Karl Joonas Alamaa ise ütleb, et kõnealune suvekapsel on kantav olenemata soost ja keskendub kandja ning kantava soolise vahekorra hägustamisele. “Kollektsiooni vormidest võib leida meeste- ja naiste moeklassika omavahel seotud elemente,” räägib disainer. “Esemed on valminud täielikult Itaalia kangavabrikute ülejääkidest, mis vastasel juhul jõuaksid prügisse või seisaksid kasutult.”
Moelooja lisab, et rõivaste materjalid ja lõiked on pehme joonega, mis kannab ideed, et kandja sugu, vanus ja muud sotsiaalsed piirid pole rõivaeseme puhul olulised, kui see edastab kandja väärtusi, ootusi ja tõekspidamisi.
Olgu ka lisatud, et kollektsiooni illustreerivatel fotodel on modellideks noor muusik ja autor Gregor Kulla ning Karl Joonas Alamaa ema. Miks just nii? Aga selleks, et näidata, et eri tausta, vanuse ja kogemusega inimesed suudavad panna riided töötama enda kasuks – muuta nad enda nägu. “Modellide puhul pean oluliseks, et nende natuur tuleks esile ja toetaks tervikut. Tahan näha, kuidas inimene, modell, hakkab end rõivas tajuma, kogema ja väljendama. Pean inimest rõivas palju tähtsamaks kui rõivast ennast. Riideese, ükskõik milline, toetab kandjat, mitte ei defineeri teda,” võtab Karl Joonas kokku.
Tutvu kõnealuse kollektsiooni fotodega allolevas galeriis!
Kollektsiooni esemed on saadaval ettetellimiseks veebilehel karljoonas.com, samuti on kollektsiooni esemed saadaval piiratud koguses Eesti Disaini Maja showroomis ja veebis.
Moeseeria koondab kümme täiskomplekti Eesti disaineritelt, mille on oma nägemuse järgi kokku seadnud stilist Hannes Rüütel. Iga Mari Makarovi poolt 35mm filmile jäädvustatud kaader jutustab loo koostööst, ajatusest ja kohaliku moe hingusest — sellest, kuidas minevik ja olevik põimuvad hetkeks, mis jääb.
Fotoseeria loomisse panustasid modellina Ave Rohtla, meigikunstnikuna Gerda Miller, assisteeris Tuuliki Rohtla.
Vaata valminud seeriat galeriist!
B.MOR Studio on aeglase moe bränd, mis sündis 2018. aastal Tallinnas ning mille looja on inseneriharidusega Anna Chirkova. Tema tundlikkus sünteetiliste kangaste vastu suunas otsima lahendusi, mis toetaksid inimese heaolu ja hoiaksid ümbritsevat keskkonda tervislikuna. Anna loomingut iseloomustavad multifunktsionaalsus, nulljäätme põhimõte, taastav mõtteviis ning eelkõige hoolikult valitud, eetilised materjalid – näiteks vägivallavaba vill ja ohutult värvitud kangad.
Disainiööl esitlev kollektsioon “ITTAI” on kantud isiklikust loost. Annale väga lähedane pereäri – klassikaliste meeste rõivaste pood – tegutses pea kolm aastakümmet, kuid COVID-pandeemia tõi sellele lõpu. Alles jäi loendamatu hulk triiksärke, pintsakuid ja pükse, mis saavad nüüd uue elu unisex-rõivastena.
Kollektsiooni keskmes ongi ümberkujundatud meesterõivad ning vintage-kangastest ja laojääkidest loodud uued esemed. Lavale jõuab näiteks haruldane kangas, mis valmis Keila tekstiilivabrikus 1988. aastal – ehe tükk Eesti moeajalugu. Kollektsiooni täiendavad ka B.MOR Studio nahast ridikülid ja unikaalsed kotid. Ning veel üks põnev detail: Anna pere tegeles kunagi ka jalatsite valmistamisega ning just tollest ajast pärit saapatallad saavad nüüd uue kuju laval.
Tutvu ka teiste moeetendusel osalevate disaineritega aadressil disainioo.ee.