Karusnahavaba programmi brändi värskendus tuleb ajal, mil üha enam moeloojaid võtavad avalikult omaks poliitikaid, mis lähtuvad loomade ja looduse heaolust. „Üle kogu maailma on aset leidmas muutus vastutustundlikuma ja jätkusuutlikuma tarbimise suunas ning moefirmad on sellest suurepäraselt teadlikud,” ütles MTÜ Loomuse kommunikatsioonijuht Annika Lepp. „Brändid, mis väärtustavad läbipaistvust ja innovatsiooni on mõistmas, et karusnahkade tootmine ei sobi sellele pildile. Moe tulevik on vältimatult karusnahavaba.”
Enne karusnahavaba poliitika omaks võtmist viis luksuskaupade veebipood Yoox rohkem kui 25 000 kliendi seas läbi küsitluse, millele vastanutest leidis enamik, et ettevõte peaks karusnahatoodete müümisest loobuma. Uudisteajakirja Newsweek hinnangul võib kõige silmapaistvama veebipoe otsus karusnahast loobuda vallandada kogu moetööstust läbiva doominoefekti.
Eestist on programmiga liitunud 13 disainerit ja moe-ettevõtet: Xenia Joost, Aus Design OÜ, WÖÖ, Kalle HT, KÄT, Perit Muuga, Mari Design, TUUB, Reval Denim Guild, Les Petites disainipood, mahemoe jaekett LAV Organic Lifestyle, teadliku elustiili pood Slow ja Eesti disaini pood Tali.
Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“
Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.
Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”
Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.
Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.