Foto: "Studio 54"

PÖFFi Moekino toob ekraanile põnevad moe- ja kultuurifilmid

Säravaid moe- ja kultuuriteemalisi filme koondav PÖFFi Moekino naaseb sel sügisel kinoekraanidele ning toob 17. novembrist 2. detsembrini filmisõprade ette kaheksa dokfilmi, mis seiklevad sel aastal lisaks moele ja kultuurile detailsemalt ka kunsti- ja muusikavaldkondades.

Mood, mis põimib omavahel nii kultuuri, kunsti kui ka muusika, peidab end ühel või teisel moel kõikides tänavuse Moekino eriprogrammi filmides ning annab vaatajale aimu moe mõjust üleilmsele kultuuriruumile, käsitledes samal ajal ka tänapäeva tarbimisühiskonnale omaseid vastuolusid.

“Moel on alati olnud kalduvus kajastada parasjagu ühiskonnas toimuvat ning seejuures on mood tihedalt seotud ka teiste loomevaldkondadega,” sõnab PÖFFi Moekino juht Britta Talving. “Just seepärast püüame Moekino filmide abil näidata, et mood ei piirdu sugugi vaid riietega – see mõjutab meie igapäevaelu märksa rohkem, kui esmapilgul näib. Kui moemaailma küütlev glamuuriloor eest tõmmata, leiame eest valdkonna, mis on tihtilugu just ise mitmete ühiskonnas levivate paradokside ja probleemide põhjustajaks, ent seejuures jällegi ka nende lahendajaks.”

Moekino avaseansiks on 17. novembril filmi “Ajatu ilu” (Timeless Beauty) maailma esilinastus, mis lennutab filmipubliku otse vastuoludest pungil moemaailma südamesse ning heidab pilgu viimastel aastatel esile kerkinud trendile, mis võitleb ühiskonnas kinnistunud ilustandardite vastu. Iluideaalide teemat käsitleb ka “Väikesed õlad: Barbie ümbersünd” (Tiny Shoulders, Rethinking Barbie), mis annab aimu suurkorporatsioonide tulisest olelusvõitlusest tänapäevases, mitmekesisust ja uusi ilustandardeid nõudvas ühiskonnas. Materialismist ja kuvandist sõltuvat maailma lahkab ka “Rikaste generatsioon” (Generation Wealth), mis avab vaataja kriitikameele ning seab küsimärgi alla ka meie endi elusid dikteerivad tarbimismustrid.

Põneva ajarännaku osaliseks saab filmiga “Studio 54”, mis teeb tagasipöörde 70ndate lõpuaastail võimutsenud ja kahtlemata maailma legendaarseima klubi tiitlit kandnud Manhattani peopaika. Studio 54 kuulsate külaliste nimed jooksevad läbi ka dokfilmist “Kunsti hind” (The Price of Everything), mis seikleb läbi kaasahaarava kunstilabürindi, tuues ekraanile põneva kunstioksjonite maailma ühes kaasaegse kunsti tipptegijatega nagu Jeff Koons, Gerhard Richter, Larry Poons ja teised.

Kaugeid ja värvilisi kultuuriruume avavad kinopublikule aga “United Skates” ning “Matangi/Maya/M.I.A”, millest esimene toob ekraanile afroameerika kultuuris ja räpiskeenes olulist rolli mängiva rulluisuhallide traditsiooni ning teine kuulsa räpiplika M.I.A teekonna slummidest muusikamaailma tippu.

Lõpetuseks toob Moekino aga eriseansina tagasi põnevad moekaadrid filmist “Yves Saint Laurent: Celebration”, mille näitamine oli skandaalse sisu tõttu pikki aastaid keelatud, kuid mis nüüd taas avalikkuse ette naaseb.

PÖFFi Moekino saab avalöögi 17. novembril ning kestab kuni 2. detsembrini. Valitud seansse juhatavad sisse tuntud moeinimesed nagu Heidy Purga, Katrin Aasmaa, Anne Vetik ja teised.

PÖFFi piletid on saadaval nii Piletilevis kui ka PÖFFi info- ja piletikeskustes Tallinnas Solaris Keskuses, kinos Coca-Cola Plaza, Nordic Hotel Forumis ja Tartu Kaubamajas ning kõikides linastuskohtades.

