ELLE avalikustas pöördepunkti oma tegemistes eile Londonis toimunud Business of Fashioni üritusel. Karusnahavaba poliitika elluviimiseks on ELLE loonud põhikirja, mis keelab karusnahka reklaamiva sisu paberväljaannetes, veebilehel ja sotsiaalmeedias. Sealhulgas pole karusnahale kohta juhtkirjades, pressifotodel, tänavamoodi kujutavatel fotodel ega moelavadel.
Loomade eestkoste organisatsiooni Loomus juhatuse liikme ja kommunikatsioonijuhi Annaliisa Posti sõnul on tegu murrangulise uudisega. “Oleme õnnelikud iga karusnahavaba mõtteviisi toetava otsuse eest, aga kui selline moegigant nagu ELLE astub vastu karusnaha tootmisele ja kandmisele, siis tuleb näole kohe eriti suur naeratus. ELLE’i otsus muudab kogu moemaailma ja julgustab loodetavasti ka teisi suuri nimesid karusnahale selga pöörama,” lausus ta.
Posti sõnul võiksid ELLE’ist eeskuju võtta ka Eesti ajakirjad. Esimese kodumaise ajakirjana on andnud lubaduse oma veergudel mitte reklaamida ehtsast karusnahast tooteid ega kutsuda üles neid kandma ajakiri Vegan, mis liitus tänavu juunis karusnahavaba programmiga “Fur Free Retailer”, mida Eestis esindab Loomus.
Karusnahavaba moodi toetavale põhikirjale kirjutasid alla kõik 45 ELLE’i väljaannet üle maailma. Neist 13 on karusnahavaba poliitika juba rakendatud, 20 hakkab uut suunda järgima 2022. aasta jaanuarist ning ülejäänud väljaanded tulevad karusnahavaba poliitikaga kaasa 2023. aastast.
Meenutuseks olgu öeldud, et tänavune COS Atelier kapselkollektsioon on loodud päevast õhtusse kulgevale riietusele mõeldes ning pakub värskendavaid ideid komplektide kokkupanekuks. Kollektsioon paistab silma oma loomingulise stiliseeringuga, peente kangaste ning ainulaadsete detailidega, mida omakorda seovad silmapaistvad aktsendid.
Kollektsioon COS Atelier kevad/suvi 2024 on saadaval valitud COSi esinduskauplustes, samuti veebipoes cos.com.
Meile meeldib mõelda, et 2024. aasta moemaailmas ei nõua luksus enam hiiglaslikke investeeringuid ega umbmääraseid ooteaegu. Üheks säravaks näiteks on Taani moebrändi GANNI loodud Bou kott, mille hind jääb alla 350 euro. See kuusnurkse disaini ja põimitud sangaga kott on mänguline, kuid mitte liialt pretensioonikas, esindades Taani disaini parimaid külgi.
GANNI loovjuht Ditte Reffstrup peab just Bou kotti tänapäeva luksuse kehastuseks. Viimastel aastatel on ettevõte loobunud uue, nii-öelda virgin naha kasutamisest, püüdes leida vastutustundlikke alternatiive. Bou kott, mis on valmistatud taaskasutatud nahast, vastab brändi endi seatud kõrgetele eetilistele standarditele. Ditte sõnul on Bou kott mõeldud olema kaaslane igas olukorras – olgu siis tööl, õhtusöögil või toidupoes käies. Muide, Ditte on andnud kotile nime oma vanima tütre Betty Lou hüüdnime – Bou – järgi, sest just nooremale põlvkonnale mõtles ta käekotti luues.
Eestis on GANNI kollektsiooni esemed, kaasa arvatud Bou käekott, saadaval Kaubamajas.