Selleks et suvi mööduks nahale turvalisemalt, toon välja kuus peamist mõtet, mis sellest vestlusest minuga kaasa jäid.”
UVA – A nagu aging
SPF (sun protection factor) ehk päikesekaitsefaktor viitab eelkõige kaitsele UVB-kiirguse vastu, millel on pearoll päikesepõletuste ja nahavähi tekkes. Kuid tõeline nahka kahjustav salakavalus peitub UVA-kiirguses, mille mõju on vähem nähtav, ent pikemas plaanis laastavam. „Hea meelde jätta – A nagu aging,“ ütleb dermatoloog dr Bret Kaldvee, rõhutades, et just UVA-kiirgus on see, mis soodustab naha enneaegset vananemist. Ja mis kõige üllatavam – UVA tungib läbi ka aknaklaasi. Seega isegi tööpäeval kontoris või autoroolis võib vajada su nahk päikese eest kaitset.
SPF 30 on enam kui piisav – kui seda õigesti kasutada
SPF 30 blokeerib 97% UVB-kiirgusest, SPF 50 umbes 98,5%. Väike vahe, eks? Tõeline vahe tuleb sisse siis, kui me ei kasuta kreemi piisavalt – enamik inimesi kannab seda peale liiga õhukese kihina ja liiga harva.
Kogus loeb: üks pits kehale, kaks triipu näole
„Uuringud näitavad, et keskmine inimene kannab nahale umbes poole sellest kogusest, mida tegelikult vaja oleks, mistõttu ei jõua tootes lubatud kaitsefaktor kunagi täielikult mõjule. Lisaks kiputakse unustama, et päikesekaitsekreemi tuleks päeva jooksul ka uuendada, ideaalis iga kahe tunni tagant. Kui ollakse aktiivne, higistatakse või käiakse ujumas, tuleks kreemi peale kanda veelgi tihemini.“ Nahaarst annab ka selged juhised, kui palju on piisav: täiskasvanud inimese kogu keha katmiseks kulub üks pits ehk umbes 30 ml kreemi. Näo kaitseks piisab kahest täissõrme triibust – tõmba kreemi nimetissõrmele ja keskmisele sõrmele, mõlemale üks triip.
Päikesekreem olgu meigi all – mitte sees
Meigitooted, millel on SPF, ei pruugi pakkuda piisavat kaitset, eriti kui neid kantakse peale õhukese kihina. Nipp on lihtne: kõigepealt niisutav kreem, siis päikesekaitse (SPF 30 või 50), alles siis jumestus.
Päeva jooksul uuendamine? Kasuta mütsi, mitte TikToki trikke
Päikesekaitsekreemi uuendamine meigi peale on veel lahendamata kunst. Kuni keegi selle ära ei lahenda, soovitab dr Kaldvee pigem varjus istuda, kanda laia äärega mütsi ja suuri päikeseprille.
UPF-riided on lapsevanema salarelv
Erinevalt kreemist ei vaja UPF-rannariided päeva jooksul uuendamist, ei kulu maha ja pakuvad kindlat kaitset. Boonus: laps ei saa neid “kogemata” maha hõõruda. Kui rannariided saavad märjaks, vaheta need lihtsalt kuiva vastu.
Loe täispikka artiklit, mis ilmus ajakirja Hooaeg suvenumbris siin!
Nagu paljud armastatud moemärgid, on ka ATP Atelier alguse saanud sõprusest. Maj-La Pizzelli ja Jonas Clason on pikaaegsed sõbrad, kes veetsid oma suvepuhkuseid alati koos Lõuna-Itaalias Otrantos. 2011. aastal lõid nad koos ATP Atelieri – aksessuaaribrändi, mille kõik nahast tooted valmivad käsitööna Toscanas, kus hoitakse au sees sajanditepikkust nahatöökultuuri.
Brändi eesmärk on algusest peale olnud disainida kingi ja aksessuaare, mida saab kanda igal pool – olgu see Stockholmis, New Yorgis või puhkusel mõnes Itaalia väikelinnas. Tulemuseks on tooted, mis on klassikalise joonega, kuid samas vaieldamatult isikupärased.
Ja mida üldse tähendab “ATP”? Väga meeleolukalt – All Tomorrow’s Parties.
Tutvu brändiga Tallinna Kaubamaja Kingamaailmas ja veebipoes kaubamaja.ee!
Hooajale kohaselt viib House of Dagmari sügistalvine kollektsioon meid põhjamaise elegantsi ja modernse naiselikkuse ristteele. Vormide ja vastanduste mängus on traditsiooniline rätsepatöö ning drapeering saanud pehmema ja tänapäevasema tõlgenduse. Kollektsiooni iseloomustab struktuuri ja vabaduse tasakaal, läbikumavad, ent ka katvad kangad, kihilisus ning dünaamilised tekstuurid.
Kaubamajja jõudnud kollektsiooni värvipalett on sügavalt mahe ja samas ootamatuid sähvatusi täis: tummised pruunid, mustad ja hallid toonid põimuvad kahvatu roosa helguse ning elava punase energiaga.
Tutvu House of Dagmari sügistalvise kollektsiooniga galeriis ja Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas!