Antonius moeetenduse tegi sel aastal eriliseks visuaalne kontseptsioon, mis põimis omavahel filmi ning moekunsti. Formaat, milles kohtusid klassikaline moeetendus ja unenäoline moefilm, tõi vaatajani erakordse kogemuse Eesti nüüdisaja moekunsti paremikust. Etenduse juht Johanna Nurm soovis nihutada moe edastamise piire. „Antonius avab disaineri sisemaailma, tema stuudio, unistused ja unenäod – võimaldades igaühel avada oma sisepildi publikule läbi mitme meediumi koostöö,“ ütles Nurm.
Moeetenduse juhatas sisse audiovisuaalne projekt “Antonius Rec. 1”, mis tõstis esile valdkonda tänasel päeval kujundavad loojad. Intervjuuvormis loodud lühifilmis vastavad olulistele küsimustele moeloojad, moefotograafid, ehtekunstnikud jt. Videoprojekti autori, Johanna Nurme sõnul vaatab “Rec. 1” tulevikku: “Tõime ühte filmi kokku kodumaised moemaastiku kujundajad ja võtmeisikud. Kui erinevalt tajume me head disaini ja mis on jätkusuutlikus disainis? Just seda tahtsime me moefestivali korraldajatena uurida.” Videoprojektis lõid kaasa Tanel Veenre, Stella Runnel, Oksana Tandit, Marit Ilison, Britt Samoson, Xenia Joost, Claudia Lepik, Riina Varol, Krõõt Tarkmeel, Britta Ratas, Felix Laasme ja Aljona Eesmaa.
Vaata lummavaid fotonoppeid Antoniuse moeetendusest galeriist!
Päev algas Peetris, Range Roveri esinduses, kus enne teele asumist tutvustati osalejatele uusimaid mudeleid. Seejärel saadi väikeste gruppidena luksuslikud autod enda kasutusse, et alustada teekonda Tartu suunas.
What the Face stuudiosse jõudes said külalised kogeda näotrenni, proovida uut koostöös RAHU Care’iga loodud head spa teenust ning õppida näotreeningu töötoas näomassaaži võtteid, mida ise igapäevaselt kasutada. Modell Kati Karu ütles, et see on parim viis, kuidas reedet veeta ja kirjeldas uut head spa teenust kui „maagilist kogemust“. Samal ajal tunnistas villemdrillem, et oli küll What the Face’i tegemisi enne sotsiaalmeediast palju näinud, aga näotrenni osas pisut skeptiline. Pärast treeningu lõppu tunnistas ta aga, et see ei jää tal viimaseks: „Sai reedeks näo värskeks ja näen jälle inimene välja ning olen selle eest väga tänulik.“
What the Face on unikaalse kontseptsiooniga stuudio, mis keskendub näolihaste treenimisele peamiselt läbi massaažitehnikate. Tegemist on mitteinvasiivse alternatiiviga erinevatele iluprotseduuridele, mille eesmärk on toetada nooruslikku ja säravat välimust. What the Face on Eestis tegutsenud kaks aastat ning kogunud endale Tallinna stuudios juba rohkelt fänne.
Algselt ei olnud What the Face’il plaanis Eestis teist stuudiot avada. Inimeste suur huvi pani aga siiski ka Tartu peale mõtlema. „Tartu kliendid käisid meie teenuseid kogemas Tallinna stuudios ja pidevalt küsiti, et millal me Tartus stuudio avame,“ sõnas What the Face looja Kelly Kotkas. „Pideva küsimise peale sai seeme idanema pandud ning nüüd olemegi Tartu südames, Kvartali Keskuses.” Kelly lisab, et ilmselt hakkavad Tallinna kliendid nüüd hoopis Tartusse sõitma, sest vaid Tartu stuudios saab kogeda uhiuut Jaapani head spa teenust.
Vaata fotosid toimunud stuudio avamisest galeriis!
Kaubamaja turundusdirektori Britta Ratase sõnul on Kaubamaja läbi ajaloo olnud Eesti disaini ja kunsti suurtoetaja ning käesolevas väärikas koostöös said need kaks märksõna tänu Sigrid Kuusele kokku. „On ütlemata suur rõõm esitleda nii unikaalselt ehtekollektsiooni, mis loodud mõeldes just Kaubamajale. Sigrid leidis sümbioosi ajaloolise väärikuse ja tänapäevase modernsuse vahel ning tänu sellele on tema loodud kollektsioon ajatu. See võiks olla ehtepärand, mida edasi kanda põlvest põlve,“ rääkis Ratas.
Uus ehtekollektsioon toob endaga fluiidseid, voolavaid vorme. On pärleid, on hematiiti. Materjalina kasutas Sigrid enamasti hõbedat ja kullatud hõbedat. Kollektsioonis on esindatud nii kõrvarõngad, ear cuff, sõrmused, prossid kui ka kaelakeed. Viimastega innustab Sigrid ehet mänguliselt kanda – näiteks sättida kee ka käevõruks. Uus kollektsioon on mitmekesine, pakkudes nii statement-esemeid kui ka lihtsamaid igapäevaseid ehteid.
„Me ei saa aega peatada, ent saame talle tähenduse anda. Selle kollektsiooni loomine oli minu viis mõtestada aega mitte kui selle kadumisena, vaid kogunemisena,” jagas oma mõtteid Sigrid Kuusk, lisades, et kollektsioon räägibki sellest, kuidas meie isiklikud ja ühised lood kihistuvad ja voolavad. “Ehted saavad olla üks viis elu tähistamiseks ja märkamiseks. Iga hetk väärib jäädvustamist – ka siis, kui see möödub vaikselt. Kaubamaja on olnud osa Eesti inimeste ajajoonest juba 65 aastat – koht, kust on läbi käinud põlvkonnad, ja kus mälestused saavad ruumi. Mul oli au luua midagi, mis tähistab mitte ainult seda teekonda, vaid ka Eesti disaini elujõulisust.“
Vaata, kuidas tähistati kollektsiooni inspireeriva õhtuga Kaubamaja Naistemaailmas galeriis!