Täpsema info programmi, filmide ja piletite kohta leiab Moekino veebilehelt:

https://2018.poff.ee/filmid/moekino.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Yoshikazu Inoue

Jaapani teatrilegend Tartu Elektriteatris

Kunstniku Shiro Takatani suvel Euroopa esietenduva “Tangenti” eelsündmusena linastub täna, 10. aprillil Tartu Elektriteatris dokumentaalfilm “Shiro Takatani: Between Nature and Technology”. Režissööri Giulio Boato film on sissejuhatus kunstniku senisesse tegevusse, loomeprotsessi ja visuaalidesse.

Unenäoliste, hüpnootiliste maailmadega tuntuks saanud 1963. aastal sündinud kunstnik Shiro Takatani uurib oma loomingus mateeria päritolu, alates lõpmatult väikesest planktonist kuni kaugete tähesüsteemideni. Dokumentaalfilmis ühendab Takatani jõud oma lähimate kaastöölistega. Näiteks heliloojaga Ryuichi Sakamoto, et viia vaataja oma kunsti ja mitmekülgsesse loomingusse, mis ulatub tantsust teatri ja installatsioonideni. Takatani väljendab end lihtsalt ja jõuliselt oma kahes suures ja olulises teemas: looduses ja tehnoloogias.

Shiro Takatani on kogunud etenduskunstide areenil tuntust uute võimaluste katsetajana. Ta on 1984. aastal tegevust alustanud legendaarse jaapani kunstikollektiivi Dumb Type kaasasutaja ja tuumikliige. Alates 1995. aastast on ta Dumb Type’i loovjuht ja alates 1998. aastast on ta teinud ka aktiivset soolokarjääri.

Takatani on loonud mitmeid installatsioone ning seni on ta loonud ja lavastanud ka kolm teatri- ja tantsuetendust. Teiste hulgas on ta teinud koostööd jaapani helilooja Ryuichi Sakamoto ning Jaapani silmapaistvaima heli- ja visuaalkunstniku Ryoji Ikedaga.

Selle aasta algul jõudis Jaapanis publiku ette Shiro Takatani uuslavastus “Tangent”, mis valmis Kyotos ROHMi teatri, La Biennale di Venezia, Kanuti Gildi SAALi ja Tartu 2024 koostöös ning jõuab Euroopa publikuni esimest korda 4. ja 5. juunil kultuuripealinnas Tartus. Tegu on esimese Shiro Takatani sooloartistina loodud etenduskunsti teosega pärast 2015. aasta tööd “ST/LL” ning ühtlasi tähistatakse sellega maailmakuulsa multidistsiplinaarse kunstikollektiivi Dumb Type 40. tegutsemise aastapäeva.

Täna kell 18.00 Elektriteatris toimuval seansil juhatavad filmi sisse Kanuti Gildi SAALi teatrijuht Priit Raud ja Tartu 2024 loovjuht Kati Torp.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Anselm Kieferi näitus "Walhalla" | White Cube galerii.

Wim Wenders portreteerib Anselm Kieferit

Käesoleva nädala kolmapäeval, 10. aprillil saab esimest korda Eestis näha suurel ekraanil Wim Wendersi viimast dokumentaalfilmi „Anselm”, mis on hüpnootiline portree ühest nüüdisaja suuremast kunstnikust Anselm Kieferist – tema loomingust, inspiratsioonist ja loomeprotsessist.

Täna 79-aastane Kiefer sai laiemalt tuntuks 1969. aastal, kui ta korraldas provokatiivse aktsiooni, mille käigus poseeris avalikes kohtades, käsi natsitervituseks tõstetud. Ta oli esimesi sakslasi, kes tõi kunsti sõjajärgse Saksamaa tabuteema – rahvusliku süü, mida üritati pisendada või suisa maha vaikida. Sõda ja häving on mõjutanud ka Kieferi hiiglaslikke maale ja installatsioone, mida on iseloomustatud põlenud maastikena ja kus ta kasutab kõige erinevamaid materjale pliist mullani.

Wendersi lähenemine Kieferile on visuaalne – ta laseb kõnelda pigem kunstniku loomingul kui temal endal. Koos kaameraga uudistatakse mastaapseid installatsioone ja uitatakse angaar-ateljeedes, mis on nii suured, et nende omanik kasutab ringi liikumiseks jalgratast.

Film on algselt valminud 3D-tehnikas, mis toob paremini esile objektide ruumilisuse ja viib vaataja nende „sisse”. Kumus jõuab ekraanile selle tava- ehk 2D-versioon.

Kolmapäeval, 10. aprillil kell 18.00 Kumu auditooriumis aset leidva seansi juhatab sisse kunstiteadlane Sirje Helme. Uuri lisa kumu.poff.ee.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid