Foto: Portail.ee

10 asja, mida sain teada Vogue Scandinaviast

Mõned nädalad tagasi nägi ilmavalgust kauaoodatud Vogue Scandinavia. See lansseeriti pidulikult nii virtuaalselt kui ka „päriselt” Kopenhaageni moenädalal. Mina sain oma numbri kätte täpselt 9. augustil ning tänaseks olen selle pidulikult ka läbi töötanud. 

Mis ma siis uuest Vogue’i väljaandest teada sain? Sain teada, et esimese Vogue Scandinavia kaanestaarile Greta Thunbergile meeldib intervjuu ajal palju itsitada ning et ta pole endale uusi riideid ostnud juba kolm aastat. Samas pakkusid mulle palju rohkem pinget mõned pisikesed detailid, mis samuti uut numbrit lugedes välja tulid. Toon välja neist täpselt kümme. 

  1. Rootsi looduskosmeetikamärk Björk & Berries pühendas Vogue Scandinaviale lausa eraldi lõhna. Seda selleks, et Vogue Scandinavia saaks paitada moemaanide kõiki meeli. Kõnealune ja väga limiteeritud parfüüm on saadaval Vogue Scandinavia veebipoes.
  2. Vogue Scandinavia on võtnud eesmärgiks olla kõige jätkusuutlikum ning kõige väiksema süsiniku jalajäljega väljaanne maailmas.
  3. Skandinaavia Vogue’i ei leia paraku tavapärastelt ajakirjalettidelt. Seda saab soetada väljaande veebipoest, mis õnneks tarnib kenasti ka Eestisse. Millest selline otsus? Aga selleks, et vältida ajakirjade ületootmist ning pakkuda neid täpselt selles koguses, kui on nõudlust. 
  4. Kuigi Vogue Scandinavia paberajakiri ilmub ainult kuus korda aastas, täpsemalt üle kuu, siis loob ajakirja toimetus uut sisu pidevalt – seda aga digitaalselt. Seega tasub huvilistel silm peal hoida kõikidel Vogue Scandinavia platvormidel.
  5. Vogue Scandinavia toimetusse kuulub ka üks küber-modell, Aada, kes on väidetavalt maailma üks vanemaid avatare ning teinud skandinaavia moeskeenel ilma juba aastaid. 
  6. Hilma af Klint oli Rootsi kunstnik, kellest inspireerituna sündis Vogue Scandinavia tüpograafia. 
  7. Ühe Skandinaavia Vogue’i moeseeria on loonud algusest lõpuni moeillustraator Lovisa Burfitt. 
  8. Üks Stockholmi rannikul jäädvustatud moeseeria – ja minu isiklik lemmik – on pühendatud puhtalt skandinaavia moedisainile. Lisaks sellele said eraldiseisvas iluseerias oma sügava kummarduse skandinaavia ilubrändide tooted.
  9. Vogue Scandinavia ridadesse kuulub terve trobikond Instagramis kuulsust kogunud ja tänaseks vägagi arvestatava jälgijaskonnaga moemõjutajat – alates soomlannast Sandra Hagelstamist ja norralannast Celine Aagaardist kuni taanlanna Sophia Roeni välja.
  10. Kuigi ametlikult on tegemist moeajakirjaga, siis mingil põhjusel pakkusid mulle isiklikult enim lugemispinget artiklid nii minimalistlikust kui maksimalistlikust kodusisustusest, samugi Islandi koskedest ning haruldastest Limfjordi austritest. Ons see hea või mitte, ei suuda hetkel isegi otsustada. Üks on aga kindel, Vogue Scandinavia tegi tugeva alguse ning jään juba huviga ootama, millal järgmine number minu postkasti potsatab.

Veel sarnaseid artikleid


By Malene Birger
Foto: By Malene Birger

Pühalikult elegantne By Malene Birger

By Malene Birger avab uksed oma 2025. aasta pühadekampaania lummavasse maailma – kutsudes meid elegantsele rännakule, mis keskendub vaiksetele rituaalidele, südamlikele kohtumistele ja väärtuslikele puhkepausidele.

Kampaania ei keskendu üksnes pidustustele, vaid peatub ka vahehetkedel: argipäeva vaibumisel enne õhtuseid plaane, kodutee ootuses peituvas mugavustundes ning rahul, mis saabub siis, kui pühadeaegne sagin lõpuks vaibub.

By Malene Birgeri kampaania südames on muusa, mähitud hooaja kõige kutsuvamatesse tekstuuridesse: siidiselt kumavatesse satiinidesse, kunstipäraselt kroogitud kangastesse, sügavatesse talvetoonidesse ja kudumitesse, mis pakuvad õrna embust. Ta liigub läbi ruumide, mida raamivad monumentaalsed uksed, kaunis dekoor, rikkalik puit ja ajatult elegantsed sisustuselemendid – iga miljöö jutustab oma lugu, olles vaikne traditsioonide ja uute mälestuste hoidja.

Kollektsioon avaneb brändi ikooniliste lõigete ja siluettide kaudu, mis on juba aastaid olnud osa By Malene Birgeri pühadeaja garderoobist. Nende kõrval esitletakse ka uusi pidulikke komplekte, mis loovad värske vaatenurga hooaja trendidele.

Tutvu kõnealuse kollektsiooniga galeriis!

By Malene Birgeri pühadekollektsioon ootab avastamist moemärgi edasimüüjate juures – Eestis näiteks Tallinna Kaubamajas – ning aadressil bymalenebirger.com.

Veel sarnaseid artikleid


Olivier Rousteing
Foto: Francesca Beltran | Balmain.

Olivier Rousteing lahkub Balmainist

Pärast moemaailma niigi erakordset aastat, mil disainerite vahetused on raputanud suuri moemaju nagu Chanel, Loewe, Dior ja Bottega Veneta, teatas eile, 5. novembril ka Balmain, et nende armastatud loovjuht Olivier Rousteing lahkub ametist pärast 14 aasta pikkust teekonda Prantsuse luksusbrändi eesotsas.

Rousteing, kes asus Balmaini loovjuhiks 2011. aastal kõigest 25-aastasena, oli sel hetkel noorim mitteasutajast loovjuht suure moemaja eesotsas pärast Yves Saint Laurent’i Dioris. Samuti oli ta esimene mustanahaline disainer, kes võttis enda alla kõikide kategooriate juhtimise Prantsuse moemajas.

„Nagu iga lugu, jõuab ka see kord lõpule,“ teatas Olivier Rousteing. „Olen sügavalt uhke kõige üle, mida oleme saavutanud, ja lõpmata tänulik oma erakordsele Balmaini tiimile – minu valitud perele –, kes on olnud mu kodu viimased 14 aastat.“

Brändi ametliku avalduse kohaselt oli tegemist vastastikusel kokkuleppel tehtud otsusega, ning Balmain lubab lähiajal teada anda moemaja edasistest sammudest. Meie jääme aga põnevusega ootama, kuhu Rousteing oma ande ja loovuse järgmisena viib.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid