem variant, kui turistilõksudes müüdavad „I heart Tokyo” turukotid. Sest see on ju Balenciaga.

Vaata ka kogu kollektsiooni lookbook’i allolevas galeriis!

SaveSave

SaveSave

SaveSave

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Giorgio Armani | Stefano Guindani.

Giorgio Armani (1934-2025)

Täna tabas moemaailma suur kaotus. Giorgio Armani – omanimelise moemaja asutaja, disainer ja tegevjuht – on lahkunud 91-aastaselt. Teate kohaselt lahkus legendaarne moelooja – Il Signor Armani, nagu töötajad ja koostööpartnerid teda austavalt kutsusid – rahus, ümbritsetuna oma lähedastest.

Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.

Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.

2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Chloe Malle | Jeff Henrikson.

KES ON Anna Wintouri mantlipärija Chloe Malle?

Moemaailmas on vähe nimesid, mis tekitavad samasugust aukartust nagu Anna Wintour. Legendaarne peatoimetaja on kujundanud üle kolme aastakümne Ameerika Vogue’i suunda, muutudes ise elavaks sümboliks. Pole ime, et hetk, mil Condé Nast teatas Wintouri ametist lahkumisest, tekitas moeringkondades elevust ja spekulatsioone: kes küll võiks astuda tema kingadesse?

Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.

Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.

Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.

Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks. 

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid