See ei ole aga ainuke põhjus, mis Portaili toimetus soovitab GOBI restorani külastada. Neid põhjuseid on veel.
Nimi
„Gobi“ on traditsiooniliselt ühise söögi jagamiseks kasutatav ümmargune puust liud. Gobilt söögi jagamine näitab suurimat külalislahkust ja usaldust. Pereliikmed ja külalised kasutasid traditsiooniliselt söögi ajal ühist Gobit, millest tuleneb ka fraas: „sööme ühest Gobist“, s.t „ühest taldrikust“. Inimesed ütlevad ka, et sõna „Gobi“ on tuletis sõnast “me-GOB-roba”, mis tähendab sõprust. Aga sõprus ise sümboliseerib grusiinile usaldust, mõistmist, austust ja lojaalsust. Iidseid traditsioone järgides ei peeta tänaseni Gobita ühtegi pidu. Ka Rotermanni kvartalis asuvas GOBI restoranis on Gobi omal kohal.
Peakokk
GOBI köögi eesotsas on juba noores eas kokana alustanud Luka Khinkiladze. Täna on ta lummatud kulinaariakunsti ja kaasaegsete gastronoomiliste tehnikate omandamisest. Luka on täiustanud oma oskusi maailma parimates restoranides, mis on kantud Michelini restoranigiidi, kureerinud mitmeid restorane Inglismaal, Gruusias ja Itaalias. Samuti kuulus ta Gruusia meeskonda mainekal Bocuse d’Or’i kulinaariavõistlusel 2020. aastal.
Toit
Restoran kirjeldab end fusion-stiilis köögina, mis on lahti mõtestatud kui fine dining stiilis autoriköök. Menüüs on peakoka kaasaegses käsitluses Gruusia eri piirkondade traditsioonilised toidud. “Vastutame toidu kvaliteedi ja erilise maitse eest, sest kasutame vanu retsepte, autentseid tooraineid, spetsiaalselt Gruusiast toodud maitseaineid, valmistame ise oma juustu ja eelistame värskeid, talu tooteid,” tutvustab peakokk.

Interjöör
GOBI restorani sisenedes ei saa üle ega ümber selle lummavast interjöörist. Restorani sisenedes ootab ees suur ja hubane saal – puitmööbel, soe mahe valgus, lopsakas rohelus ja käsitsi valmistatud savidekoor. Saali keskel on suur puidust laud. Restorani idee kohaselt saavad külalised seda teistega jagada, mis omakorda toetab sõbralikku ja hubast atmosfääri. Interjööris on ka kamin, mille ees on pehmed tugitoolid. Selle ümber on mõnus, puidu praksumise saatel, õhtusööki nautida ja lõõgastuda.
Pagarikoda
Restorani südameks on esimesel korrusel asuv pagarikoda. Siin valmistavad kokad igapäevaselt leiba, pirukaid ja Gruusia köögi tähtsaimat ja traditsioonilist rooga — hatšapurit. Neid pagaritooteid ei saa mitte ainult maitsta, vaid saab ka jälgida nende küpsetamise protsessi. See on ainulaadne Gruusia kultuuriga tutvumise kogemus ja võimalus.
GOBI restoran asub aadressil Rotermanni 14, Tallinn. Broneeri laud gobi.ee.
Milliseid trende meestele tänavune sügishooaeg toob? Goldtime teab vastust.
Ei ole saladus, et Eesti mehed on aksessuaaride kandmises muutunud üha julgemaks – eriti kui jutt käib käeehetest. Lihtne nahkrihm või mustast metallist käevõru võib kanda endas rohkem tähendust, kui esmapilgul paistab. Trendid soosivad kihilist kandmist: mitu erinevat materjali ja tekstuuri ühes koos loovad isikupärase ja pingevaba tulemuse.
Animaalsed motiivid
Looma- ja taimemustrid on jõudnud ka meeste ehete maailma. Need sümboliseerivad jõudu, kaitset ja vabadust – väärtusi, mis kõnetavad meest, kes ei pelga näidata oma sisemist energiat. Olgu see Thomas Sabo käevõru panteriga või krokodilliga sõrmus, mille kujundus vihjab looduse rütmile – need detailid annavad välimusele jõulise ja iseloomuliku nüansi.
