Water serves as a connector throughout the shots of the campaign – from the boat that takes the heroes to the different locations to water being the main backdrop and its colour determining the tinting of the overall imagery. The cold tone of the photos seemingly contradicts the collection itself, which features a range of pastel and brightly coloured essentials.
All of the brand’s pieces are designed to not only work on their own, but to be building blocks that allow for effortless styling through layering – ensuring easily adaptable ensembles. Samsøe Samsøe continues to prove its desirability no matter the personal style preference, showing off the versatility of its collection: classic T-shirts and denim meet the Salydia jacket in Dusty Yellow, a new take on the impactful Salylo jacket of the AW24 season.
Staying true to its name, the “CANAL TOUR” presents itself as a dynamic campaign that does not only take place at a wide array of different locations across the city, but that also shows a clear focus on movement. From taking a swim to jumping into the water or standing on a paddleboard, the designs are shown within the context of everyday wear.
After all, Samsøe Samsøe is known for its wearable aesthetic that crafts the perfect look for any situation and the Spring Summer 2025 collection proves that once more with a special nod to the brand’s Scandinavian roots.
See the photos in the gallery!
Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“
Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.
Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”
Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.
Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.