Alates 101 Copenhagen algusaegadest on kaubamärgi asutaja Tommy Hyldahl ning disainerid Kristian Sofus Hansen ja Nicolaj Nøddesbo nihutanud piire kunsti ja funktsionaalsuse vahel. Tänu neile kohtuvad selle sisustusmärgi loomingus skulpturaalsed vormid, luksuslikud materjalid ja täpselt viimistletud detailid, mis muudavad iga eseme ajatuks sisekujunduselemendiks.
101 Copenhageni disainikeel on mõjutatud nii Brutalismist kui ka Wabi-Sabi filosoofiast, mis väärtustab ebatäiuslikkuse ilu ja materjalide loomulikku vananemist. Täna leiab brändi kollektsioonidest nii valgustid, mööbli kui ka dekoratiivsed aksessuaarid, millest igaüks jutustab oma loo ning toob interjööri sügavust ja karakterit. Kaubamaja Kodumaailma jõudmine tähendab, et ka Eesti disainihuvilised saavad nüüd osa sellest kvaliteetsest ning ajas kestvast esteetikast.
Tutvu 101 Copenhageni valikuga Kaubamaja Kodumaailmas ja veebipoes kaubamaja.ee!
Tekla esimene küünlakollektsioon koosneb kolmest erinevast lõhnast, millest igaüks uurib paiga ja mälestuste vahelist seost. Vasta, tume ja suitsune lõhn värskete puidunootidega, meenutab näiteks viibimist saunas. Kōdō küünla kardemoni, porgandi ja viigimarja akordid loovad aga atmosfääri, mis meenutavad templite viirukisuitsu. Flore, tsitruse ja bergamoti värskusega, äratab mälestuse suvisest niidust.
Olgu lisatud, et küünlad on saadaval nii keraamilistes anumates kui ka täitepakenditena, pakkudes võimalust nautida luksuslikku meeleolu korduvalt.
Avasta kogu kollektsioon Tekla veebipoest aadressil teklafabrics.com.
Tegu on Westmani esimese koostööprojektiga teise ettevõttega ning kollektsioon saab loomuliku koha IKEA iga-aastases talvekollektsioonis VINTERFINT. Koostöö sündis ühisest soovist tõlgendada hooajalisi pidustusi moodsamal ja kaasavamal viisil, säilitades samas traditsioonide vaimu.
„Pidustused on tihti seotud kindlate kommetega, kuid soovisime leida lõbusama ja avarama lähenemise. Gustafi julgus vormi ja värviga mängida tundus IKEA-le loomulik valik – ta toob traditsioonidesse ootamatu pöörde, jäädes samas meie väärtuste juurde. Oleme elevil, et saame sellise põneva disaineri loomingut laiema publikuni tuua,“ kommenteeris IKEA poolt Maria O’Brian.
Kollektsiooni kujunduskeelt iseloomustavad Westmanile omased voolavad, skulpturaalsed vormid ning julge värvikasutus. Klassikaliste punase ja rohelise kõrval säravad ootamatud toonid nagu roosamanna ja taevasinine, mis loovad tuttavatele pühademeeleoludele mängulise kontrasti.
„Minu jaoks oli see võimalus keerata traditsiooniline pühadekujundus pea peale ja lisada sinna rohkem lõbusust ja julguskatset,“ sõnas Gustaf Westman. „See on minu nägemus pühadest – disain uuele generatsioonile.“
Piiratud koguses kollektsioon jõuab müügile 2025. aasta septembri jooksul, kuid toodete saadavus võib sõltuda konkreetsest turust.