Must minimalism
Minimalism ei tähenda tagasihoidlikkust. Vastupidi – mustad metallid ja puhtad vormid on efektsed just oma lihtsuses. Need aksessuaarid, mida pakuvad nii The Man, Diesel kui Emporio Armani brändid, on korraga nii soliidse kui mässulise mehe valik, sobides ülikonna manseti kõrvale, aga ka nahkjaki alla. Ajatu ja universaalne must toon ei küsi olukorda ega aastaaega – see lihtsalt sobib.

Kell kui iseloomu peegel
Käekell jääb alati meeste aksessuaarimaailma keskmesse. Olgu eelistuseks klassikaline Šveitsi disain, sportlik nutikell või robustsem Casio kronograaf – kell on rohkem kui ajamõõdik, see on hoiak. Goldtime’i valikust leiab mainekaid brände nagu Tissot, Longines, Emporio Armani, mis ühendavad tehnilise täpsuse ja isikupärase disaini – ideaalse tasakaalu mehe jaoks, kes hindab nii funktsionaalsust kui ka esteetikat.
Igavene kaitsetahe
Eesti mehelikule jõule on Goldtime loonud ka midagi sügavamat – The Man “Kaitsetahe” kollektsiooni, mis on austusavaldus riigikaitsele ja neile, kes seisavad meie vabaduse eest. Iga selle kollektsiooni ost toetab Reservväelaste fondi, aidates tõsta Eesti kaitsetahet ja ühtsustunnet.
Parim valik kellasid ja ehteid meestele ootab Goldtime’i kauplustes üle Eesti ja e-poes goldtime.ee.
Pidulikule õhtusöögile oli kogunenud külalislahkuse valdkonna koorekiht eesotsas tipprestoranide juhtide ja peakokkadega, kellele elasid kaasa tuntud avaliku elu tegelased ja kohaliku toidukultuuri austajad.
Silverspooni tänavuse õhtusöögi menüü autoriks oli 2024. aasta parimaks kokaks tunnistatud Silver Illak ning taimetoidu eelistajad said nautida Ragnar Bambergi (Tervise Catering) loomingut.
Rikkaliku meelelahutusprogrammi naelaks oli maailmas suurt tähelepanu saavutanud mitmekülgne artist ja modell Rita Lynch, kelle artisti ampluaasse kuuluvad laulmine, näitlemine ja burleskinumbrid. Lavale astusid ka Koit Toome, Uku Suviste, Karl Killingu ja Lauri Pihlapi poistebänd.
Õhtu tõelisteks kangelasteks olid aga parimatest parimad gastronoomia valdkonna tegijad, kes viisid koju Silverspoon/Hõbelusikas 2025. aasta tunnustusauhinnad järgmistes kategooriates:
Best Fine Dining – Ecrin
Best Casual Dining – Dominic
Best National Cuisine – Gobi
Best Restaurant Service – Koyo
Best Family Restaurant – GOSPA
Best Italian Cuisine – Dominic
Best Asian Cuisine – Koyo
Best French Cuisine – Ecrin
Best Chef – Alexey Aleksandrov (Ecrin)
Media Award – Kaupo Karelson
Jätkusuutliku ning püsiva kvaliteedi auhind – Rudolf
Selle aasta tulemuste puhul märkisid korraldajad, et kõikide kategooriate esimese kümne hulka tulnud restorane eraldasid peaauhinnast vaid punktisummade üksikud komakohad. See näitab kohaliku restorani valdkonna tugevat ja ühtlast taset, mis omakorda iseloomustab meie toidu- ja restoranikultuuri elujõudu.
Silverspoon/Hõbelusikas võitjad selguvad 150-liikmelise kohtunik-hindajate kogu anonüümsete restoranikülastuste põhjal. Hindajad täidavad elektroonilised ankeedid, mis edastatakse audiitorfirmale PricewaterhouseCoopers, kes kogutud ankeetide punktisummades põhjal selgitab välja kõikide kategooriate edetabeli.