Foto: Ivo Nikkolo

Baltika müüs osa Ivo Nikkolo kaubamärgi õigustest

Rõivaste jaemüüja Baltika Grupp andis teada, et müüs 8 miljoni euroga osa Ivo Nikkolo kaubamärgi õigustest, säilitades litsentsitasude alusel kaubamärgi kasutamise ainuõiguse 10 aastaks. Mida selline tehing täpsemalt tähendab?

Pressiteate kohaselt müüs Baltika Eestis ja Euroopa Liidus registreeritud Ivo Nikkolo kujutis- ja sõnamärgid. Müügilepingu kohaselt jääb Baltikale õigus registreerida Ivo Nikkolo kaubamärki või sarnast kaubamärki väljaspool Euroopa liitu, ärinime ja domeeninimena mistahes territoriaalsete ja muude piiranguteta ning kasutada Baltika omandis (sh tulevikus registreeritavaid) olevaid kaubamärke mistahes piiranguteta.

Baltika juhatuse liikme ja tegevjuhi Brigitta Kippaki sõnul on tehingu eesmärk Baltika kontserni põhitegevuse, projektide ning investeeringute rahastamine. „Strateegiline plaan Baltika äritegevuse finantseerimiseks on sisaldanud ka võimalust panna müüki osad meie kaubamärgid. Varasem Montoni kaubamärgi võõrandamine näitas, et turg on aktiivne selles vallas ning peale enam kui aastast ettevalmistust otsustasime ka Ivo Nikkolo brändi puhul sarnase võimaluse nüüd lõpule viia ning selle abil Baltika äritegevust finantseerida,“ selgitas Kippak.

Kas midagi muutub ka moemärgi austajate jaoks? „Kaubamärgi õiguste võõrandamine ei muuda meie igapäevast äritegevust naisterõivaste ja aksessuaaride müümisel kauplustes ja online kanalites. Tehinguga kaasnev 10-aastane litsentsileping annab meile kõik võimalused Ivo Nikkolo brändi jääda igakülgselt edasi kasutama ning jätkata müüginumbrite kasvatamist. Samuti on meil võimalus peale 10-aastase perioodi lõppu litsentsilepingut pikendada,“ rääkis Kippak.

Ivo Nikkolo kaubamärkide ostjaks on OÜ Niul. Pressiteate kohaselt ei ole tehing Nasdaq Tallinn Börsi reglemendi kohaselt käsitatav tehinguna seotud isikuga ning Baltika nõukogu ja juhatuse liikmed ei ole tehingust isiklikult huvitatud.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Giorgio Armani | Stefano Guindani.

Giorgio Armani (1934-2025)

Täna tabas moemaailma suur kaotus. Giorgio Armani – omanimelise moemaja asutaja, disainer ja tegevjuht – on lahkunud 91-aastaselt. Teate kohaselt lahkus legendaarne moelooja – Il Signor Armani, nagu töötajad ja koostööpartnerid teda austavalt kutsusid – rahus, ümbritsetuna oma lähedastest.

Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.

Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.

2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Chloe Malle | Jeff Henrikson.

KES ON Anna Wintouri mantlipärija Chloe Malle?

Moemaailmas on vähe nimesid, mis tekitavad samasugust aukartust nagu Anna Wintour. Legendaarne peatoimetaja on kujundanud üle kolme aastakümne Ameerika Vogue’i suunda, muutudes ise elavaks sümboliks. Pole ime, et hetk, mil Condé Nast teatas Wintouri ametist lahkumisest, tekitas moeringkondades elevust ja spekulatsioone: kes küll võiks astuda tema kingadesse?

Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.

Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.

Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.

Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks. 

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid