Aga alustame algusest. Weekend Max Mara on Max Mara Groupi kuuluv elustiilibränd, mis sai alguse 1984. aastal. Toona oli selle eesmärk pakkuda Max Mara kollektsioone kandvatele naisterahvastele midagi igapäevasemat, midagi, millega oleks ideaalne nädalavahetuseks suurlinnast põgeneda. Aastaid peamiselt just nädalavahetuse garderoobile suunatud (ja ka vastavat nime kandev) märk on aga tänaseks omajagu arenenud ning peidab endas palju enamat kui ainult „pühapäevarõiva” tiitlit.
Mitteformaalne formaalsus
Weekend Max Mara ise kirjeldab oma stiili sõnapaariga „mitteformaalne formaalsus” ehk tegelikult casual selle kõige paremas võtmes. Moemärgi kollektsioone vaadates on väga lihtne aru saada, mida selle all mõeldakse. Weekend Max Mara kollektsiooni esemed kannavad alati kaasas selliseid märksõnu nagu praktilisus ja paindlikkus, sportlikkus, aga samas ka elegantne naiselikkus. Easy-chic with a casual touch, kui soovite. Ka Weekend Max Mara kollektsioonides kasutatavad materjalid kannavad edasi sama lugu, sest siit leiab ohtralt linast ja puuvilla, jahedamal hooajal kašmiiri, villa ja tviidi.
Värvilahendustegi poolest on Weekend Max Mara tänaseks leidnud oma signatuur-kombinatsioonid. Moemärgi lojaalsed austajad võivad olla kindlad, et ei möödu hooaegagi, mil kollektsioonist ei vaataks vastu sellised maalähedased toonid nagu meresinine, khaki-roheline, beež, kreemja alatooniga valge. Kuid loomulikult meeldib sellele kaubamärgile ka üllatada ning need üllatused on tihti peidetud tikanditesse või põnevatesse detailidesse, särtsakatesse toonidesse või täiesti uutlaadi aksessuaaridesse. Võimalik, et just viimase tõttu on Weekend Max Mara leidnud endale praeguseks austajaid maailma igast nurgast. Brändil on täna kokku üle 210 esinduskaupluse, Itaaliast Jaapanini ning Kaug-Idast Ameerika Ühendriikideni.
„Väike magus saiake”
Tulles nüüd aga Weekend Max Maraga käesolevasse kevadsuvisesse hooaega, siis meeldivate üllatuste lainel ka jätkame. Nimelt on Weekend Max Mara loonud tänavuseks hooajaks oma austajatele midagi vägagi moe- ja samas ka maitsemeeli paitavat. Viimast ehk natuke kujundlikult, aga kohe selgitame sedagi.
Sõna pasticcino tähistab itaalia keeles väikest küpsetist ning sellist nime – The Pasticcino Bag – kannab ka Weekend Max Mara tänavune hitt-toode ehk tõeline must-have käekott. Nagu erinevad Itaalia maiused, on ka Pasticcino Bag saadaval mitmes kelmikas värvitoonis, meenutades kord bon-bon kommi, kord läikiva glasuuriga ekleerikest.
Kelmikas on see ridikül kindlasti, sest lisab kohe rõivakomplektile uue hingamise ning on ideaalne kaaslane, mida haarata kaasa spontaansele nädalavahetusepidustusele, leidku see siis aset linnaklubis või tähistaeva all rannas. Lisaks on Pasticcino Bag saadaval mitmes suuruses, mis tähendab, et kord võib selle funktsiooniks olla retromõjutustega mündikott, kord naiselik meigikott, ja kord peita endas kas või tervet pudelit prosecco’t! Sest olgem ausad, tegemist on ikkagi itaallasega ja Max Mara naine ei või kuidagi teada, milliseid üllatusi võib üks sume nädalavahetuse õhtu endaga kaasa tuua …
Olgu ka lisatud, et 5. aprillil toimub Weekend Max Mara esinduskaupluses kevadine moeüritus, kuhu on oodatud kõik Weekend Max Mara senised ja miks mitte ka uued austajad. Üritus algab kell 18.00.
Weekend Max Mara ainuke esinduspood Eestis asub Tallinna vanalinnas, aadressil Harju 6. Uuri lisa Weekend Max Mara kodulehelt aadressil weekendmaxmara.com.
*Artikkel on valminud koostöös Weekend Max Mara esinduskauplusega Eestis (Harju 6, Tallinn).
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.