Nimelt kirjutasime juba 2021. aasta kesksuvel, et moemaailma armastatumaid disainereid Phoebe Philo on tegemas comeback’i ning naaseb peagi omanimelise moebrändiga. Toona käis ringi lubadus sellest, et rohkem infot moebrändi kohta jagatakse 2022. aasta jaanuaris. Lubatud infot aga ei tulnud ega tulnud ega tulnud.
Tänavu veebruaris pudenes moemaailmani uus uudiskilluke. Phoebe Philo moebränd tõesti tuleb ning seda juba eesootaval sügisel. Uudis tehti teatavaks Instagrami vahendusel, postitusega @phoebephilo kontol, milles seisis “Our inaugural collection will be revealed and available on our website, phoebephilo.com, in September 2023. We will be opening registration in July 2023 and look forward to being back in touch now.”
Nüüd on kõnealune juuli käes ja isegi, kui Instagramist on eelmainitud postitus kustutatud, siis WWD kohaselt on Phoebe Philo ready-to-wear kollektsioon praktiliselt valmis ning koosneb enam kui 150 tootest, sisaldades nii rõivaid, nahktooteid, ehteid, jalanõusid kui teisigi aksessuaare. Kollektsioon jõuab plaanipäraselt müügile ainult brändi veebipoodi ning sealt saavad endale meelepärast osta nii Suurbritannia, Euroopa kui ka USA kliendid.
Ning kõige magusam kõlakas? Väidetavalt on Phoebe Philo palunud oma lansseerimiskampaania modelliks ei kellegi muu kui legendaarse Kanada-Ukraina päritolu Daria Werbowy. Kes mäletab, siis Daria oli moemärgi Céline vaat et regulaarmodell, kellega ühes sündisid mitmed ikoonilised fotod. Mõned aastad tagasi tegi Daria modellindusega lõpparve, seega – kui need kõlakad tõesti vastavad tõele – võib oodata siinkohal lausa topelt-comeback’i. Meie oleme igal juhul põnevil!
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.