Nimelt on Chiara Carminati otsustanud avalda Instagramis omamoodi arhiivi nii aastate kui ka aastakümnete tagustest lennujaamas tehtud paparatso piltidest – ja paistab, et huvi selliste kaadrite vastu on täiesti olemas. Enam kui 20 000 jälgijaga @airport.looks pakub nii meeldivat nostalgiat kui ka parajal määral outfit-inspiratsiooni, seda nii läbi noorukese Julia Robertsi kui näiteks Leonardo DiCaprio. Kontol on esindatud veel ka Grace Jones, Cher, Brigitte Bardot ja oi-kui-paljud teised, kes rätsepaülikonnas, kes leopardimustrilises kasukas. Inspiratsiooni jagub kõigile!
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Siin on viis asja, mida sügiseses Stockholmis ette võtta – muuseumidest ja maitsetest kuni poodlemise ja pikkade jalutuskäikudeni mööda linna.
Käi muuseumis:
Stockholmi Fotografiska on täna täpselt sama palju külastamist väärt kui siis, kui meil Tallinnas “enda oma” veel ei olnud. Suurepärane on ka see, et Stockholmis kehtib ka Fotografiska Tallinna liikmekaart.
Moderna is always a good idea. Vähe sellest, et muuseumis endas on alati väärt näitused (ja suurepärane muuseumipood), on juba jalutuskäik muuseumini omaette meeldiv elamus.
View this post on Instagram
Einesta:
Alusta päeva hommikusöögiga Greasy Spoon’is ja kui õnnestub, proovi sügisesest hooajamenüüst ära Cherry French Toast mascarpone ja kirssidega. Usu mind – sa ei kahetse
Lõuna- või brantšikohaks on ideaalsed The Hills või Miss Clara hotelli restoran. Kindlasti broneeri laud ette!
Pärastlõunakohvi tasub haarata Café Pascalist, mis on juba aastaid olnud minu lemmikkohvikoht Stockholmis.
Õhtusöögiks sea sammud Calle P restorani, mille Cacio e Pepe paistab vähemalt Instagrami järgi olevat nende populaarseim roog (ja on tõesti väga-väga hea!).
Poodle kohalikke brände:
TOTEME, ACNE STUDIOS, CAIA, CHIMI, & Other Stories… Kõik need on saadaval praktiliselt ühel tänaval ja teevad ühest kohast teise kulgemise vägagi meeldivaks. Lisaks on Södermalmis mitmeid teise ringi poode, kus on rikkalik valik Skandinaavia brände.
Poodle kodusisustust:
Kuigi mööbliga võib koju naasmine olla keeruline, on Stockholmis meeletus valikus disainipoode, kust leiab kauneid sisustusaksessuaare, mis kohvris liigselt ruumi ei võta.
Ja lõpetuseks – jaluta, jaluta, jaluta!
Blazy, varasem Bottega Veneta loovjuht, astus CHANELi maailma austusega. Tema kevad/suvi 2026 kollektsioon oli kui kolmes vaatuses vestlus, mis koosles peatükkidest „Un Paradoxe“, „Le Jour“ ja „L’Universel“ – rääkides lugusid töö ja armastuse, mehelikkuse ja naiselikkuse, mineviku ja tuleviku vahel.
“Un Paradoxe” algas särgiga – lihtsa, ent tähendusega. See oli justkui sümboolne laen Gabrielle Chaneli suurelt armastuselt Boy Capelilt. Koostöös ajaloolise särgitootja Charvet’ga sündis CHANELi jaoks uus klassika: raskelt langev, ahelaga ääristatud särk, mis kord meenutas smokingut, kord öösärki. Moemaja ikoonilised tviidkostüümid said Blazy tõlgenduses vabad ja voolavad, kraeta jakid kandsid endas meeste õlajooni, kuid hoidsid CHANELile truud graatsiat. „See algab meeste garderoobist,“ sõnas Blazy, „sest Gabrielle Chaneli jaoks oli võrdsus alati seotud vabadusega.“
Blazy “Le Jour” tõi lavale päris CHANELi – mitte muuseumieksponaadi. Selles peatükis mõtiskles disainer rõiva kui põlvest põlve edasiantava eseme üle – nagu 2.55 käekott, mis näis kortsunud ja kantud, või tviid-jakid ja -seelikud, mis paistsid justkui õmblustest lagunemas. Krooniks olid siidist kudumid ja käsitsi maalitud lilled, mis nägid välja nagu lahti rulluvad kroonlehed – õrnad, aga tugevad, nagu Chanel ise.
Kolmas peatükk, “L’Universel” viis CHANELi universumi uuele orbiidile. Materjalide katsetamine, läbipaistvused, baroksed pärlid ja emailitud planeedid moodustasid sümbioosi mineviku ja tuleviku vahel. Modellid kandsid ikoonilisi kahte tooni kingi, mis ongi mõeldud liikumiseks – mitte poseerimiseks. Kõik tundus reaalne, kantav, ent samas muinasjutuline.
The Business of Fashionile antud intervjuus sõnas Blazy, et tema silmis oli valik lihtne: „Me võime teha esimese sammu ettevaatlikult, või luua nii, nagu see oleks meie viimane kollektsioon.“ Ta valis teise – ja tulemus oli vapustav. Enam kui 70 debüütkomplektiga Blazy CHANEL sai vaba, sensuaalne ja sügavalt inimlik. Ja võib-olla just seetõttu tundus see etendus nii õige, nii vajalik ja nii… CHANEL.