Kuidas vannitoa sisustamise väljakutsest võitjana väljuda?

Kõik kodusisustajad teavad, et vannitoa kujundamine vajab ehk rohkem mõtlemist kui ükski teine tuba teie kodus. Tüüpiline vannituba on väike, mis eeldab ääretult nutikat ruumikasutust. Kuidas vannitoa sisustamise väljakutsest võitjana väljuda? Sellest kohe räägimegi.

Planeering

Kindlasti on oluline roll ruumi proportsioonidel, kuna sama pindalaga, kuid erineva seinakõrgusega ruum võimaldab paigutada asju täiesti erinevalt. Kõige paremini töötab pikliku kujundusega vannituba, kus ühte toaotsa saab paigutada vanni, teise tualettpoti ja kraanikausi. Tihtipeale ei saa aga ruumiga niimoodi priisata ning tuleb teha valik – kas vann või dušš. Juhul, kui vannituba on mõõtmetelt väike, tasub teha valik sõltuvalt pere vajadustest ühe või teise kasuks. Suur osa inimesi käib duši all pea iga päev, kuid vannis käiakse harvemini. 

Lastega pered see-eest eelistavad pigem vanni. Sinna saab kombineerida ka duši, mis võimaldab kitsas vannitoas ruumi kokku hoida ja vannirõõme nautida. Segisti tasub võimalusel panna vanni keskele, et vältida olukorda, kus üks laps peab istuma vastu kraani. Sellise lahendusega saab mitu last korraga mugavalt vannis istuda.

Enamasti paigutatakse vannituppa ka pesumasin. Üldjuhul ei sobi see sinna kuigi hästi, sest vähese ruumi tõttu on kõik niigi üksteise otsas hunnikus. Et luua terviklikum üldmulje, tasub tekitada tööpind, mille peal on valamu ja all pesumasin. 

Stiil

Vannitoa sisustamist tuleks muidugi alustada stiilivalikust. Enamasti tehakse otsus traditsiooniliste ja kaasaegsete stiilide vahel. Stiili valikul tasub lähtuda nii hoone enda stiilist kui ka kodus olevast õhustikust. Stiil tasub siduda maja arhitektuuriga, et tuppa sisenedes ei tekiks tunnet, nagu oleksid saabunud teise maailma. 

Traditsiooniliste vannitubade puhul on armastatuimaks elemendiks klassikalise või ajastuomase väljanägemisega vannid, kapid ja valamu. Samuti erksad toonid, mustrid ja ümarad ääred. Kaasaegsed vannitoad on välimuselt pigem nurgelised, kuid iseloomult puhast tooni. Lisaks on modernsele stiilile iseloomulik avarus, minimalism, funktsionaalsus ja keskkonnasõbralikkus. Kaasaegsetes vannitubades ei kasutata enam rohkelt lisadetaile. Värvitoonidest on eelistatuimad türkiissinine, roheline, pruun ja valge. Materjalidest kasutatakse palju klaasi või puitu. 

Kaup24 veebipoest leiate kvaliteetse vannitoamööbli parima hinnaga – olenemata soovitud stiilist!

Seina- ja põrandakatted

Vannitoa seinakattena kasutatakse enamasti plaate, kuna neid on lihtne puhastada. Lisaks on vannituba ruum, mida kasutab palju inimesi, mistõttu tasub eelistada materjale, mida on võimalikult kerge puhastada. Pinnad võiksid olla siledad ja käepidemed lihtsad. Vahedesse ja nikerdustesse kipub kogunema palju tolmu, mistõttu tekib kiiresti vajadus koristada. Plaaditud seinad saab puhtaks niiske lapiga, vajadusel tuleb kasutada kemikaale, et katlakivi eemaldada. Värvitud pinda võivad aga kahjustada erinevad kemikaalid, seega on selle puhastamine keerulisem. 

Lisaks seintele tasub hoolega mõelda  põrandakattele. Põranda koristamine määrab selle, kui kaua kulub aega kogu ruumi koristamisele. Kõige lihtsamini puhastatav põrand on sile ja ilma vahedeta. Pisikesi ja rohkete vuukidega põrandaplaate võib koristama jäädagi. Tähelepanelik tasub olla ka vuukidega, sest valged vuugid määrduvad kiiremini ja nende puhastamiseks läheb vaja spetsiaalset kodukeemiat. 

Kui meeldib puit, tasub eelistada põrandaplaate, mis näevad välja nagu puit. Valgetele plaatidele on hea valida kontrastiks näiteks helehallid vuugid. 

Valgustus 

Valgustus moodustab suure osa ruumi miljööst, mistõttu on väga lihtne kehva valgusega kena ruumi rikkuda. Ka valgustusele peab vannitoa kujundamisel üsna varakult mõtlema. Vannitoa puhul oleneb valgustus ruumi kasutamisest – kui seda kasutatakse ainult hammaste pesemiseks, ei ole vaja mitut valgusrežiimi. 

Paindlik vannitoavalgustuse süsteem tagab aga ruumi piisavalt valgustugevuse näiteks jumestuse tegemiseks. See tähendab, et peegli juurde tasub valida varjudeta valgus. Juhul, kui ruumis on vann, tasub mõelda romantilisemale valgustusele. Seda saab saavutada kas reguleeritava tugevusastmetega või reflekteeruvate valgustite abil. Seda aitavad saavutada ka erinevad valgusnišid ja -karniisid. 

Valgustite valikul tasub kindlasti tähele panna ka seda, et veega vahetult kokku puutuvad valgustid peaksid olema ohutud ja niiskuskindlad. Niiskuskindlust tähistatakse valgustitel lühendiga IP – mida suurem number, seda parem. Selleks sobivad madalapingelised halogeenlampidega valgustid. Eelistada tasuks soojemat valgustooni. Aktsendina sobivad ka LED-valgustid. 

Ning lõpetuseks – mööbel

Vannituba ehitades ja sisustades on muu hulgas mööblivalik olulisel kohal. Tasub mõelda erinevatele panipaikadele, sest vannitoas, mida kasutab palju inimesi, on ka palju asju. Lastega peredes tasub vaadata, et hoiupaigad oleksid sellisel kõrgusel, kuhu ka lapsed ulatuvad. See võimaldab lastel ise oma asjad kätte saada. Samas, kõrgemal asuvatesse panipaikadesse tasub panna asjad, mida lapsed ei pea kohe kindlasti kätte saama, näiteks kodukeemia, meigitooted ja raseerimisterad. 

Muide, vannitoas soovitatakse kasutada seinale kinnitatud kappe ja hoida põrandal võimalikult vähe esemeid. Miks? Sest nii on koristamine lihtsam. Lisaks tuleb vaadata, et mööbli ümbert oleks lihtne põrandat koristada. 

Valige endale sobiv vannitoamööbel siit!

*Artikkel on valminud koostöös Kaup24.ee e-poega.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Havaianas

7 põnevat fakti maailma populaarseima plätubrändi kohta

Kui rääkida suvest, rannast ja muretust olemisest, siis kerkib paljudele silme ette üks kindel detail – värvilised, kerged ja ajatud Havaianase plätud. Brasiiliast pärit bränd on tõusnud tagasihoidlikust algusest tõeliseks ikooniks, mida kantakse nii liivarannas kui ka moenädalatel. Siin on seitse põnevat fakti, mis teevad Havaianasest enamat kui lihtsalt plätupaar.

1. Juured ulatuvad Jaapanisse

Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.

2. Nimi viitab Havaile

Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.

3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas

Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“

4. Moerevolutsioon 1990ndatel

Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.

5. Kõik kannavad Havaianaseid

Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.

6. Disainikoostööd tippmoemärkidega

Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.

7. Ka kuulsuste lemmik

Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.

Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.

Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Marta Juga

Muulin x Liisa: kapselkollektsioon, mis lõhnab suve, vabaduse ja teadliku stiili järele

Muulin on Eesti aeglase moe bränd, kelle südameasjaks on luua kvaliteetseid kapselgarderoobi rõivaid neile, kes hindavad puhast disaini, põhjamaist minimalismi ja vastutustundlikku tarbimist. Brändi asutaja Leena Valdi sõnul seisab Muulin kiirmoe ületootmise ja hooajalisuse vastu, pakkudes selle asemel ajatuid rõivaid, mis sobituvad kandja ellu aasta ringi – ilma allahindluste, hooajatrendide või tarbetu raiskamiseta.

„Meie disainid on mõeldud neile, kes soovivad elada kooskõlas keskkonnaga ja väärtustavad klassikalist ilu, ajatut lõiget ja looduslikke kangaid. Me toodame ainult nõudluse alusel ja jääkidevabalt, et iga ese oleks teadlik valik ja samas ka südamega loodud,” kirjeldab Leena.

Kõik Muulini rõivad valmivad Eestis oma ala meistrite käe all, kasutades üksnes sertifitseeritud loodussõbralikke kangaid (OEKO-TEX / GOTS). Just sellesse läbimõeldud ja sihipärasesse maailma astus mõned aastad tagasi ka Liisa Karjahärm – restoranipidaja, moearmastaja, ema ja Muulini kauaaegne modell.

„Liisa tuli Muulini tiimi kolm aastat tagasi ja temast sai kiiresti palju enamat kui lihtsalt meie modell,” meenutab Leena. „Ta kandis meie riideid kõige sagedamini, proovis esimesena uusi mudeleid ning oli alati valmis tulema pildistamistele – isegi siis, kui kõik tuli otsustada viimasel hetkel. Ta on inspireeriv, loova mõtlemisega ja alati valmis kaasa mõtlema.”

Koostöö kulmineerus loomuliku sammuna – ühiselt loodud rannapuhkuse kapselkollektsiooniga, mis sündis soovist pakkuda midagi vaba, mugavat ja kandjat toetavat. Rõivaid, mida tahaks alati reisile kaasa pakkida.

„Minu suur armastus Muulini vastu saigi alguse nende komplektidest,” räägib Liisa. „Ma olen täielik set’i-Liisa* Mul on garderoobis lausa eraldi osa, kus ripuvad kõikvõimalikud komplektid – lühikesed püksid ja triiksärgid, seelikud ja topid. Mind võlus Muulini juures kohe see, et nad loovad samast kangast kombineeritavaid esemeid, mida saab kanda nii koos kui eraldi. Just sellised rõivad leidsid tee ka meie kollektsiooni.”

Kuigi koostööd hakati planeerima sügisel, jõuti loomulikult suverõivasteni. „Eestis on väga keeruline hooajaväliselt suverõivaid leida – eriti midagi, mis oleks mugav, esteetiline ja vastutustundlikult toodetud. Meil tekkis tunne, et Muulin võikski olla see bränd, kelle valikust leiab kuurort-rõivaid aasta ringi, mitte ainult suvekuudel,” selgitab Liisa.

Kollektsioon, mis valmis kahe naise sünergiast ja jagatud väärtustest, kannab endas Muulini selget esteetikat: ajatut joont, looduslikku kangast, ausat tootmist ja läbimõeldud funktsionaalsust. Ning samal ajal ka Liisa energiat – elujaatavat, isiklikku ja mängulist lähenemist rõivastele, mis ei määra inimest, vaid liiguvad temaga kaasa.

14 esemest koosnevat Muulin x Liisa kapselkollektsiooni saab eeltellida muulin.com veebipoest alates 14. juulist.

Tutvu kollektsiooniga galeriis!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid