Foto: H&M

32 moebrändi lõid planeedi hüvanguks koalitsiooni

Eile, 23. augustil anti Elysée palees Prantsusmaa presidendile Emmanuel Macronile üle moepakt Fashion Pact. Allakirjutanute seas on ka H&M, kes meile antud uudise vahendas ning kellele omakorda lisanduvad teised globaalse haardega moe- ja tekstiiliettevõtted, kes on valmis ette võtma konkreetseid tegevusi tööstusharu keskkonnaalaste väljakutsete osas, mis puudutavad kliimat, bioloogilist mitmekesisust ja ookeane. Pakti esitletakse teistele riigipeadele 24.-26. augustil Biarritzis toimuva G7 tippkohtumise raames.

“Soovime, et H&M Group oleks jätkuvalt positiivne jõud, mis aitaks lahendada meie tööstusharu ühiseid väljakutseid. Meie ettevõtte jätkusuutliku tegevuse kogemus on pikaajaline ja usume tugevalt teadmiste jagamisse ning koostöösse. Suudame saavutada rohkem kui jagame ühiseid kõrgeid ambitsioone ja liidame oma jõud. Fashion Pact loob selleks seninägematu platvormi,” on H&M Groupi tegevjuht Karl-Johan Persson veendunud. Teiste seas leiab paktilt ka selliste nimekate brändide allkirjad nagu Chanel, Prada, Burberry, Adidas, Nike ja Gap.

Koalitsioon keskendub teaduspõhiselt erinevatele teemadele, mis nõuavad kiireloomulist tegutsemist – globaalse kliimasoojenemise peatamine, bioloogilise mitmekesisuse taastamine ja ookeanide kaitsmine. Tegemist on valdkondadega, millega H&M on ettevõtte strateegiate läbi juba kaudselt seotud olnud. Näiteks on ettevõte seadnud endale eesmärgi olla 2040. aastaks kliimapositiivne ja kasutada hiljemalt 2030. aastal vaid jätkusuutlikest allikatest pärit materjale. H&M Group on allkirjastanud ka ÜRO moetööstuse kliimategevuse harta, milles on sõnastatud visioon jõuda 2050. aastaks null-emissioonideni.

Fashion Pactis esile toodud kliimat, bioloogilist mitmekesisust ja ookeane puudutavad kohustused on välja töötatud viisil, et neid saab integreerida kõikide allakirjutanud ettevõtete jätkusuutlikkuse strateegiatesse ja juba eksisteerivatesse sektoripõhistesse initsiatiividesse, aga kasutada ka loodavate innovatsioonikiirendite kasutusse võtmisel.

H&Mi jätkusuutlikkuse strateegia kohta saab rohkem lugeda siit.

Täismahus moepakti Fashion Pact saab alla laadida siit.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Estonian Fashion Festivan 2025. | Portail.ee

Eesti moefestival pälvis maineka rohetunnustuse

Kestliku moe lipulaev Estonian Fashion Festival (EFF) on pälvinud rahvusvahelise A Greener Future sertifikaadi, millega tunnustatakse maailma kõige jätkusuutlikumaid üritusi. EFF on esimene Baltimaade moefestival, mis on sellise tunnustuse saanud.

„Mul on siiralt hea meel, et meie aastatepikkune töö on saanud sellise rahvusvahelise heakskiidu,” rääkis Estonian Fashion Festivali juht Key Külaots. „Meie eesmärk on kujundada Eesti moekultuuri aina jätkusuutlikumaks – seame selleks kriteeriumid disaineritele ning viime sama põhimõtet ellu ka festivali enda korralduses. Nüüd saame kinnitada, et järgime sama kõrgeid standardeid ka ise.”

EFF sai rohesertifikaadi juunis Tartus toimunud festivali eest, mida hindas koha peal A Greener Future (AGF) rahvusvaheline sõltumatu komisjon. Hindajad märkisid, et selle aasta moefestival oli väga hästi korraldatud ja ületas ootusi keskkonnateadliku üritusena. Kokku jagati EFFile hindeid 12 kategoorias. Parimad tulemused sai moefestival  jäätmete vähendamises, materjalide korduvkasutuses, keskkonnahoidliku liikumise soodustamises, koostöös kohaliku kogukonnaga ning festivali kestlikkus juhtimises ja süsteemses korralduses.

