Kui tollal alustati pop-up poodidega kaubanduskeskustes, siis tänaseks on TOKU jalatsimärgil oma esinduspood Telliskivis ja e-pood ning edasimüüjaid nii Eestis kui välisturgudel, isegi Kanadas ja Austraalias. Muide, alates 2021. aasta juunist valmivad ka kõik TOKU tooted Võrumaal rohelise energia abil.
Sellel kevadel käis TOKU disainer Piibe Tomp õppereisil Keenias ning just sealt saigi inspiratsiooni selle suve kollektsiooniks. “Mõnusad ja julged aafrika mustrid, otse kuumalt mandrilt,” tutvustab Piibe. “Värvilist lisa said juba eelmisel aastal turule tulnud sandaalimudelid Rome ja Athens.” Piibe lisab, et jätkuvalt on rõhk mugavusel ja praktilisusel ning ühendatud on ettevõtte mõlema brändi, TOKU ja OmaKinga parimad omadused. “Sandaalide välistald on aastakümneid katsetatud OmaKinga tald, mis on tänaseks läbinud kerge värskenduskuuri. Minimalistliku ja omapärase disainiga nahast pealis ning mugav ja ergonoomiline tald teevad kokku mõnusa ja stiilse igapäevasandaali,” võtab disainer kokku.
TOKU uued sandaalid leiad e-poest toku.ee ja Telliskivi Loomelinnaku esinduspoest (Telliskivi 60A/3).
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.