Mul on tohutult vedanud, et olen saanud tänu oma tööle tutvuda paljude imeliste parfüümidega. Osadega nendest on jäänud tutvus üürikeseks, teistega oleme saanud väga headeks sõpradeks. Aastaid kestnud katsetamiste järel on välja koorunud seegi, et mulle pigem meeldivad tsitruselised lõhnad, samuti ei pelga ma parfüümikirjelduses sõnu „puidune“ ja „muskus“. Pean ka tunnistama, et haruharva tõmbab mind väga magusa ja lillelise poole ning ehk sellest juba joonistubki välja, mistüüpi parfüüme minu lõhnagarderoobist leida võib.
Samuti on aastate jooksul välja kujunenud oma püsilemmikud, mis toovad pudel pudeli järel minu ellu nii hõrke lõhnanoote kui ka meeletus koguses komplimente. Allpool olengi reastanud neist viis, mis aegade jooksul mulle enim komplimente toonud. Parim asi nende juures? Need kõik on saadaval Eestis, nii esmatutvumiseks kui ka ikka ja jälle soetamiseks.
5. björk and berries September
Nagu nimestki järeldada võib, on Septembrisse kätketud kõik, mis puudutab esimest sügispäeva – need aroomid, uued tunded ja ootused. Soe hein pärastlõunases päikeses seguneb värskelt korjatud puuviljadega. Pilvitusinine taevas ja paljulubav tunne millegi algusest. Värskelt saetud puit, mis tundub pisut niiske ja võrgutav. September on soe ja puidune aroom, milles tulevad esile pomel, lavendel, suitsune vetiveeria ja roosa pralinee.
Baie 19 võiks vabalt olla ka Water 19. Mitte seepärast, et see oleks lõhnatu, vaid seetõttu, et see meenutab kargust, märgust ja hõngu, mis tekib mulla ja vee kohtumisel vihmasaju ajal… See on vihmavärske lõhn. See on see maagiline tunne, mis käib kaasas pärast pikka põuda alla sadava paduvihmaga, ning on üks looduse kaunimaid lõhnailminguid. Baie 19 on nagu kuiv kadakamari, patšuli, rohelised lehed… ning kõik see on läbi imbunud kaunist, valgusküllasest ja magnetilisest vihmast. Kord on mulle seda kandes öeldud, et ma lõhnan nagu märg asfalt – ja uskuge mind, see oli mõeldud ülima komplimendina.
Philosykose kirjelduses seisab, et see parfüüm on ood tervele viigipuule – lehtede heledale rohelusele ja viigimarjade piimjale maitsele, mida tugevdab rikkalik puit. Siin pean oluliseks mainida, et on väga suur vahe Philosykose eau de toilette ja eau de parfum lõhnaversioonide vahel. Mulle isiklikult sümpatiseerib tualettvesi rohkem, kuid mind teeb alati nukraks, kui kiiresti see hõng minu nahalt kaob.
Taas Le Labo, kuid minu jaoks väga eriline Le Labo. Bergamote 22 lõhna ainulaadsus tuleneb mõruapelsini lillelisusest, greibi mõrudusest ning ambra ja muskuse leegitsevast magususest, millele on lisatud mehine kübeke vetiveeriat. Minu jaoks teeb parfüümi eriliseks seegi, et see oli esimene parfüüm, mille Le Labo butiigis endale kokku lasin segada. Ning tollelt reisilt naastes saatsid mind komplimendid mitu kuud, Bergamote 22 viimase piserduseni välja – ning loomulikult soetasin endale uue parfüümi, julgelt suuremas pudelis.
Täiesti liialdamata võin öelda, et vähemalt korra nädalas küsib mult keegi, mis lõhna ma kannan. Seda, muidugi nendel päevadel, kui olen kandmiseks valinud Diptyque’i parfüümi Orphéon. Kuidas see lõhnab? Väidetavalt ühe 60ndate Pariisi džässiklubi järele, kus tubakasuitsu keerud segunevad põsepuna puuderjate aurujugadega, mis peatuvad põletatud puidul. Koostise südames ootab aga tonka oa soojus, seedri sügavus ja kadakamarjade erksus. See on parfüüm, mille puhul esimest korda tõdesin, et sellest võib tõesti saada minu signatuurparfüüm – ja (vähemalt) kolm lõhnapudelit ja sadu komplimente hiljem, olen ma valmis sellele mõttele kahe käega alla kirjutama!
Uus Le Parfum sisaldab kultuslikku roosi: ootamatut ja vabalt lillelist nooti, mis on endiselt parfümeeride lemmik. Seda on täiendatud ülevoolavalt intensiivsete akordidega, mis loovad ainulaadselt naiseliku ja sensuaalse koosluse. Lõhna sügavust ja väge rõhutab merevaigutooni essents, mis toob esile parfüümi intensiivsuse.
Parfüüm on pakendatud Chloé ikoonilisse plisseeritud klaaspudelisse, mida kaunistavad kullaga lakitud detailid ja käsitsi seotud sügavpunane lips – toon, mis on inspireeritud Chloé valmisriiete paletist.
Parfüümi autor, lõhnalooja Jérome Epinette, kirjeldab uut parfüümi kui helget ja sõltuvust tekitavat kooslust, kus troopiline kookos seguneb jasmiiniõite, muski ning soolase merevaiguga. Lõhna tasakaalustavad sandlipuu ja kašmiirpuit, luues sooja ja samas värske kompositsiooni.
Kampaania visuaalid jäädvustas Rio de Janeirost pärit fotograaf Rafael Maura, kes võttis eesmärgiks tuua esile brasiillaste loomuliku elurõõmu ja kultuurilise identiteedi. Muide, portugali keeles tähendab alto astral ülevat meeleseisundit — just seda emotsiooni püüabki Byredo uus eau de parfum edasi anda.