Hindajatele avaldas muljet EFFi meeskonna aastaringne pühendumus ning panus Eesti moekultuuri üldisesse kujundamisse. „Meie keskkonda hoidvad tegevused ei piirdu ainult kolme moeetenduse korraldamisega juunis,” rääkis EFFi jätkusuutlikkuse juht Maria Kristiin Peterson. „Soovime pakkuda platvormi, kus kestlikkus on loomulik osa kogu aastast. Selleks oleme loonud näiteks „Moesõbra ABC“ juhise, korraldame Greenery seminari ning salvestame aastaringselt podcaste, mis aitavad publikul kestliku moe teemadega sügavamalt suhestuda,” täiendas Peterson.

AGFi raamistik loodi 2007. aastal maailma esimese festivalide ja ürituste jätkusuutlikkuse standardina. Seda on kasutatud sadade ürituste ja toimumispaikade juhendamiseks, hindamiseks ja sertifitseerimiseks üle kogu maailma, pakkudes sõltumatut auditit ja välist kontrolli. Hindamine hõlmab põhjalikku analüüsi valdkondades nagu juhtimine, keskkond, kogukond, transport, energia, hanked, toitlustus, jäätme- ja veemajandus, väline mõju ning süsinikujalajälg.

Teiste seas on AGFiga sertifitseeritud Primavera Sound (Hispaania), Roskilde (Taani), Sziget (Ungari) muusikafestivalid ja sündmuspaikadest Abba Voyage ja The O2 areenid (ÜK). Baltikumis on AGF sertifikaadi saanud nüüdseks kaks üritust: Estonian Fashion Festival ja I Land Sound.

Järjestikku juba üheksas Estonian Fashion Festival toimub Lõuna-Eestis 11-13. juuni 2026.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Liana Kukava

Ivo Nikkolo ja Rentalier lansseerisid kevadsuvise laenukollektsiooni

Käesoleval nädalal tõid kodumaine moemärk Ivo Nikkolo ja rendiplatvorm Rentalier koostöös turule järjekorras teise jätkusuutliku moekollektsiooni, mis on mõeldud ajatut disaini ja teadlikku tarbimist hindavale kaasaegsele naisele.

Selle hooaja kollektsiooni moodustavad neli elegantset kleiti, mis on disainitud erinevatele kehatüüpidele ning sobivad kandmiseks erilistel suvesündmustel. Kollektsiooni iseloomustavad pehmed pastelsed toonid, lendlevad kangad ja figuuri rõhutavad lõiked. Kollektsiooni eesmärk on endiselt sama: tähistada nii isikupära kui ka jätkusuutlikku mõtteviisi.

„Rõivaste laenutamine on Eesti moes uus suund, mis võimaldab kombineerida juba kapis olevaid minimalistlikke igapäevarõivaid harvem kantavate luksuslike esemetega, ilma vajaduseta igaks eriliseks sündmuseks uus rõivaese soetada,“ räägib Rentalieri asutaja Josefine Vaher-Vahter, lisades, et laenutamine on jätkusuutlik ja taskukohane viis, kuidas tippmoodi nautida – ning tarbijate huvi laenutamise vastu on järjest kasvamas.

„Oleme ülimalt meelitatud, et esimene ühine koostöö sai naiste poolt nii soojalt vastu võetud, et saime taas pead kokku panna ja koos Ivo Nikkolo tiimiga uue kevad/suvi kollektsiooni disainida,“ sõnas Vaher-Vahter.

„Soovisime pakkuda rõivaid, mis tunduvad eksklusiivsed, kuid samas mitmekülgsed – luksuslikud, kuid ilma pikaajalise kohustuseta,“ lisas Baltika brändivisuaali ja piirkondliku jaemüügi juht Steffi Saava-Kingisepp. „Rendimood võimaldab ligipääsu kaunitele disainidele ilma raiskamiseta, toetades nutikamaid garderoobivalikuid ja ringsemat moetarbimist.“

Tutvu kollektsiooniga galeriis!

Kollektsioon on juba laenutamiseks saadaval eksklusiivselt Rentalieris. Uuri lisa rentalier.eu.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid