Aga alustame algusest. Weekend Max Mara on Max Mara Groupi kuuluv elustiilibränd, mis sai alguse 1984. aastal. Toona oli selle eesmärk pakkuda Max Mara kollektsioone kandvatele naisterahvastele midagi igapäevasemat, midagi, millega oleks ideaalne nädalavahetuseks suurlinnast põgeneda. Aastaid peamiselt just nädalavahetuse garderoobile suunatud (ja ka vastavat nime kandev) märk on aga tänaseks omajagu arenenud ning peidab endas palju enamat kui ainult „pühapäevarõiva” tiitlit.
Mitteformaalne formaalsus
Weekend Max Mara ise kirjeldab oma stiili sõnapaariga „mitteformaalne formaalsus” ehk tegelikult casual selle kõige paremas võtmes. Moemärgi kollektsioone vaadates on väga lihtne aru saada, mida selle all mõeldakse. Weekend Max Mara kollektsiooni esemed kannavad alati kaasas selliseid märksõnu nagu praktilisus ja paindlikkus, sportlikkus, aga samas ka elegantne naiselikkus. Easy-chic with a casual touch, kui soovite. Ka Weekend Max Mara kollektsioonides kasutatavad materjalid kannavad edasi sama lugu, sest siit leiab ohtralt linast ja puuvilla, jahedamal hooajal kašmiiri, villa ja tviidi.
Värvilahendustegi poolest on Weekend Max Mara tänaseks leidnud oma signatuur-kombinatsioonid. Moemärgi lojaalsed austajad võivad olla kindlad, et ei möödu hooaegagi, mil kollektsioonist ei vaataks vastu sellised maalähedased toonid nagu meresinine, khaki-roheline, beež, kreemja alatooniga valge. Kuid loomulikult meeldib sellele kaubamärgile ka üllatada ning need üllatused on tihti peidetud tikanditesse või põnevatesse detailidesse, särtsakatesse toonidesse või täiesti uutlaadi aksessuaaridesse. Võimalik, et just viimase tõttu on Weekend Max Mara leidnud endale praeguseks austajaid maailma igast nurgast. Brändil on täna kokku üle 210 esinduskaupluse, Itaaliast Jaapanini ning Kaug-Idast Ameerika Ühendriikideni.
„Väike magus saiake”
Tulles nüüd aga Weekend Max Maraga käesolevasse kevadsuvisesse hooaega, siis meeldivate üllatuste lainel ka jätkame. Nimelt on Weekend Max Mara loonud tänavuseks hooajaks oma austajatele midagi vägagi moe- ja samas ka maitsemeeli paitavat. Viimast ehk natuke kujundlikult, aga kohe selgitame sedagi.
Sõna pasticcino tähistab itaalia keeles väikest küpsetist ning sellist nime – The Pasticcino Bag – kannab ka Weekend Max Mara tänavune hitt-toode ehk tõeline must-have käekott. Nagu erinevad Itaalia maiused, on ka Pasticcino Bag saadaval mitmes kelmikas värvitoonis, meenutades kord bon-bon kommi, kord läikiva glasuuriga ekleerikest.
Kelmikas on see ridikül kindlasti, sest lisab kohe rõivakomplektile uue hingamise ning on ideaalne kaaslane, mida haarata kaasa spontaansele nädalavahetusepidustusele, leidku see siis aset linnaklubis või tähistaeva all rannas. Lisaks on Pasticcino Bag saadaval mitmes suuruses, mis tähendab, et kord võib selle funktsiooniks olla retromõjutustega mündikott, kord naiselik meigikott, ja kord peita endas kas või tervet pudelit prosecco’t! Sest olgem ausad, tegemist on ikkagi itaallasega ja Max Mara naine ei või kuidagi teada, milliseid üllatusi võib üks sume nädalavahetuse õhtu endaga kaasa tuua …
Olgu ka lisatud, et 5. aprillil toimub Weekend Max Mara esinduskaupluses kevadine moeüritus, kuhu on oodatud kõik Weekend Max Mara senised ja miks mitte ka uued austajad. Üritus algab kell 18.00.
Weekend Max Mara ainuke esinduspood Eestis asub Tallinna vanalinnas, aadressil Harju 6. Uuri lisa Weekend Max Mara kodulehelt aadressil weekendmaxmara.com.
*Artikkel on valminud koostöös Weekend Max Mara esinduskauplusega Eestis (Harju 6, Tallinn).
Meile meeldib mõelda, et 2024. aasta moemaailmas ei nõua luksus enam hiiglaslikke investeeringuid ega umbmääraseid ooteaegu. Üheks säravaks näiteks on Taani moebrändi GANNI loodud Bou kott, mille hind jääb alla 350 euro. See kuusnurkse disaini ja põimitud sangaga kott on mänguline, kuid mitte liialt pretensioonikas, esindades Taani disaini parimaid külgi.
GANNI loovjuht Ditte Reffstrup peab just Bou kotti tänapäeva luksuse kehastuseks. Viimastel aastatel on ettevõte loobunud uue, nii-öelda virgin naha kasutamisest, püüdes leida vastutustundlikke alternatiive. Bou kott, mis on valmistatud taaskasutatud nahast, vastab brändi endi seatud kõrgetele eetilistele standarditele. Ditte sõnul on Bou kott mõeldud olema kaaslane igas olukorras – olgu siis tööl, õhtusöögil või toidupoes käies. Muide, Ditte on andnud kotile nime oma vanima tütre Betty Lou hüüdnime – Bou – järgi, sest just nooremale põlvkonnale mõtles ta käekotti luues.
Eestis on GANNI kollektsiooni esemed, kaasa arvatud Bou käekott, saadaval Kaubamajas.
Cavalli sündis ja suri oma kodulinnas Firenzes. Enne oma moemärgi loomist 1970. aastal õppis ta tekstiilitrükki. Samal aastal, olles vaid 30-aastane, esitles ta oma esimest valmiskollektsiooni Pariisis. 1972. aastal avas Cavalli oma esimese butiigi Saint-Tropez’s.
Cavalli oli osav turundaja ning aastate jooksul saavutas Roberto Cavalli kaubamärk globaalse tuntuse tänu oma erksavärvilistele kleitidele ja julgetele loomamustritele. Aja jooksul kasvas jõudsalt ka tema brändi tootevalik, juurde tuli sõsarbränd Just Cavalli, samuti meesterõivad, aksessuaarid, käekellad, ehted, päikeseprillid ja parfüümid. 2002. aastal avati Firenzes ka Cavalli kohvik, mis hiljem laienes teistesse linnadesse, sealhulgas Milanosse ja Miamisse.
View this post on Instagram
Roberto Cavalli lahkus oma omanimelisest moemajast paele selle müümist aastal 2015. Täna loob Cavalli moemajale kollektsioone Fausto Puglisi. „Kallis Roberto, ehkki sa ei ole enam füüsiliselt meiega, tean ma, et sinu vaim jääb alatiseks minuga,“ ütles Puglisi moemärgi värskes avalduses.