Foto: Balenciaga

5 muigamapanevat trendi BALENCIAGA resort-kollektsioonist

Balenciaga kuulutati tänavu moemaailma kõige kuumemaks brändiks (edestades Guccit) – tundub, et brändi loominguline juht Demna Gvasalia kasutab seda täie rauaga ka ära. Ja miks mitte?

Moepressi on pannud kihama Balenciaga värske resort 2018 kollektsioon, mis ülistab kõiki neid trende, mis paljude arvates peaksid kohe kindlasti moeajaloo prügikasti jääma. Aga kuna ei ole olemas sellist asja nagu bad press, siis tõenäoliselt ei ole Gvasalia jaoks olemas ka bad fashion’it. Pealegi, see ei oleks Balenciaga, kui see üldsuses tugevaid tundeid ei tekitaks. Muide, Gvasalia kohta on tänavu isegi öeldud: „With every collection, the Georgian designer has somehow given high-fashion makeovers to the most absurd or unexpected items.” Usume, et jutt käib siinkohal nii IKEA kottidest kui ka ühtedest kõige õudsematest kummijalanõudest. On see nüüd hea või on halb, jääb igaühe enda otsustada.

Kui aga naasta nimetatud resort-kollektsiooni juurde, olgu lisatud, et meie oleme lihtsalt vahendajad, kes toovad uuest kollektsioonist teieni viis omanäolist trendi.

Scrunchie-patsikummid

Olime suhteliselt veendunud, et need juuksekummid mõrvas Carrie Bradshaw lõplikult. Siiski tundub, et Balenciaga on võtnud vastu väljakutse neile taas elu sisse puhuda, ning kui vaadata moepealinnade värskeid tänavastiilinoppeid, siis võib see „kuri plaan” Balenciagal isegi läbi minna.

Üle mõistuse kirjud retuusid

Kunagi nägi neid retuuse siinpool ookeani ennekõike kuurortlinnades kergelt keskealiste ja mõneti ülekaaluliste slaavitaride jalas. Ameerikas kandis need omakorda kuulsaks Peggy Bundy. Ja kuna tänapäeva noored ei ole ilmselt oma elu jooksul näinud kumbagi eelnimetatutest, siis neile võib tunduda küll, et „as long as it’s Balenciaga…

Kokteilsõrmused

Tundub, et tagasihoidlikud ehted võib mõneks ajaks puhkusele saata, sest Balenciaga dikteerib üheselt mõistetavalt, et ülesuuruses kividega sõrmuseid tasub teineteise otsa kuhjata ja nendega edvistada. Olgu kaaslaseks kokteil või mitte.

Ühevärvilised sukkpüksid

Selle moenähtuse on Balenciaga juba tugevasti moeajalukku kirjutanud, kuid rõõm on näha, et tegemist ei olnud ühekordse nähtusega, vaid selle signatuur-stiiliga jätkatakse ka tulevatel hooaegadel. Siia nimekirja sattusid need sukkpüksid seetõttu, et nendega kipub enamjaolt olema „love it” või „hate it” olukord. Mingi muu variant kõne alla ei tule.

Kus su kott käinud on?

Sa ei ole kusagil käinud, kuni su kotilt saab vastupidist lugeda. Ilmselt midagi sellist tahtis Gvasalia resort-kollektsiooni kotivalikuga öelda. Kindlasti on need kõige klišeelikumad esemed kogu kollektsioonist, samas kindlasti kõvasti parem variant, kui turistilõksudes müüdavad „I heart Tokyo” turukotid. Sest see on ju Balenciaga.

Vaata ka kogu kollektsiooni lookbook’i allolevas galeriis!

SaveSave

SaveSave

SaveSave

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Miu Miu

“Miu Miu tüdruk” Kylie Jenner

Kylie Jennerist on ametlikult saanud Miu Miu girl – vähemalt viitab sellele moemaja uus sügis/talv 2025 reklaamkampaania. Kui varasemalt on Miu Miu esindamise au kuulunud pigem õele Kendall Jennerile, siis tundub, et nüüd on Kylie kord rambivalgusesse astuda.

Kuigi paljude jaoks tuli säärane otsus üllatusena, siis tegelikult on Kylie Jenneri suhe tippmoega viimastel aastatel ainult süvenenud – tema kontole kuuluvad kampaaniad nii Acne Studios kui ka Jean Paul Gaultier moemajadega, lisaks astus ta üles Coperni moeetendusel. Seega polegi ehk Miu Miu radarile jõudmine nii suur ootamatus.

Kõnealuses kampaanias poseerib Jenner koos muusiku Towa Birdi, näitlejate Lou Doilloni, Rila Fukushima ja Myhalaga, modelli Yura Romaniuki ning räppari Cortisa Stariga.

Vaata pilte Jennerist Miu Miu kampaanias galeriist!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Havaianas

7 põnevat fakti maailma populaarseima plätubrändi kohta

Kui rääkida suvest, rannast ja muretust olemisest, siis kerkib paljudele silme ette üks kindel detail – värvilised, kerged ja ajatud Havaianase plätud. Brasiiliast pärit bränd on tõusnud tagasihoidlikust algusest tõeliseks ikooniks, mida kantakse nii liivarannas kui ka moenädalatel. Siin on seitse põnevat fakti, mis teevad Havaianasest enamat kui lihtsalt plätupaar.

1. Juured ulatuvad Jaapanisse

Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.

2. Nimi viitab Havaile

Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.

3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas

Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“

4. Moerevolutsioon 1990ndatel

Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.

5. Kõik kannavad Havaianaseid

Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.

6. Disainikoostööd tippmoemärkidega

Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.

7. Ka kuulsuste lemmik

Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.

Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.

Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid